Wat is verschil tussen iptv speler en google streamer etc..

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:48
Ik kom er niet uit wat nu een iptv player is en al die andere die als android/media (TV) players weergegeven worden zoals bv de 'google tv streamer ?
Ik zag bv de "formuler Z11 Pro Max" https://www.formulerbox.nl/product/formuler-z11-pro-max/

Kun je op zo'n formuler ook wel de gangbare tv-apps draaien,.. zoals voor ons de canal+ app ! etc.
Ik neem aan van wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
In het kort: "content".

Bij IPTV impliceer je dat je ook de content (TV kanalen) erbij krijgt, wat doorgaans een illegale constructie is, simpelweg omdat dit vrijwel nooit legaal wordt aangeboden (anders dan Ziggo of KPN IPTV).

Een reguliere streamer / player heeft geen content.
Wil je Netflix kijken via zo'n streamer? Dan heb je een Netflix abo nodig.
Wil je HBO kijken via zo'n streamer? Dan heb je een HBO abo nodig.

Vaak kan je losse streamer / player wel media spelen vanaf lokale opslag, zoals films of series spelen van de NAS.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:48
GarBaGe schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:52:

Bij IPTV impliceer je dat je ook de content (TV kanalen) erbij krijgt, wat doorgaans een illegale constructie is, simpelweg omdat dit vrijwel nooit legaal wordt aangeboden (anders dan Ziggo of KPN IPTV).

Vaak kan je losse streamer / player wel media spelen vanaf lokale opslag, zoals films of series spelen van de NAS.
Ik weet niet wat je bedoeld met "bij iptv impliceer je dat j eook de content (tv kanalen) erbij krijgt ?
Wie impliceert.. ? De term iptv.. of de verkoper van de iptv speler !?
Hoe werkt dat met content van tv kanalen dan.. Niet met apps ?
Wat is het verschil met die iptv kastjes van ziggo en kpn dan ?
En ik zoek voor mezelf iets om onze canal + app en youtube etc. op de tv te laten draaien. Niet voor illegale tv kanalen.
Hoe verhoudt die formuler zicht tot de google tv streamer voor die doelstelling van mij ?
Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
IPTV is een beladen term.
Het is een technologie om TV over IP (TCP of UDP) te versturen.
Dit is anders dan de klassieke coax kabel.
Omdat je TV zegt in IPTV, impliceert dat content.

Bij je "Formuler Z11 Pro Max" is het ook de verkoper die dat claimt.
Hij zegt letterlijk: "kijk wat je wilt".
Dat is content, toch?

"met apps" is een implementatie techniek van o.a. Android gebaseerde settop boxes.
De 1e generatie, vele jaren geleden, hadden geen apps, maar een vast menu met vaste kanalen.
Door nu met apps te werken, wordt het systeem flexibeler voor de eindgebruiker.

Persoonlijk zou ik kijken naar de bekendere spullen en een beetje wegblijven van IPTV achtige kastjes.
Dan zou ik zelf kijken naar Google Chromecaster / Streamer of Nvidia Shield.
Maar goed, ik denk dat diverse mensen dat verschillende meningen over hebben.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

belmonde schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:19:
Ik kom er niet uit wat nu een iptv player is en al die andere die als android/media (TV) players weergegeven worden zoals bv de 'google tv streamer ?
Ik zag bv de "formuler Z11 Pro Max" https://www.formulerbox.nl/product/formuler-z11-pro-max/

Kun je op zo'n formuler ook wel de gangbare tv-apps draaien,.. zoals voor ons de canal+ app ! etc.
Ik neem aan van wel..
V.w.b. dat laatste. Het grote verschil tussen de apparaten die jij als voorbeeld aanhaalt is dat de Formuler niet op een Android TV OS draait, zoals de Streamer dat wel doet, maar op een fork van de mobiele versie (Officiële Android 11 software, geen TV versie dus). Dit kan tot gevolg hebben dat je op de Formuler niet alle Android TV apps zou kunnen installeren/gebruiken en/of ze niet hun maximale streaming kwaliteit zullen geven.

De Streamer is een door Google gecertificeerd Android TV OS apparaat, de Formuler is dat niet.

IPTV player kan op beiden slaan, maar de Formuler is daarin wat specifieker door die My TV Online 3 app, maar bij gebruik van een andere IPTV Android TV app kan de Streamer daarmee ook prima uit de voeten.

Even voor alle duidelijkheid, want je zult je misschien afvragen, ik zie toch ook Google TV voorbij komen in de beschrijving van de Streamer? Dat is de interface die gebruikt wordt op de Streamer, het onderliggende OS is nog steeds Android TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

GarBaGe schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:52:

Dit is eigenlijk het beste antwoord bij een topicstart die zeer beknopt is.

De vragen in de TS zijn in principe makkelijk te beantwoorden door jezelf de vraag te stellen (en dus wat onderzoek te doen) of de Canal+ app bijvoorbeeld werkt op een IPTV box. Het antwoord zal 'ja' zijn, maar aangezien die kastjes soms op een gemodificeerde versie van Android (TV) draaien, zal het offciële antwoord van Canal+ 'het zal mogelijk werken, maar we ondersteunen het niet"...

Voor veel info hierover kun je je prima inlezen. Als je vervolgens vragen hebt, die voortkomen uit je onderzoek, laat dan weten wat/hoe/waar je gezocht hebt en wat je resultaten waren. Dat mag tzt in een nieuw topic. Het huidige topic is echt te beperkt hiervoor.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.