Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenobytez
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-06 21:33
Ik heb een Behringer B115D actieve speaker die klinkt alsof hij is opgeblazen, maar hij klinkt alleen zo met een heel LAAG volume. Het lijkt dus wel of er iets electronisch is wat stoort op een bepaalde ondergrens (cross over filter?). Bij hoger volume is de vervorming bijna niet meer te horen, alleen wanneer de muziek zachte stukken heeft.

Hieronder een link naar het geluid:

https://youtube.com/shorts/BhuVS_99gDs?si=6KnSaHZWVFeR6tcd

Kan dit een defect crossover filter zijn? De speaker staat eigenlijk altijd op max 50% dus opgeblazen is ie niet, plus hij klinkt nog goed als je het input volume opschroeft. Alleen irritent bij stille stukken in de muziek...

Ik heb de speaker inmiddels open gehad en zie in de versterker geen stelschroeven of iets dergelijks, dus afstellen is er niet bij. ZIjn er misschien onderdelen voor deze speaker te koop of zijn er bedrijven die dit nog repareren?

[ Voor 35% gewijzigd door cenobytez op 03-06-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenobytez
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-06 21:33
Toch maar tegen mijn zin in de subwoofer zelf even getest en ja hoor... spreekspoel hoor en voel je gewoon schrapen. :'(

Maar op zoek naar een andere 15" 8ohm subwoofer. Weet iemand een goede site voor replacement woofers?

[ Voor 13% gewijzigd door cenobytez op 03-06-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 15:37

w00Dy

Make soap, not war

https://www.thomann.de/be...1xqRgaEAQYASABEgJbuvD_BwE

Ik heb het gevoel dat Behringer het niet nauw neemt met de specs.
De B215D is rated op 550W, de B615D op 1500W en dit zou de vervangende woofer zijn voor beide 8)7 . Dusja met die logica zal hij ook wel passen in de B115D.

Ik denk niet dat je veel anders gaat vinden rond de 100 Euro voor een 15" woofer. Naar een echt speaker driver merk zoals B&C, 18sound etc moet je niet kijken. Je bent vele malen meer kwijt en dat zijn dit soort plastic boxjes niet waard.

[ Voor 21% gewijzigd door w00Dy op 04-06-2025 08:30 ]