ik wil mijn cpu iets sneller maken, is de celeron echt 2x zo snel dan een p2-350 100hertz mobo. pas een p3 ook op mijn mobo?! de een zegt van wel de ander van niet heb ik al gelezen bij andere vragen, help!!
Ja de Celeron 800 MHz is natuurlijk sneller. (duh)
Hoe moeten wij weten wat van moederbord jij hebt?
Hoe moeten wij weten wat van moederbord jij hebt?
Geef effe wat meer info... Maar een Celeron 800 is in ieder geval sneller als een PII 350. Lijkt me toch vrij logisch!
Verwijderd
Voordelen van een Celly800 t.o.v. PII-350
- kloksnelheid bijna 2,3x zo hoog...
- On-die cache (1 op 1) dus 800MHz i.p.v. 175MHz
- Ondersteuning van SSE
- PIII coppermine design (koeler, sneller klok voor klok)
Nadelen
- 128KB cache i.p.v. 512KB
Conclusie: De Celly800 is VEEL sneller dan een PII-350
En zet er even bij wat voor Mobo je hebt, anders weet niemand of je een Celly800 of PIII op je mobo kunt plaatsen!
- Ondersteuning van SSE
Nadelen
En zet er even bij wat voor Mobo je hebt, anders weet niemand of je een Celly800 of PIII op je mobo kunt plaatsen!
als je je CPYU sneller wil maken kan je m proberen te overklokken. dacht dat de P2 niet zo ver kan komen ivm externe cache. probeer iig waterkoeling voor een beetje verhoging. koop anders een andere CPU. je hebt een mobo die de 100MHz bus aankan, dus er bestaat een kans dat je moederbord (welke je ook hebt) een van de snellere P3's of Celeron II's aan kan. Ik zeg nu dat de Celeron II 800 niet op je mobo past! als je nou eens zegt wat voor mobo he hebt, dan kan mijn mening verandenOp maandag 17 september 2001 11:20 schreef Gregory het volgende:
ik wil mijn cpu iets sneller maken, is de celeron echt 2x zo snel dan een p2-350 100hertz mobo. pas een p3 ook op mijn mobo?! de een zegt van wel de ander van niet heb ik al gelezen bij andere vragen, help!!
edit:
denk ik: ff kijken of ie ergens in een topic heeft staan welk mobo hij heeft:
[topic=230070]
[topic=230070]
waarom post je je vraag 2 keer? beetje zinloos he? k zal maar niet boos op je worden omdat het je 1e keer is
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Sorry sorry sorry, stom natuurlijk, het enige wat ik weet van mijn mobo is dat het 100 hertz is de comp is een compaq ep serie, jongens ik begin net iets meer verstand te krijgen van computer dus slacht mij aub niet meteen af!!Op maandag 17 september 2001 11:30 schreef chaos666 het volgende:
- Ondersteuning van SSE
Nadelen
Op maandag 17 september 2001 15:33 schreef Stropdas het volgende:
[..]
als je je CPYU sneller wil maken kan je m proberen te overklokken. dacht dat de P2 niet zo ver kan komen ivm externe cache. probeer iig waterkoeling voor een beetje verhoging. koop anders een andere CPU. je hebt een mobo die de 100MHz bus aankan, dus er bestaat een kans dat je moederbord (welke je ook hebt) een van de snellere P3's of Celeron II's aan kan. Ik zeg nu dat de Celeron II 800 niet op je mobo past! als je nou eens zegt wat voor mobo he hebt, dan kan mijn mening veranden :)hmm, dat is toch een iets andere vraag?!?!? maar heb jij enig idee wat het kan zijn dan?!?!?
mvg
edit:
[topic=230070]
waarom post je je vraag 2 keer? beetje zinloos he? k zal maar niet boos op je worden omdat het je 1e keer is
Op maandag 17 september 2001 11:27 schreef Flipmo2K het volgende:
Geef effe wat meer info... Maar een Celeron 800 is in ieder geval sneller als een PII 350. Lijkt me toch vrij logisch!
hoe kom ik erachter welk mobo erin zit, f10 geeft de informatie die ik reeds gegeven heb!Op maandag 17 september 2001 11:30 schreef chaos666 het volgende:
- Ondersteuning van SSE
Nadelen
Verwijderd
100 hertz? Ik ga je niet afslachten, het moet Mega hertz zijn, je hebt geen 1MHz mainbord.Op maandag 17 september 2001 19:04 schreef Gregory het volgende:
[..]
