KVM switch icm Logitec 502 X Plus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basdekker
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 20:42
Hoi allemaal,

Zie titel.

Ik heb een eigen pc en een laptop van werk. Op deze laptop kan ik geen software installeren.

Ik heb een bedraad Steelseries (Apex 5) toetsenbord en een Logitec 502 X Plus muis. Deze is draadloos en werkt met een dongle.

Deze zou ik ook graag willen gebruiken op mijn werk laptop.

Ik heb een hoofdscherm met usb downstream mocht dat uitmaken. Deze is 240Hz x 1440p en nog 2 andere schermen die enkel op mn eigen pc aanstaan.

Wat ik wil; In de ochtend mijn laptop en eigen pc aandoen. Mijn laptopbeeld op mn scherm doen en dit zo de hele dag laten staan.
Gedurende de dag wisselen met mijn toetsenbord en muis tussen mijn eigen pc en werklaptop.

Beeld mag dus niet meegewisseld worden. (ik wil wel gewoon mn werkscherm kunnen zien de hele dag)
Daarnaast zou ik dan 240 fps en 2k door dat ding moeten gooien wat de prijs er niet beter op maakt)
Bovendien is het een erg kleine moeite om 2x per dag even het input kanaal te veranderen van hdmi (werk) naar DP (pc)

Wat mij zelf het beste leek was om een KVM switch te kopen.
Deze bijvoorbeeld. (ik heb nog wat bol.com tegoed over)
Alleen ik begrijp nu dat draadloze muizen en KVM switches geen beste vrienden zijn. Het best zou ik een switch moeten hebben met DDM(???) functie. Deze zijn echter allemaal aan de vrij dure kant (300 euro etc) en daardoor iets teveel van het goede.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft die mij antwoord kan geven op de volgende vragen die ik heb?

-Heb ik idd een KVM met DDM nodig? Of voldoet elke KVM switch?

-Zou ik anders gewoon het kabeltje vd muis in de KVM kunnen stoppen, deze er overdag in laten wanneer ik aan het switchen ga.

- is er eventueel nog een andere oplossing die ik vergeet?

Verder begreep ik dat electrische swtiches vaak met het toetsenbord bediend kan worden, dat zou helemaal fijn zijn. Ik zie dit echt niet echt terug in de beschrijvingen van KVM switches. Zoek ik op een te laag prijsklasse (60 euro en minder) of waar moet ik precies op letten?

Gr en alvast bedankt.

Ik doe net alsof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
1) Ligt aan je muis, vaak werkt het gewoon met een "normale" KVM switch, enkel moet hij dan opnieuw connecten (vaak 1 seconde), omdat stroom in theorie halve milliseconde oid uitvalt van dongel (vergelijk het met wanneer je handmatig dongel wisselt).
2) kan ook
3) waarom wil je je scherm niet mee laten wisselen - je kan altijd nog laptop scherm gebruiken als je scherm aan je pc gekoppelt is. Je laptop herkent namelijk dat er geen scherm meer gekoppelt is.

4) klopt, er zijn switches die via teotsenbord bedienbaar zijn - degene die ik ehb zou dat moeten kunnen volgens de beschrijving, maar het is mij niet gelukt... ik heb gewoon een losse knop onder mn scherm liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basdekker
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 20:42
99ruud99 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:18:
1) Ligt aan je muis, vaak werkt het gewoon met een "normale" KVM switch, enkel moet hij dan opnieuw connecten (vaak 1 seconde), omdat stroom in theorie halve milliseconde oid uitvalt van dongel (vergelijk het met wanneer je handmatig dongel wisselt).
2) kan ook
3) waarom wil je je scherm niet mee laten wisselen - je kan altijd nog laptop scherm gebruiken als je scherm aan je pc gekoppelt is. Je laptop herkent namelijk dat er geen scherm meer gekoppelt is.

4) klopt, er zijn switches die via teotsenbord bedienbaar zijn - degene die ik ehb zou dat moeten kunnen volgens de beschrijving, maar het is mij niet gelukt... ik heb gewoon een losse knop onder mn scherm liggen :)
Nou

Ik wil de processen en dingen op mijn werkscherm altijd kunnen zien. Het idee is dat ik mn laptop gewoon dichtgeklapt laat zitten naast mn bureau. Ik wil er niet na 20 minuten achter komen dat ik een belangrijk bericht in teams heb gemist oid. Heb dr naast nog een prima 27' schermpie staan en daarnaast nog een simpel 1080 schermpje verticaal. Deze twee schermen zijn ruim voldoende voor naast 't werk. (2 eigen schermen en 1 werk scherm. Laat mn baas het maar niet horen haha)

Daarnaast, de switches die ik op het oog heb kosten rond de 30 euro. Als ik 240 hz 1440p wil (dan heb ik zo'n 8k 60hz geval nodig volgens mij) kost ie al gauw 110 euro.

Volgens mij is UGREEN wel redelijk spul... Wat heb jij voorn ding dan?

Bij wat ik zover heb gelezen gebruiken een hoop fabrikant Scroll Lock (soms icm met shift of ctrl of cijfertoetsen). Misschien als je daar een paar keer op ramt?

(jij hebt me trouwens ook geholpen in een topic met het samenstellen van m'n pc, bedankt hiervoor! Hij draait als een zonnetje!)

Ik doe net alsof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Haha mooi om te horen dat je pc goed loopt.

Ik heb er eentje van ugreen inderdaad - maar was gewoon omdat ik simpel dingetje wilde tijdens covid thuiswerk XD

Ik zou zelf niet te moeilijk doen en gewoon proberen of t werkt - vaak mag je 14 dagen terugzenden, en testen is misschien 1 minuut werk (plug en play).