Nou de Glasvezel is binnen...
Maar de manier waarop is wel een drama.
Had met de deurverkoper een afspraak gemaakt dat ze gisteren langskwamen.
Een week of wat geleden waren ze zonder melden mijn stenen naast de voordeur eruit aan het peuteren en hebben ze de glasvezel vanaf straat naar mijn huis gebracht.
Hiervoor naar ODF gebeld en had volgens hun gecommuniceerd moeten worden met de deurverkoper.
Helaas niet gebeurd dus was wat miscommunicatie.
De vezel lag dus op de plek waar ook mijn coax binnen komt en dat is in de woonkamer en niet in de meterkast.
Gisteren was het dan zo ver en stonden ze voor de deur om de glasvezel verder naar binnen te brengen.
Aangegeven dat ik de glasvezel niet in de woonkamer wil maar in de meterkast.
Dat was geen probleem en ging wel lukken.
Dus straatwerk weer open naast de voordeur en een gat boren naar binnen.
Daarna in de meterkast een gat boren en hoorde ze een sissend geluid.
Aardig wat paniek want de gasleiding loopt onder de vloer daar (wat ik ook aangegeven had.)
Gasmeter dicht maar het geluid bleef te horen.
Dus daarna de waterkraan dicht en stopte het geluid.
Bleek dat ze door de waterleiding van de wc naast de meterkast geboord te hebben.
Na wat gerommel hebben ze een gat gevonden tussen andere pvc buisjes waar de glasvezel doorheen paste en zo de glasvezel maar in de meterkast gelegd.
Ding aan de muur geschroefd en getest.
Dus dat stukje is geregeld.
Nu weer wachten op een loodgieter die op kosten van de ZZP'er die geboord heeft de waterleiding te laten repareren.
Gelukkig heb ik meerdere afsluiters dus kon deze leiding dichtzetten.
's middags viel er ook een brief van Glaspoort op de mat dat ze in de buurt glasvezel aan gaan leggen.
Toch maar eens goed nadenken of ik deze wel naar binnen laat brengen...