Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast standaard pc taken zoals browsen, email etc, is de voornaamste reden voor de aanschaf van een nieuwe pc systeem het uitvoeren van zware videotaken. Dit zijn geen games, maar :
• videobewerking
• videoconversies
• 3d animaties
• real-time rending en visualisatie (oa. Twinmotion)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nog geen prijs in gedachten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geheel nieuwe desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige pc is 5 jaar oud, met (te) lichte videokaart, beperkte voeding, tragere ssd. Verwachtingen:
• pc met grote rekencapaciteit (zowel videokaart en processor, omdat deze vaak samenwerken in videotaken)
• Royale en snelle opslag (primaire en secundaire ssd)
• geen feestverlichting (geen games). Mijn voorkeur gaat naar een Asus Prime 5080 videokaart, maar deze is slecht/niet verkrijgbaar; de onderstaande videokaart lijkt een redelijk alternatief en is goed verkrijgbaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met Asus (moederbord en videokaart) en Samsung (ssd)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• stil
• degelijk
• formaat kast en energieverbruik niet zo belangrijk
• nieuwe pc zal gebruik gaan maken van 49" ultrawide monitor (zakelijk gebruik)
Ga je overklokken?
Ik ga voor standaard hoge prestaties, maar wil niet gaan overklokken met risico op instabiel systeem
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat door samenstelling van onderstaande componenten met Paradigit configurator (meermaals goede ervaringen), dat onmogelijke combinaties van hardware worden voorkomen. Echter wil ik ook voorkomen, dat bijvoorbeeld geheugen of videokaart beperkt presteren doordat andere componenten ontoereikend zijn.
Graag ontvang ik adviezen of de kwaliteit en snelheid van de uitgezochte componenten met het bijbehorende hoge prijskaartje een goede keus zijn voor mijn videogebruik en of de componenten qua snelheid op elkaar zijn afgestemd. Ik ben voorstander van het gebruik van bewezen producten met goede prijs/prestatie. Ik ben best bereid hiervoor wat meer te betalen, zodat ik jarenlang (5 tot 7 jaar) weer vooruit kan zonder de totale kosten uit het oog te verliezen.
Ik zal de pc niet zelf in elkaar zetten, door mijn gebrek aan technische kennis, maar wil deze laten bouwen door de leverancier.
Naast standaard pc taken zoals browsen, email etc, is de voornaamste reden voor de aanschaf van een nieuwe pc systeem het uitvoeren van zware videotaken. Dit zijn geen games, maar :
• videobewerking
• videoconversies
• 3d animaties
• real-time rending en visualisatie (oa. Twinmotion)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nog geen prijs in gedachten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geheel nieuwe desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige pc is 5 jaar oud, met (te) lichte videokaart, beperkte voeding, tragere ssd. Verwachtingen:
• pc met grote rekencapaciteit (zowel videokaart en processor, omdat deze vaak samenwerken in videotaken)
• Royale en snelle opslag (primaire en secundaire ssd)
• geen feestverlichting (geen games). Mijn voorkeur gaat naar een Asus Prime 5080 videokaart, maar deze is slecht/niet verkrijgbaar; de onderstaande videokaart lijkt een redelijk alternatief en is goed verkrijgbaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met Asus (moederbord en videokaart) en Samsung (ssd)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• stil
• degelijk
• formaat kast en energieverbruik niet zo belangrijk
• nieuwe pc zal gebruik gaan maken van 49" ultrawide monitor (zakelijk gebruik)
Ga je overklokken?
Ik ga voor standaard hoge prestaties, maar wil niet gaan overklokken met risico op instabiel systeem
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat door samenstelling van onderstaande componenten met Paradigit configurator (meermaals goede ervaringen), dat onmogelijke combinaties van hardware worden voorkomen. Echter wil ik ook voorkomen, dat bijvoorbeeld geheugen of videokaart beperkt presteren doordat andere componenten ontoereikend zijn.
Graag ontvang ik adviezen of de kwaliteit en snelheid van de uitgezochte componenten met het bijbehorende hoge prijskaartje een goede keus zijn voor mijn videogebruik en of de componenten qua snelheid op elkaar zijn afgestemd. Ik ben voorstander van het gebruik van bewezen producten met goede prijs/prestatie. Ik ben best bereid hiervoor wat meer te betalen, zodat ik jarenlang (5 tot 7 jaar) weer vooruit kan zonder de totale kosten uit het oog te verliezen.
Ik zal de pc niet zelf in elkaar zetten, door mijn gebrek aan technische kennis, maar wil deze laten bouwen door de leverancier.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 9 285K Boxed | € 599,- | € 599,- |
1 | Moederborden | ASUS Prime B860-PLUS WIFI | € 188,- | € 188,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.445,- | € 1.445,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 160,30 | € 160,30 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 123,67 | € 123,67 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64 | € 194,89 | € 194,89 |
1 | Optische drives | Verbatim Externe Slimline cd-/dvd-brander met USB-C-aansluiting Zwart | € 40,54 | € 40,54 |
1 | Voedingen | ASUS Prime 850W Gold, retail | € 123,64 | € 123,64 |
1 | SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 1TB | € 149,90 | € 149,90 |
1 | SSD's | Samsung 9100 Pro, geen heatsink 4TB | € 439,10 | € 439,10 |
Totaal | € 3.464,04 |