Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste PC bouw en post/topic op Tweakers en ik ben benieuwd wat lezers hiervan vinden in zijn algemeenheid (de PC, niet mijn ontgroening). Wat betreft de onderdelen heb ik eigenlijk gewoon lekker lui op Youtube advieskanalen rondgedwaald.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik, gaming, films/series kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Van wat ik heb rondgesnuffeld ga ik voor rond de 2200EUR(Wat betreft de prijs afwijking met mijn lijst: bij enkele onderdelen handmatig een prijs moeten invullen/generieke versie gekozen, randapparatuur zoals scherm, toetsenbord etc. worden geregeld).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks! Ik heb behalve in mijn basisschooltijd gesurvivaled met 'gaming laptops'.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nodig hebben geen idee, maar wat betreft redelijk toekomstbestendig te willen zijn heb ik gekeken naar de AMD 9700x en 9070XT.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekeken naar Corsair, ASUS en Be Quiet! (niet dat ik hier sterke voorkeuren in heb, meer dat ik hier goeie recensies over zie)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik kan bedenken om apart te benoemen.
Ga je overklokken?
Nee, maar verwacht een OC GPU aan te schaffen.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie hiervan? Mainstream rotzooi? Of een prima build om mee te beginnen? Alvast dank!
Dit is mijn eerste PC bouw en post/topic op Tweakers en ik ben benieuwd wat lezers hiervan vinden in zijn algemeenheid (de PC, niet mijn ontgroening). Wat betreft de onderdelen heb ik eigenlijk gewoon lekker lui op Youtube advieskanalen rondgedwaald.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik, gaming, films/series kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Van wat ik heb rondgesnuffeld ga ik voor rond de 2200EUR(Wat betreft de prijs afwijking met mijn lijst: bij enkele onderdelen handmatig een prijs moeten invullen/generieke versie gekozen, randapparatuur zoals scherm, toetsenbord etc. worden geregeld).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks! Ik heb behalve in mijn basisschooltijd gesurvivaled met 'gaming laptops'.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nodig hebben geen idee, maar wat betreft redelijk toekomstbestendig te willen zijn heb ik gekeken naar de AMD 9700x en 9070XT.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekeken naar Corsair, ASUS en Be Quiet! (niet dat ik hier sterke voorkeuren in heb, meer dat ik hier goeie recensies over zie)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet dat ik kan bedenken om apart te benoemen.
Ga je overklokken?
Nee, maar verwacht een OC GPU aan te schaffen.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Tray | € 248,99 | € 248,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 9070 XT | € 750,- | € 750,- |
1 | Behuizingen | Corsair Frame 4000D RS ARGB Zwart | € 95,- | € 95,- |
1 | Waterkoeling | be quiet! Light Loop 360mm Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Ventilators | Corsair RS140 ARGB, Zwart, 140mm | € 25,- | € 25,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 139,90 | € 139,90 |
Totaal | € 1.792,59 |
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie hiervan? Mainstream rotzooi? Of een prima build om mee te beginnen? Alvast dank!