Spotify stopt met spelen wanneer andere app opent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05
Mijn vraag

Speel spotify af op mijn iPhone maar wanneer ik een andere app open stop spotify met spelen .
Is het mogelijk om spotify altijd de voorkeur te geven en dus niet stop met spelen als ik bijvoorbeeld scrol op YouTube enz...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
iPhone 12 pro Max
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Al wat gezocht op het net maar geen oplossing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 19:21

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij youtube is dat gedrag toch logisch?
Bijna elke video heeft geluid, wat zou het voor een kakafonie worden als spotify en youtube door elkaar heen zouden schreeuwen.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Coach4All schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:19:
Bij youtube is dat gedrag toch logisch?
Bijna elke video heeft geluid, wat zou het voor een kakafonie worden als spotify en youtube door elkaar heen zouden schreeuwen.....
Klopt, en als het goed is speelt Spotify wél door als de andere app geen geluiden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:24
Nee, zover ik weet kan er maar één bron van audio zijn, en als je op YouTube kijkt is dát de audiobron. Spotify stopt dan met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat overigens wél kan, is dat je Spotify via AirPlay laat afspelen op een externe (Bluetooth) box en dan kun je ondertussen wel gewoon YouTube op je telefoon kijken. iOS is daar op zich best wel slim mee, maar je kunt weinig forceren. Het werkt zoals het werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Dit zo juist gevonden ,ben dus niet alleen met dit probleem:

https://community.spotify...r-app/td-p/5041218/page/3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Reken er maar niet op dat dit (makkelijk) op te lossen is:
https://discussions.apple.com/thread/251466937?sortBy=rank

Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dit is hoe deze telefoons werken. Via AirPlay of Spotify Connect naar een externe speaker is dan nog de simpelste oplossing waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Klopt. Dit is standaard gedrag van iOS. Je kan maar één audio bron tegelijk afspelen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:20
Archer_VC10 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:19:
Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dit is hoe deze telefoons werken. Via AirPlay of Spotify Connect naar een externe speaker is dan nog de simpelste oplossing waarschijnlijk.
Helemaal mee eens. Hetzelfde overkomt mij met LinkedIn, Instagram en soms ook willekeurige apps die iets van video automatisch af willen spelen. Een simpele oplossing is er niet en zal er naar verwachting ook niet komen.

Laat het los, het is wat het is. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
Mog schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:20:
[...]

Klopt. Dit is standaard gedrag van iOS. Je kan maar één audio bron tegelijk afspelen.
Snap ik wel, maar kan Spotify dit niet oplossen dat je in de app iets moet aan vinken dat Spotify altijd de voorkeur krijgt om de audio bron te gebruiken als het ook op de achtergrond nog draait.
Wil je dat niet dan vink je het niet aan in de app ,moet toch kunnen met al die slimme koppen bij Spotify :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:05

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

klada schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Snap ik wel, maar kan Spotify dit niet oplossen dat je in de app iets moet aan vinken dat Spotify altijd de voorkeur krijgt om de audio bron te gebruiken als het ook op de achtergrond nog draait.
Wil je dat niet dan vink je het niet aan in de app ,moet toch kunnen met al die slimme koppen bij Spotify :+
Nee want het is een beperking (of ja beperking, niemand wil dit, behalve jij en nog 1 iemand blijkbaar) van de telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-06-2025 11:57 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:35
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Nee want het is een beperking (of ja beperking, niemand wil dit, behalve jij en nog 1 iemand blijkbaar) van de telefoon.
En ik en toen ik het op het werk liet vallen waren er nog veel meer. Zeker omdat spotify ook uitgaat als je op een website komt met een video, zelfs als je het geluid van die website/video uit hebt staan.
Er zijn dus zeker wel meer mensen die dit niet echt handig vinden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Het komt natuurlijk ook doordat we tegenwoordig één apparaat voor alles tegelijk willen gebruiken. Als je muziek op de achtergrond wil die constant blijft spelen, dan kan je ook je stereo aanzetten. 8)

Aanvullend: even zonder gekheid, de gemiddelde telefoon doet al erg goed zijn best om alle verschillende opties zo naast elkaar te laten werken dat het allemaal zonder probleem samenwerkt. Ik merk zelf dat hij ook netjes terugschakelt naar muziek als ik even kort een filmpje op een website laat spelen. Hij mute ook netjes mijn muziek als ik een belletje aanneem. Het laten prioriteren van de audio van Spotify zou dat soort zaken ook fout kunnen laten gaan, Apple gaat er waarschijnlijk van uit dat ze daar meer klachten over zouden krijgen. Je wil dat de telefoon de eindregie heeft hier in en niet een willekeurige app.

Als je een oplossing via apps wil regelen dan zou je beter bij Youtube kunnen voorstellen om een 'permanent mute' optie te laten inbouwen in die app. Als deze nooit audio aanbiedt is er geen reden voor de telefoon om de andere audio op plaats 2 te zetten. Afijn, dat is een wilde gedachte, gaat vast ook niet gebeuren.

[ Voor 69% gewijzigd door Archer_VC10 op 06-06-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Dat is geen bug, dat is een feature....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:24
[...]

Nee, want dat is hoe het besturingssysteem (iOS) nu eenmaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Het is geen 'probleem', het is gewoon een feature van je telefoon. Die schakelt de ene audiobron uit als de ander aan gaat zodat je niet meerdere media apps door elkaar hebt draaien.
Is dus 100% 'by design' en niet iets waar Spotify wat aan kan veranderen zonder niet meer door de keuring voor de app store heen te komen.

Op Android kun je dit patchen, want daar is er een vlaggetje dat toestaat dat een bepaalde app over een andere app heen geluid afspeelt (bijv. navigatie of Duolingo), maar die manier van app aanpassen kan op iOS niet zomaar en dat is ook niet bedoeld voor muziek of video apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:38:
[...]

Helemaal mee eens. Hetzelfde overkomt mij met LinkedIn, Instagram en soms ook willekeurige apps die iets van video automatisch af willen spelen. Een simpele oplossing is er niet en zal er naar verwachting ook niet komen.

Laat het los, het is wat het is. :)
De oplossing is het geluid van de videos in die apps uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:20
418O2 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:29:
[...]

De oplossing is het geluid van de videos in die apps uitzetten
Kan je mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Kan je mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
In de video op geluid uit/mute drukken. Dan speelt het geluid niet en speelt Spotify door
Pagina: 1