Bitvavo onbekende transactie of phising?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik heb vanochtend de onderstaande mail ontvangen en daar schrok ik wel even van. Lijkt volledig legitiem, en mijn namen komen volledig overeen met de namen in mijn paspoort en mijn bitvavo account.
Ik heb nergens op geklikt, maar wel in mijn app ingelogd, daar kan ik geen transactie terugvinden. Zou het kunnen dat mijn transactie nog niet zichtbaar is?
Of dit gewoon een goede phising poging? De link in de mail gaat naar :
code:
1
https://clicks.bitvavo.com/f/a/tOKChNvo5ZN3goKGrJiwUQ~~/AAAHahA~/yExRRzuHXbs1TmidUz65Da8Sa2tOLr3Hyy7bFFH7Hc-6e9C3D5LpI-1vSo0l2jVvpGmT_LpSJMGoMfKtSH12a4Y998o989zLXr_iUdrj-ku-uRW3ja4NhlQYYebzzLNUC5RFsEstXyH6bvFNO9Ixx-GpY5gELDn8pnft4bxHX0pHGG14-OBHXh9xo99IHxX4ZB9-rMmo87Cgqggl_oDziuYLHpW61zbd1HJyemu4sK_5Tfpdxs3skVCHDbHZ6OexhdqNrIr-Cxr1NM-BkjERhg~~
Dat lijkt me legitiem, of mis ik iets?
Ik heb de afgelopen dagen uberhaupt niet ingelogd bij bitvavo en 2fa staat gewoon aan ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIoDzffYQhBSLnULtsso3JWlvYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wSQs4WAXJWQFmSZlIv97EXsU.png?f=fotoalbum_large

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Oh, nou dat is snel. Vals alarm. Ik dacht ik log in op de webclient om te kijken of mijn 2fa methode niet veranderd is ofzo. Deze werkte en op de website staat de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bg5HCtrdPjlxOPJ6PtzMioGjiHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rI9rSl7wAQIAnvtH9MvmTfZ9.png?f=fotoalbum_large
Kan weer rustig ademhalen :P
Zal dus bij meer mensen voor kunnen komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Maverick op 05-06-2025 07:51 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:37

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ze hebben een jaar geleden een datalek gehad. Zie https://tweakers.net/nieuws/221452/cryptohandelsplatform-bitvavo-meldt-datalek-bij-beperkte-groep-gebruikers.html

Nevermind

[ Voor 3% gewijzigd door m-vw op 05-06-2025 07:57 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++

Zie de laatste berichten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sowieso is de link in de mail vooral bedoelt om te tracken wanneer je op de link klikt. Het is daardoor lastig te zeggen waar de link daadwerkelijk heen gaat. Maar regel blijft: vertrouw je het niet, verwijder de email, markeer het als spam / physhing en controleer of alles goed staat/gaat bij de instelling of het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlasticPimple
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
Ik kreeg ook een hartverzakking vanochtend. Ik had een mail over een withdrawal van VET en dat verbaasde me zeer.

Amateuristisch is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
Heb ook de email gehad, inderdaad schrikken. Gelukkig stond in de app van bitvavo meteen de verklaring.

Wel eerder deze week een phishing email gehad zogenaamd van bitvavo dat iemand vanuit Belgie ingelogd heeft op mijn account, en dat ik contact op moest nemen met bitvavo enz..

Dus het blijft opletten en altijd 2x kijken en nul x doorklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ook nog een email ontvangen net.
Update over eerder verstuurde meldingen

Hi ***,

Eerder vandaag hebben sommige van onze gebruikers meldingen ontvangen over oude cryptotransacties. Deze meldingen zijn foutief verzonden door een probleem dat is ontstaan tijdens gepland systeemonderhoud.

Het probleem is snel geïdentificeerd en inmiddels opgelost. Er zijn geen nieuwe transacties uitgevoerd en de tegoeden in je wallet zijn niet beïnvloed. Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Je tegoeden zijn volledig veilig.

We blijven de situatie volgen. Lees meer over wat er is gebeurd op onze Statuspagina.

Bedankt voor je begrip.

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op via support@bitvavo.com.
Pagina: 1