Keukenkraan geschikt voor tuinslang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:51
Vorig jaar onze keukenkraan vervangen door een Grohe Concetto met uittrekbare kop.
Nu wilde ikhier een tuinslang op aan sluiten. Leek goed te gaan, kop eraf gedraaid en hierop paste een tuinslang adapter...dacht ik. Totdat ik de kraan open draaide en het water erlangs stroomde.

Grohe gemaild en ziJ gaven aan dat deze niet geschikt is hiervoor en zelfs schade kan veroorzaken. Ja, waterschade wellicht, daar het water er ook het keukenkast eronder vol liet stromen.

Nu wil ik een nieuwe bestellen, echter nergens wordt aangegeven dat het geschikt is voor een tuinslang.
Iemand een idee hoe je kan zien dat het geschikt is voor een tuinslang? Sorry, zal wellicht voor velen een rg makkelijke vraag zijn, echter kan ik dit niet terug vinden op websites.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb op onze 'standaard' keukenkraan een nieuw zeefje met losneembare gardena tuinslangaansluiting gekocht, gewoon in de bouwmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:59
Waar lekte de kraan? bij de aansluiting van slang en tuinslang koppeling? wellicht de volgende keer een adapter gebruiken met rubberenpakking erin, dan lekt hij als het goed is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

De moderne dure kranen kunnen dit vaak niet, en je moet doorgaans hiervoor in het goedkope segment kijken.

Het staat er vaak niet bij, maar de kraan moet een verwisselbare perlator of straalregelaar hebben.
Vervolgens kan je deze eraf schroeven een een aangepaste hierop zetten, wat geschikt is voor de tuinslang.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mogelijk zou je ook nog onder het keukenkastje een (extra) splitter kunnen plaatsen. Hebben wij bijv. voor de vaatwasser, maar kan natuurlijk net zo goed een tuinslang aan gekoppeld worden.
Heb je ook niet de, vaak iets minder mooie, adapter aan de kraan zelf.
Zal dan meestal wel alleen koud water zijn, of er moet ook nog een mengkraan tussen. Mogelijk maakt dat nog iets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-09 16:38

Fanta

FordPerformance™️

Die sneer over waterschade aan jouw keukenkastje is natuurlijk een beetje overbodig, Grohe kan er niets aan doen dat jij iets verkeerd aansluit... Advies: check even goed welke schroefdraad het is, en koop de juiste adapter. En let er vervolgens goed op dat sommige verbindingen afgedicht worden met een rubber ring, sommige verbindingen met teflontape, etc.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Je hebt ook een gardena koppelstuk wat je op een kraan kan bevestigen:18210-20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 22:20
defusion schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:00:
Mogelijk zou je ook nog onder het keukenkastje een (extra) splitter kunnen plaatsen. Hebben wij bijv. voor de vaatwasser, maar kan natuurlijk net zo goed een tuinslang aan gekoppeld worden.
Heb je ook niet de, vaak iets minder mooie, adapter aan de kraan zelf.
Zal dan meestal wel alleen koud water zijn, of er moet ook nog een mengkraan tussen. Mogelijk maakt dat nog iets uit.
Dit alternatief wilde ik ook voorstellen, heet een "combinatie hoekstopkraan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
epicfailguy23 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:53:
Waar lekte de kraan? bij de aansluiting van slang en tuinslang koppeling? wellicht de volgende keer een adapter gebruiken met rubberenpakking erin, dan lekt hij als het goed is niet.
Ik zal het proberen uit te leggen. De kop kan je eraf draaien, Dan draai je de adapter erop en de slang gaat dan terug. Rubbere ring zit erin. En toch lekt het daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Fanta schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:07:
Die sneer over waterschade aan jouw keukenkastje is natuurlijk een beetje overbodig, Grohe kan er niets aan doen dat jij iets verkeerd aansluit.
Kwam wellicht verkeerd over, daar ik dit zelf niet als negatieve opmerking naar Grohe bedoelde. Meer iets als wat mij overkomde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Dieks77 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Dit alternatief wilde ik ook voorstellen, heet een "combinatie hoekstopkraan"
Dit ziet er interessant uit en goedkoper dan mijn keukenkraan vervangen, bedankt hiervoor, ook de "aangever" hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Ik pak zelf de douchekraan hiervoor, maar als die een etage hoger zit is dat lastig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56

L01

Ik heb onze loodgieter ook een tweede kraan laten maken in het gootsteenkastje met dezelfde reden; het hulpstuk paste niet op de kraan.

Wij hebben op de kraan in het gootsteenkastje nu een Gardena kraanstuk geschroefd zodat het makkelijk te koppelen is aan de tuinslang.
Waar je wel een beetje op moet letten is dat je A. eerst de kraan dicht draait voordat je de slang loskoppelt en B. er altijd wel wat water druppelt na lostrekken van de tuinslang.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcRbHcEYD9hC4vCtyyOATVDCLqv2pR9YoF6Wge96am8X_Xn9ST7h22bDAUfCqoFAxT5U3zowXFRYySdQe18LPcTb700z7sz35BbqmbPHtzfWj1mZP0i0xDqqDA

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Waarom geen buitenkraan (laten) aanleggen?
Scheelt een hoop gedoe met slangen en knoeien met water.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Met ^, als je meer dan nooit een tuinslang wil gebruiken, voorzie dan een geschikte kraan hiervoor. Ik heb een vorstvaste buitenkraan (die dus gewoon mag vastvriezen, je gooit er wat lauw water over en je kan hem weer gebruiken), superhandig.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Geen buitenkraan, daar ik geen kruipruimte heb (waar een poersson in past) om de leiding mooi van achter naar voren te brengen. Ik heb juist laatst vloerverwarming genomen, omdat ik de leidingen en radiatoren lelijk vond. Om dat weer een leiding langs de muur te hebben, dat wil ik niet.

Voor 2 tot 3 keer per jaar ene slang vanaf een hoekkoppeling is dan prima nmi.

[ Voor 12% gewijzigd door toastingnow op 04-06-2025 15:21 ]

Pagina: 1