Spoelbak vervangen door een wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLOPA
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-06 10:17
Dag allemaal,

Morgen komt coolblue een wasmachine leveren in een huis dat ik een tijdje geleden heb gekocht en binnenkort ga bewonen.

Dit huis had voorheen geen wasmachine.

Bij de aankoop via Coolblue was er een gratis "installatieservice" (plaatsen en aansluiten wasmachine)

Nu is mijn vraag; is het mogelijk om deze spoelbak weg te gooien/ los te koppelen en deze wasmachine te plaatsen waar de spoelbak nu staat?

Ik vrees dat Coolblue dit niet zal kunnen doen (?) en ik hiervoor een loodgieter moet lzten afkomen, klopt dit?

Er is een geaard stopcontact nabij en voldoende ruimte om de wasmachine te plaatsen.

Heb ik enkel een kraantje nodig geschikt voor aansluiting op wasmachines of moet er nog het één en ander bijbesteld worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:04

MJV

Een foto zou helpen.

Maar het zou nog best eenvoudig kunnen zijn. Als je geluk heb zit er een muurplaat met 1/2" draad waar je een wasmachinekraan (met beluchter) op aan kunt sluiten. Coolblue zal er echter wel vanuit gaan dat dit alles al aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:58
De plaatsingsservice betekend normaal dat ze het oude apparaat weghalen en een nieuwe op dezelfde plek zetten.
Maar een wasbak heeft een afvoer met sifon, daar kan je slang in. Als de kraan geschikt is om een aanvoer van een wasmachine op te draaien dan zal het moeten lukken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SLOPA schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:55:
Dag allemaal,

Morgen komt coolblue een wasmachine leveren in een huis dat ik een tijdje geleden heb gekocht en binnenkort ga bewonen.

Dit huis had voorheen geen wasmachine.

Bij de aankoop via Coolblue was er een gratis "installatieservice" (plaatsen en aansluiten wasmachine)

Nu is mijn vraag; is het mogelijk om deze spoelbak weg te gooien/ los te koppelen en deze wasmachine te plaatsen waar de spoelbak nu staat?

Ik vrees dat Coolblue dit niet zal kunnen doen (?) en ik hiervoor een loodgieter moet lzten afkomen, klopt dit?

Er is een geaard stopcontact nabij en voldoende ruimte om de wasmachine te plaatsen.

Heb ik enkel een kraantje nodig geschikt voor aansluiting op wasmachines of moet er nog het één en ander bijbesteld worden?

Alvast bedankt
'Deze spoelbak' is natuurlijk niet écht heel veel zeggend als 'we' er geen beeld (foto?) bij hebben, maar: Voor een wasmachine heb je, naast de stoom, uiteraard een eigen aan én af-voer qua water nodig :*)

De 'STROOM' kan gewoon via een 16A-230V/DC groep komen maar afhankelijk van je wasmachine en goep is het wenselijk om te weten hoeveel vermogen die nieuwe machine gaat verlangen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SLOPA schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:55:
Klopt. Zij hebben geen tijd voor dingen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Is dat geaard stopcontact een aparte groep?
Met een spoelbak bedoel je een wastafel of een keukenblok?
Er zal sowieso iets aan water en afvoer moeten gebeuren.
Foto van de situatie zal ook meer duidelijkheid geven.

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1