Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Beste lezers,
Ik was blij verrast dat ik op het introductie scherm van de update versie 23.20.56 van mijn LG Oled 48C25LB televisie las dat er een Chromecast functie is toegevoegd.
Maar als ik op het cast symbool van mijn Chrome webbrowser klik (PC) krijg ik de melding "beschikbaar voor specifieke videosites".
Dit is niet de volledige Chromecast functie en deze melding kreeg ik voor de software update ook al !
Zie ik iets over het hoofd ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Charly

Beste antwoord (via rens-br op 09-06-2025 15:31)

• Charly44
Opgelost !
Het was een kwestie van de gebruikersvoorwaarden accepteren.
Scheelt me 119,- euro voor de aankoop van een google TV streamer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40
Je post is niet heel volledig. Wat probeer je te casten en wat gebeurt er als je dit test met een van die 'specifieke videosites'? Heeft je PC ook de hardware aan boord om dit te kunnen doen, dus zit deze op hetzelfde WiFi netwerk als je LG?

Als ik trouwens hier bij de specs kijk: https://www.lg.com/nl/tel...pdp_view_count+descending dan zie ik de Chromecast functie niet langskomen. Is de update niet algemeen maar werkt Chromecast alleen op modellen met de juiste hardware aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
Ik had een 1ste generatie Chromecast waarmee ik in de Chrome webbrowser alles wat op mijn PC monitor verscheen kon spiegelen naar mijn tv.
Was niet afhankelijk van "specifieke video sites"
Mijn PC zit in hetzelfde netwerk als mijn TV, anders zou hij ook niet zichtbaar zijn in de Chrome webbrowser.
De Chrome webbrowser voorziet in de cast functie, daar is verder geen hardware voor nodig.
Ik hoopte dat het na de software update van mijn TV op dezelfde manier zou werken.
De specs waar je naar verwijst zijn oud, de Chromecast functie is pas onlangs met de software update toegevoegd !

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
Opgelost !
Het was een kwestie van de gebruikersvoorwaarden accepteren.
Scheelt me 119,- euro voor de aankoop van een google TV streamer.