Ik heb nu een Lenovo gaming laptop. Ooit gekocht met het idee dat ik die dan ook mee kan nemen, maar de grootte en het gewicht zorgen er voor, dat deze een pure desktop vervanger is geworden en dan heb ik liever een vaste PC staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaard zaken als Office en internet. Enkele keer iets met VM's of AI modellen draaien, maar zijn geen harde eisen. Daarnaast spellen als Elite en Civ, Spider-Man.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1300/1350.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al alle randapparatuur die ik nodig heb. (monitor schaf ik aan, omdat ik 2 monitoren erg prettig vind werken)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die weer wat jaren mee kan en ruimte biedt voor uitbreiding of vervanging. Enigzins stil zou fijn zijn. Zelfde geldt voor zuinigheid.
Ga je overklokken?
Nee en ik ben tevreden met standaardinstellingen. Spellen hoeven niet op max te draaien.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb wat aanpassingen gedaan aan de BBG, om alles bij 1 leverancier te kunnen afnemen. Zeker voor de kast heeft dat mijn voorkeur (of het prijsverschil moet wel heel groot zijn). Daarom meekijken of ik wel de juiste, passende keuzes heb gemaakt.
Daarnaast advies of ik sommige onderdelen kan downgraden. Bijvoorbeeld, is het nodig om voor 32GB geheugen te gaan, of kan ik ook rondkomen met 16GB door mijn keuzes, maar is niet essentieel.
edit: correctie op lijst
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Standaard zaken als Office en internet. Enkele keer iets met VM's of AI modellen draaien, maar zijn geen harde eisen. Daarnaast spellen als Elite en Civ, Spider-Man.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1300/1350.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al alle randapparatuur die ik nodig heb. (monitor schaf ik aan, omdat ik 2 monitoren erg prettig vind werken)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die weer wat jaren mee kan en ruimte biedt voor uitbreiding of vervanging. Enigzins stil zou fijn zijn. Zelfde geldt voor zuinigheid.
Ga je overklokken?
Nee en ik ben tevreden met standaardinstellingen. Spellen hoeven niet op max te draaien.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb wat aanpassingen gedaan aan de BBG, om alles bij 1 leverancier te kunnen afnemen. Zeker voor de kast heeft dat mijn voorkeur (of het prijsverschil moet wel heel groot zijn). Daarom meekijken of ik wel de juiste, passende keuzes heb gemaakt.
Daarnaast advies of ik sommige onderdelen kan downgraden. Bijvoorbeeld, is het nodig om voor 32GB geheugen te gaan, of kan ik ook rondkomen met 16GB door mijn keuzes, maar is niet essentieel.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | ASRock B850M Pro-A WiFi | € 147,34 | € 147,34 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 401,99 | € 401,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 73,- | € 73,- |
1 | Monitors | Iiyama ProLite XUB2763QSU-B1 Zwart | € 200,26 | € 200,26 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis 5 F5-5200J3636D32GX1-IS | € 76,25 | € 76,25 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,- | € 87,- |
1 | SSD's | Crucial P310 M.2 2280, met heatsink 2TB | € 135,85 | € 135,85 |
Totaal | € 1.330,59 |
edit: correctie op lijst
[ Voor 4% gewijzigd door celshof op 04-06-2025 13:34 ]