2dehands recente Wasmachine en Droger met betrouwbare labels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb na een moeilijke periode eindelijk mijn eigen appartement, mijn wasmachine en droger heb ik in het vorige huis achtergelaten en nu moet ik voor mijn nieuwe huis een wasmachine/droger regelen

Nu kijk op marktplaats naar een wasmachine/droger setje ( 2 apparaten ) maar van na 2022 omdat ze daarna een stuk zuiniger werden. Er zijn wel witgoed outlets die sets aanbieden met labels als A+++ of A++ maar als ik de machines nakijk zie ik dat ze van voor 2022 zijn en dus eigenlijk meer B-A label zijn tegenwoordig.

Nu ben ik opzoek naar een betrouwbaar adres regio Amersfoort-Zwolle waar ze machines hebben met de juiste labels, een goede prijs en die het thuisbezorgd omdat het niet in mijn kleine Toyota.

Iemand een idee?

-KB

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48
Je woont alleen in je appartement en zult dus niet heel veel wassen/ drogen.

Het verschil in energieverbruik tussen een A en B label is 30% volgens het grote interweb. Gemiddeld kost je een wasmachine €40 aan energie per jaar, dit is een A label. Een B label kost €54 dat is dus iets meer als €1 per maand. (de bedragen zijn redelijk hoog geschat).
Als je dus een €150 kan besparen bij aankoop van een B label dan heb je dat er na iets meer als 8 jaar gebruik uit. Dat is een keuze die je voor jezelf mag maken. Hier gebruiken we nog steeds een afvoer droger van €50 twwedehands want tegen de tijd dat ik €900 aan energie heb verbruikt (verschil met WP droger) dan ligt Nederland al onder water ivm zeespiegel stijging.

De oude A+++ en A++ modellen zijn nu gewoon label B of C. Dat is per 1 maart 2021 zo gedaan omdat al die plusjes erg verwarrend waren.
Een oude A+++ machine is tegenwoordig label B en is nog steeds erg zuinig.

Als je alleen woont zou ik behalve het energie label ook vooral naar de grootte van de machine kijken. Klinkt leuk een 9KG wasmachine en droger maar als je die maar voor de helft vult worden het wel dure apparaten. Koop dus niet te groot!!

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Topicstarter
nodri2000 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:18:
Je woont alleen in je appartement en zult dus niet heel veel wassen/ drogen.

Het verschil in energieverbruik tussen een A en B label is 30% volgens het grote interweb. Gemiddeld kost je een wasmachine €40 aan energie per jaar, dit is een A label. Een B label kost €54 dat is dus iets meer als €1 per maand. (de bedragen zijn redelijk hoog geschat).
Als je dus een €150 kan besparen bij aankoop van een B label dan heb je dat er na iets meer als 8 jaar gebruik uit. Dat is een keuze die je voor jezelf mag maken. Hier gebruiken we nog steeds een afvoer droger van €50 twwedehands want tegen de tijd dat ik €900 aan energie heb verbruikt (verschil met WP droger) dan ligt Nederland al onder water ivm zeespiegel stijging.

De oude A+++ en A++ modellen zijn nu gewoon label B of C. Dat is per 1 maart 2021 zo gedaan omdat al die plusjes erg verwarrend waren.
Een oude A+++ machine is tegenwoordig label B en is nog steeds erg zuinig.

Als je alleen woont zou ik behalve het energie label ook vooral naar de grootte van de machine kijken. Klinkt leuk een 9KG wasmachine en droger maar als je die maar voor de helft vult worden het wel dure apparaten. Koop dus niet te groot!!
Ik denk 1-2x per week inderdaad

ETH Maxi