Ik had enkel stripjes sdram gekocht, alleen nu blijkt dat een van de inkepingen net ietsje verkeerd zit om het geheugen erin te krijgen... is het dan 5 volt of zo?
Hmm.. Wat voor proc heeft dat ding??
Ik heb namelijk ook ooit zoiets gehad met een P-Pro.. Daar moest buffered Edo ram in.. (en daar zitten de nokjes inderdaad net iets anders op!)
Is trouwens inderdaad 5V ook nog..
Ik heb namelijk ook ooit zoiets gehad met een P-Pro.. Daar moest buffered Edo ram in.. (en daar zitten de nokjes inderdaad net iets anders op!)
Is trouwens inderdaad 5V ook nog..
ik heb laatst een 5650 geupdated met 256MB Sdram.
de klipjes om het ram mee vast te klikken zijn idd wat anders, maar als je heel voorzichtig past, wil het prima
Als het reepje dan mooi tussen de knipjes zit, even goed aandrukken, en de klipjes gaan dicht --> ram goed vast
Maar je compraq moet natuurlijk wel sdram ondersteunen
de klipjes om het ram mee vast te klikken zijn idd wat anders, maar als je heel voorzichtig past, wil het prima
Als het reepje dan mooi tussen de knipjes zit, even goed aandrukken, en de klipjes gaan dicht --> ram goed vast
Maar je compraq moet natuurlijk wel sdram ondersteunen
het is een pentium II 266 (dual). Op de reepjes die er nu inzitten staat edo, maar ik dacht dat edo van die kleine reepjes (72 pins) waren met een inkeping in het midden. Ook heb ik ergens wel eens een uitleg gezien over die verschillende inkepingen. zal het maar eens opzoeken.
Maar die sdram kan er zeker niet in.
Maar die sdram kan er zeker niet in.
je hebt EDO SIMM en EDO DIMM en SDRAM DIMM.
EDO SIMMs waar jij het over hebt (72 pins) zijn voor oude 486/Pentium/PentiumPro systemen en niet voor Pentium2 etc.
In die Compaq moeten dus EDO DIMMs en je bent een knappe kerel als je die nog goedkoop nieuw kunt krijgen.
De SDRAM DIMMs die in "normale" PC's gaan, zul je hier niet in kunnen gebruiken.
Het kan inderdaad ook nog zo zijn dat het om een ander voltage (5V) gaat, maar goed, dat maakt niets uit, het gaat niet lukken.
Download anders de manual van dat ding ff van de compaq site en kijk wat voor geheugen Compaq aanbeveeltdtdt...
EDO SIMMs waar jij het over hebt (72 pins) zijn voor oude 486/Pentium/PentiumPro systemen en niet voor Pentium2 etc.
In die Compaq moeten dus EDO DIMMs en je bent een knappe kerel als je die nog goedkoop nieuw kunt krijgen.
De SDRAM DIMMs die in "normale" PC's gaan, zul je hier niet in kunnen gebruiken.
Het kan inderdaad ook nog zo zijn dat het om een ander voltage (5V) gaat, maar goed, dat maakt niets uit, het gaat niet lukken.
Download anders de manual van dat ding ff van de compaq site en kijk wat voor geheugen Compaq aanbeveeltdtdt...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Gewone EDO Dimms (unbuffered) hebben anders wel dezelfde pin-bezetting.. Dat nokje klopt dus ook gewoon.. Dat ze 5V zijn klopt wel!Op maandag 17 september 2001 12:18 schreef limoentje het volgende:
Verschil is dus echt dat hier buffered EDO in moet. (en ja, dat is dus nog duurder!).
En daarbij moet je er ook nog eens opletten dat in die dual compaq-bakken meestal per 2 reepjes gewerkt moet worden.. Geen leuk geintje dus!
Pagina: 1