Asus accespoint ivm wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Klein vraagje, misschien dat iemand een goede tip/advies heeft...

Heb de Zyxel modem (heb een odido klik&klaar abonnement) doorgelust naar een asusrouter de Asus RT-AC87U vnaf het begin toen er wifi problemen waren, (wifi van de Zyxel staat uit, die van de Asus aan) het draait constant fantastisch en totaal geen problemen gehad, nu zit ik alleen met een klein dingetje en dat is dat ik op 1 plek in het huis slecht/tot geen ontvangst heb.

Hoe kan ik dit het gemakkelijkst oplossen? Wil de opstelling zover ik nu heb staan zo laten, maar er moet dus iets worden toegevoegd, mja de vraag is wat precies?!?

Nu dacht ik zelf aan het volgende is dit er perfect voor geschikt om dit aldaar waar ik dus slecht tot geen bereik heb in het stopcontact te steken of raden jullie iets anders aan?

https://tweakers.net/pric...us-rp-ax58/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 19:20
Kan je wat meer details geven over de plek waar je slecht wifi hebt?
Liefst onderbouwd met een tekening o.i.d.

Heeft de ruimte bijvoorbeeld dikke muren?
Staan er veel elektrische apparaten die het signaal kunnen verstoren?
Is de afstand vrij groot tov je Asus RT unit?
Welk frequentie gebruik je?
Is het 2.4 of 5G waar je issues mee hebt of beide?

Als je die informatie kan aanleveren dan kunnen we al wat gerichter kijken voor een oplossing.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Wylana schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:05:
Kan je wat meer details geven over de plek waar je slecht wifi hebt?
Liefst onderbouwd met een tekening o.i.d.

Heeft de ruimte bijvoorbeeld dikke muren?
Staan er veel elektrische apparaten die het signaal kunnen verstoren?
Is de afstand vrij groot tov je Asus RT unit?
Welk frequentie gebruik je?
Is het 2.4 of 5G waar je issues mee hebt of beide?

Als je die informatie kan aanleveren dan kunnen we al wat gerichter kijken voor een oplossing.
Alles staat bij ons op de 1ste etage bij het raam, we hebben goede ontvangst op zolder, 1ste etage en dus grotendeels de begane grond/woonkamer, (waar de router dus eigenlijk zich boven bevind door een betonnen vloer) behalve bij de voordeur/wc. Die zich hemelsbreed inclusief betonnen vloer zo'n 10 meter afstand heeft met daartussen ook een trap. (muren zijn niet dik, zijn gibo)

Qua apparatuur wat er zich tussen bevind is een koelkast (1ste etage, zelfde ruimte) en de meterkast. (BG)

De afstand is dus zo'n 10 meter. Ene kant van het huis/achtertuin 1ste etage staat het gehele gebeuren en waar ik dus slecht bereik heb is alleen de voorzijde van het huis bij de voordeur/wc. (Terwijl de keuken ook aan de voorzijde zich bevind maar daar hebben we gewoon nog meerdere strepen WiFi)

Frequentie bedoel je daar het volgende mee?:
De 2.4GHz zit op Kanaalbandbreedte 20MHz en Controlekanaal staat op auto: huidig besturingskanaal 10. (Auto select channel including channel 12, 13 staat UIT/niet aangevinkt)
De 5GHz zit op Kanaalbandbreedte 80MHz en controlekanaal staat op auto: huidig besturingskanaal 40. (Kanaal automatisch selecteren, inclusief DFS-kanalen staat AAN/wel aangevinkt)

We hebben zowel op de 2.4GHz als de 5GHz hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
@Wylana en/of andere: wist dat mijn probleem moeilijk was, maar zo extreem had ik ook niet verwacht. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:43
Dat je weinig response krijg komt vermoedelijk door je erg onduidelijke verhaal.
Je hebt het over zaken als alles, bij het raam, router die zich boven on bevind enz.
Daar kan niemand chocolade van maken.

Mijn gok is dat die Zyxel router op de begane grond staat en in dat geval is de eenvoudigste oplossing de wifi van dat ding weer aanzetten en en die Asus router niet als router gebruiken maar als Acces point.

Wel even er voor zorgen dat de security settings van de Zyxel en die Asus gelijk zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:28
Catdogsf schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:31:
Nu dacht ik zelf aan het volgende is dit er perfect voor geschikt om dit aldaar waar ik dus slecht tot geen bereik heb in het stopcontact te steken of raden jullie iets anders aan?

https://tweakers.net/pric...us-rp-ax58/specificaties/
Dat gaat helpen mits je ook een kabel legt tussen de Asus RP-AX58 en je Asus RT-AC87U. Je gebruikt de RP-AX58 dan als accesspoint. Dit levert het best mogelijk signaal op.

Als je geen kabel wil trekken dan moet je de Asus RP-AX58 op een plaats hangen waar het wifi signaal nog ok is. Je gebruikt hem dan als repeater. Dit levert een goed signaal op, maar de snelheid zal relatief gezien lager zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Ben(V) schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:39:
Dat je weinig response krijg komt vermoedelijk door je erg onduidelijke verhaal.
Je hebt het over zaken als alles, bij het raam, router die zich boven on bevind enz.
Daar kan niemand chocolade van maken.

Mijn gok is dat die Zyxel router op de begane grond staat en in dat geval is de eenvoudigste oplossing de wifi van dat ding weer aanzetten en en die Asus router niet als router gebruiken maar als Acces point.

Wel even er voor zorgen dat de security settings van de Zyxel en die Asus gelijk zijn.
Dacht dat het wel heel duidelijk was, maar alles staat op de 1ste etage, dus de Zyxel en de Asus staan in dezelfde ruimte op de 1ste etage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
FredvZ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:10:
[...]

Als je geen kabel wil trekken dan moet je de Asus RP-AX58 op een plaats hangen waar het wifi signaal nog ok is. Je gebruikt hem dan als repeater. Dit levert een goed signaal op, maar de snelheid zal relatief gezien lager zijn.
Dankjewel, dit zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:23
Kan toch ook de zyxel wifi aan zetten met zelfde ssid en encryption om zo een grotere dekking te creëren?

Dat heb ik thuis met 1 zyxel modem en 2 asus routers.
Pagina: 1