Toon posts:

Wie van de 3 met een Celeron 800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een eerder topic van mij ben ik verder gaan zoeken naar een geschikt moederbord voor een Celeron 800 die uiteraard zo ver mogelijk overgeklokt dient te worden. Hierbij is mijn keuze gevallen op de volgende drie moederborden:

- Asus TusL2-C
- Epox 3Pta
- Abit St6

Nou vraag ik me dus af wie er hier ervaring heeft met 1 van die bordjes, en hoe die natuurlijk is. Vooral mensen die een Celeron II met 100 Mhz bussnelheid hebben overgeklokt op een van deze borden. Er moet namelijk een Celeron II 800 op gaan komen. Die zoals ik al eerder zei waarschijnlijk goed is over te klokken. Heb op overclockers.com diverse lui gezien die hem op 1200 Mhz hadden draaien :)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
Een celli 800 heeft een bus van 100 MHz. als je die op 1200 wilt klokken heb je dus ook geheugen nodig dat op 150 MHz draait. (en een vette peltier/H2O koeler setup denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 11:31 schreef blissard het volgende:
Een celli 800 heeft een bus van 100 MHz. als je die op 1200 wilt klokken heb je dus ook geheugen nodig dat op 150 MHz draait. (en een vette peltier/H2O koeler setup denk ik)
Ik heb Dane-Elec 133 Mhz geheugen. Wat je zegt is trouwens niet helemaal waar. Bij dat Asus bord kun je namelijk de bussnelheid van de cpu en het geheugen apart instellen. Daarbij zou het mogelijk moeten zijn om de processor dus op een bus van 150 Mhz te laten draaien en het geheugen op 133 Mhz.

Ik weet niet of die andere bordjes dat ook kunnen. Maar bij de Abit las ik weer dat er bussnelheden tussen de 50 en 250 Mhz mogelijk zijn >:) Verder is de Abit St6Raid niet veel duurder dan de rest, enkele tientjes, en das natuurlijk ook interessant.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
hmmm, dat asynchroon laten lopen kan idd helpen. Maar de fsb instelbaar tussen 50 en 250 MHz??? wat zit daar voor 'n chipset op datie dat aankan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 11:36 schreef blissard het volgende:
hmmm, dat asynchroon laten lopen kan idd helpen. Maar de fsb instelbaar tussen 50 en 250 MHz??? wat zit daar voor 'n chipset op datie dat aankan dan?
Gewoon een 815Ep zoals ook bij die andere 2 bordjes.

Hier staat de review waarin dat geschreven word, ook schrijven ze dat de bussnelheid met stappen van 1 Mhz veranderd kan worden. Is natuurlijk ideaal bij het overklokken... of niet?

Verwijderd

Neem een Abit SA6/R met dit board heb ik met een cel2/800
type SL55R makkelijk 1200 gehaald met een Swiftech MC370>delta HP. Stabiel in 3Dmark2001.Super score kijk maar naar speed master of op www.overclockers.nl

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 16:43 schreef a.p.versteeg het volgende:
Neem een Abit SA6/R met dit board heb ik met een cel2/800
type SL55R makkelijk 1200 gehaald met een Swiftech MC370>delta HP. Stabiel in 3Dmark2001.Super score kijk maar naar speed master of op www.overclockers.nl plaats 11 op de lijst bij 2001

Verwijderd

Topicstarter
Leuk resultaat... inderdaad een goed alternatief. Wat is eigenlijk het verschil met de Abit St6?

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is de St6 de opvolger van de Sa6.

Verschillen:

- St6 heeft nog maar 3 dimm banken i.p.v. 4
- St6 maakt gebruik van de 815EP chipset, Sa6 gebruikt de 815E chipset, tenminste volgens de reviews op de frontpage van tweakers.net

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeën?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Moved naar [forum=7] :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 12:57 schreef Phreak het volgende:
Moved naar [forum=7] :)
Daar wou ik hem in eerste instantie neerzetten, maar Overclocking & Case Modding leek me beter.. toch niet dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, over de specs op overclockers.com , bij de top, lees best overgeklokte, stonden voornamelijk Abit moederborden. En de eerste die ik daarvan tegenkwam was de Sa6 ! :)

Voor zover ik kan beoordelen is de St6 de opvolger van de Sa6, verbeter mij als dat fout is, dus gaat mijn keuze hier naar uit.

Nu nog een shop in de omgeving Eindhoven zien te vinden die hem verkoopt... :)
Pagina: 1