Sinds lange tijd heb ik geen lease auto van de baas meer. En dus zal ik zelf iets moeten regelen.
Met 48 panelen op het dak is er één keuze zeer eenvoudig; het moet electrisch worden. De extreem lage kosten voor electriciteit in vergelijking met benzine wegen simpelweg niet op tegen de uitgebreidere keuze in benzine autos.
Ik zal ongeveer 25'000 - 35'000 kilometer per jaar gaan rijden. Een beetje comfort zou dan ook meegenomen zijn.
Als ik met deze eisen ga zoeken dan zijn er nog maar twee opties over;
- Private lease van een grotere auto
- Tesla Model S of Model 3
De Model S trekt me erg. Mijn laatste lease auto was een Model 3 Highland en dat beviel redelijk. Ik had wat moeite met het feit dat de cruise control op willekeurige plekken in Nederland niet snapt hoe die moet rijden (plots hard op de rem ondanks dat ik ingesteld had dat ie met z'n klauwen van de snelheid af moest blijven. Voorbeeld: A2 Eindhoven noord forceert de CC plots 100km/h, zelfs 's nachts, op de A9 zuid zelfs plots naar 30km/h). De issues met de "automatische" ruitenwisser werden grotendeels opgelost door een EnHauto Commander.
Samengevat;
- Ik zoek een auto. Mag Private lease zijn of goede tweedehands
- Aanschafprijs ergens rond de 16K of lease prijs ergens rond de €600 per maand op 25'000 km per jaar
- Electrisch is een harde eis.
Mijn vragen;
- Zie ik nog dingen over het hoofd hier?
- Zie ik mogelijke andere opties in auto over het hoofd?
- Welke bekende issues zijn er met de Model S?
- Waar op te letten bij een proefrit/inspectie?
Met 48 panelen op het dak is er één keuze zeer eenvoudig; het moet electrisch worden. De extreem lage kosten voor electriciteit in vergelijking met benzine wegen simpelweg niet op tegen de uitgebreidere keuze in benzine autos.
Ik zal ongeveer 25'000 - 35'000 kilometer per jaar gaan rijden. Een beetje comfort zou dan ook meegenomen zijn.
Als ik met deze eisen ga zoeken dan zijn er nog maar twee opties over;
- Private lease van een grotere auto
- Tesla Model S of Model 3
De Model S trekt me erg. Mijn laatste lease auto was een Model 3 Highland en dat beviel redelijk. Ik had wat moeite met het feit dat de cruise control op willekeurige plekken in Nederland niet snapt hoe die moet rijden (plots hard op de rem ondanks dat ik ingesteld had dat ie met z'n klauwen van de snelheid af moest blijven. Voorbeeld: A2 Eindhoven noord forceert de CC plots 100km/h, zelfs 's nachts, op de A9 zuid zelfs plots naar 30km/h). De issues met de "automatische" ruitenwisser werden grotendeels opgelost door een EnHauto Commander.
Samengevat;
- Ik zoek een auto. Mag Private lease zijn of goede tweedehands
- Aanschafprijs ergens rond de 16K of lease prijs ergens rond de €600 per maand op 25'000 km per jaar
- Electrisch is een harde eis.
Mijn vragen;
- Zie ik nog dingen over het hoofd hier?
- Zie ik mogelijke andere opties in auto over het hoofd?
- Welke bekende issues zijn er met de Model S?
- Waar op te letten bij een proefrit/inspectie?