Sorry sorry sorry, stom natuurlijk, het enige wat ik weet van mijn mobo is dat het 100 hertz is de comp is een compaq ep serie, jongens ik begin net iets meer verstand te krijgen van computer dus slacht mij aub niet meteen af!!
Die celly is ook op een bus van 100 mhz en die is redelijk wat sneller dan de 66 mhz bus.
Eeej! Da's nie waar, een PII 350Mhz draait ook op een 100Mhz bus! =100x3,5!
Verwijderd
0,1Mhz zul je bedoelenOp maandag 17 september 2001 19:25 schreef ExiRana het volgende:
[..]
100 hertz? Ik ga je niet afslachten, het moet Mega hertz zijn, je hebt geen 1MHz mainbord.![]()
Dan moet je het wel goed doen natuurlijkOp maandag 17 september 2001 19:54 schreef Big Tazzz het volgende:
[..]
0,1Mhz zul je bedoelen
Gregory probeer in windows erachter te komen wat voor chipset er op je moederbord zit. Hoogstwaarschijnlijk is dat een BX chipset (van Intel), maar het kan ook iets van VIA zijn. Ik weet niet welke windows versie je gebruikt, maar vaak kun je dat zien bij:
Deze computer ==> Eigenschappen ==> apparaatbeheer.
Daarin staan een hoop gegevens van je computer. Ook je chipset is daarin benoemd. Als je die al weet is het een heel stuk makkelijker om de rest uit te zoeken.
Laat dat in ieder geval vast even weten. Suc6...
I think, therefor I am.....I think.
jaaaaa gevonden het is een bx en als ik mij niet vergis is dat goed nieuws?!?!?! tenminste dat was destijds een goed bord(net alsof het eeuwen geleden is, terwijl het maar 2,5 jaar is)..........wat raad je mij aan?!Op maandag 17 september 2001 21:51 schreef Ricochet het volgende:
[..]
Dan moet je het wel goed doen natuurlijk, Mega is miljoen weet je nog? Dus 100 Hertz is hetzelfde als 0.0001MHz. En daarnaast om het helemaal officieel te doen; Je mag geen decimale komma gebruiken volgens S.I. Je moet dus een decimale punt gebruiken. Maar laten we hier over ophouden en back on-topic gaan.
Gregory probeer in windows erachter te komen wat voor chipset er op je moederbord zit. Hoogstwaarschijnlijk is dat een BX chipset (van Intel), maar het kan ook iets van VIA zijn. Ik weet niet welke windows versie je gebruikt, maar vaak kun je dat zien bij:
Deze computer ==> Eigenschappen ==> apparaatbeheer.
Daarin staan een hoop gegevens van je computer. Ook je chipset is daarin benoemd. Als je die al weet is het een heel stuk makkelijker om de rest uit te zoeken.
Laat dat in ieder geval vast even weten. Suc6...
Kast los schroeven en kijken wat voor een type mainbord het is. (staat meestal tussen de PCI sloten)
euh laat he ?Op maandag 17 september 2001 19:25 schreef ExiRana het volgende:
[..]
100 hertz? Ik ga je niet afslachten, het moet Mega hertz zijn, je hebt geen 1MHz mainbord.![]()
100 Hertz is 0.01 MHz
Verwijderd
[off topic]
Op dinsdag 18 september 2001 00:17 schreef Klubbheads het volgende:
euh laat he ?![]()
100 Hertz is 0.01 MHz
[miereneuk modus]
ehm... echt wel laat.... toch nog helder
Hz --> kHz -->MHz
:1000 :1000
dus:
100 Hz = 0,1 kHz
100 Hz = 0,0001 MHz
[/miereneuk modus]
[/off topic]
Benchmarks zijn overal op Internet te vinden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()