Power supply voor een USB hub?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik zoek een 3.2 USB hub om mijn USB apparaten op zowel mijn PC als werk laptop aan te sluiten. Ik zag de volgende hub van waveshare voorbijkomen die ik handig aan de muur kan ophangen.

https://www.amazon.nl/Wav...3.2+hub%2Caps%2C77&sr=8-9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Llixam0ePI94Wc0Avwf150v-CKA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wnWRVFWgM21e5vVcQBNO2jQz.png?f=fotoalbum_large

Maar bij deze USB hub wordt geen power supply meegeleverd. Om problemen te voorkomen zou ik die er wel graag bij kopen. Waveshare heeft een hele buts aan power supplies: https://www.amazon.nl/sto..._bln&terms=power%20supply maar het is me niet duidelijk welke nu geschikt is. Een input van 7-36V lijkt me wel heel breed? Zou deze hub daar zelf het juiste voltage voor USB van maken? Heeft iemand met wat meer electronica verstand en een idee welke power supply hier bij zou passen?

~ Mijn prog blog!

Beste antwoord (via roy-t op 03-06-2025 15:17)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een bepaald bereik kan wel, dat zit er een spanningsregelaar in. De stekker lijkt Phoenix te zijn.

Of de andere aansluiting, die met de dc-plug, ook via de spanningsregelaar gaat, is me niet duidelijk.

Een voeding zou ik niet kopen via een Chinese aanbieder. Dan ben jij de importeur en ben je er zelf verantwoordelijk voor dat hij aan de CE-markering voldoet. De meeste mensen beschikken niet over de kennis en apparatuur om dat te controleren. Die markering omvat bijvoorbeeld zaken die ervoor zorgen dat de voeding niet in brand vliegt bij overbelasting en dat er voldoende isolatie-afstand is.

[ Voor 87% gewijzigd door TBTL op 03-06-2025 14:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-09 12:02
Ik heb niet veel verstand van electronica....
Als ik bij een powered hub geen voeding bijkrijg, heb ik snel de neiging deze niet te kopen.
Anyway, deze hub lijkt 2A per USB poort te kunnen leveren.
Dus 4 * 2A * 5V = 40W totaal vermogen

Als je de 24V/2A voeding neemt, heb je met (24V * 2A = 48W) genoeg vermogen voor al je poorten op de hub.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Het lijkt een trend, bij veel USB hubs zie ik niet standaard een voeding. Deze van UGreen komt bijvoorbeeld met een micro-usb voeding aansluiting, maar die wordt ook standaard niet meegeleverd: uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box.

Ik denk dat in de meest gevallen de USB host genoeg power zou moeten kunnen leveren bij USB 3.2, maar ik heb daar nogal slechte ervaringen mee dus daarom prik ik er (zelfs voor niet echte zware apparatuur) graag een extra voeding bij.

Maar met je advies kom ik wel iets verder. Deze van dezelfde fabrikant lijkt precies die specs te volgen: https://www.amazon.nl/Wav...0F23X9MYJ?ref_=ast_sto_dp.

[ Voor 17% gewijzigd door roy-t op 03-06-2025 14:27 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een bepaald bereik kan wel, dat zit er een spanningsregelaar in. De stekker lijkt Phoenix te zijn.

Of de andere aansluiting, die met de dc-plug, ook via de spanningsregelaar gaat, is me niet duidelijk.

Een voeding zou ik niet kopen via een Chinese aanbieder. Dan ben jij de importeur en ben je er zelf verantwoordelijk voor dat hij aan de CE-markering voldoet. De meeste mensen beschikken niet over de kennis en apparatuur om dat te controleren. Die markering omvat bijvoorbeeld zaken die ervoor zorgen dat de voeding niet in brand vliegt bij overbelasting en dat er voldoende isolatie-afstand is.

[ Voor 87% gewijzigd door TBTL op 03-06-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ben je ook als consument als je van amazon.nl koopt daar voor verantwoordelijk? Dat wist ik eigenlijk niet.

Ik heb denk ik een geschikte oplader in een oude doos gevonden. Maar ik zal het toch maar eerst zonder oplader proberen. Met een webcam, toetsenbord en muis zal het toch niet zo gek lopen.

~ Mijn prog blog!