Kan ik mijn DS214play benaderen via laptop met ARM-processor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem27
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 21:44
Toelichting:
Ik benader mijn DS214play (op DSM 6.2.4-25556) nu vanaf een windows-10-laptop met een gewone x86-processor op 2 manieren:
1. Via de browser op een webadres binnen mijn thuisnetwerk (wifi en ethernet).
2. Ik kan in windows bestandsbeheer een netwerkverbinding maken met de mappen op mijn NAS, en er een stationsletter aan toekennen.

Ik ben van plan een laptop te kopen met een ARM-processor.
Kan ik dan nog steeds op deze twee manieren mijn NAS toegankelijk maken?
(In de DS214 zit immers een x86-processor.)

Dank, Willem

[ Voor 4% gewijzigd door Willem27 op 04-06-2025 21:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:28

Umbrah

The Incredible MapMan

Welk os zet je op je arm laptop? Let op dat smb1 een issue is maar de cpu instructieset maakt doorgaans niet uit. Android, Windows en diverse linuxen op arm (getest op een pi met debian) kunnen uiteraard met een webbrowser overweg en smb shares mounten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja dat gaat gewoon werken. Het maakt niet uit welke architectuur je computer heeft, zolang deze maar SMB 1 t/m 3 ondersteunt en TLS 1.1/1.2.

DSM 6.2 krijgt al even geen beveiligingsupdates meer, dus zorg er wel voor dat je een goede back-up hebt mocht je NAS worden gehackt en zorg ervoor dat hij niet via het internet bereikbaar is (bijv. met quickconnect of rechtstreeks via een port forward).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:55
Maakt een beetje uit, want waarschijnlijk bedoel je dat je een chromebook wilt gaan kopen.

Het beheer van een Synology gaat gewoon via de webbrowser dus dat is nooit een probleem.
Maar bestanden benaderen gaat via smb en een chromebook ondersteund alleen smb 3 dus dat moet je in de Nas instellen dat smb 3 te gebruiken is.

Verder wil het vinden van de shares van je Nas nog wel eens een probleem zijn en moet je die benaderen via het ipadres van je Nas.

En het belangrijkste ook gezien wat @nelizmastr al opmerkte, upgrade DSM naar versie 7.11 die is gewoon beschikbaar voor een DS214play.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.