Na een tiental jaren console gaming wegens geen apart bureau in huis, ga ik terug naar mijn PC gaming roots. Ik speel een combinatie van triple A games (Indiana Jones, KCD2, Stalker 2, RDR2, GTA), alsook Microsoft Flight Simulator 24 - voorlopig nog niet in VR maar dat is wel de bedoeling op dit systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Comfortabel 1440p kunnen gamen op een 49 inch super ultrawide (144hz). Het idee om een PC te bouwen waarmee ik meteen de nieuwste games op kan spelen op (quasi) hoogste niveau maar ook MSFS 2024 met VR. Op termijn wil ik de videokaart ook kunnen upgraden - bijvoorbeeld RTX 5080 super of AMD 9080 XT voor meer VRAM voor MSFS op termijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2.500 maar indien dit niet zou volstaan voor bovenstaande eisen kan dat bedrag naar boven (+- € 3.000).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en monitor beschikbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al enkele jaren uit het wereldje van PC gaming en componenten. Ik zoek goeie combinatie processor + GPU, en processor die ik in de toekomst (2j) kan gebruiken voor upgrade GPU. Moederbord zal dus ook futureproof moeten zijn.
64GB RAM gekozen omwille van Flight Sim.
Moeten er nog afzonderlijke vents toegevoegd worden?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel case zou ik graag aan vast houden. Combinatie hout + glas staat mooi in bureau.
Wat verwacht je van ons?
Bevestiging dat dit systeem voldoet aan mijn wensen. Kennis van PC componenten loopt alweer 15+ jaar achter sinds laatste build en ik heb mij trachten in te lezen, maar jullie weten het ongetwijfeld vele malen beter!
Aanzet:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Comfortabel 1440p kunnen gamen op een 49 inch super ultrawide (144hz). Het idee om een PC te bouwen waarmee ik meteen de nieuwste games op kan spelen op (quasi) hoogste niveau maar ook MSFS 2024 met VR. Op termijn wil ik de videokaart ook kunnen upgraden - bijvoorbeeld RTX 5080 super of AMD 9080 XT voor meer VRAM voor MSFS op termijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 2.500 maar indien dit niet zou volstaan voor bovenstaande eisen kan dat bedrag naar boven (+- € 3.000).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en monitor beschikbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al enkele jaren uit het wereldje van PC gaming en componenten. Ik zoek goeie combinatie processor + GPU, en processor die ik in de toekomst (2j) kan gebruiken voor upgrade GPU. Moederbord zal dus ook futureproof moeten zijn.
64GB RAM gekozen omwille van Flight Sim.
Moeten er nog afzonderlijke vents toegevoegd worden?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel case zou ik graag aan vast houden. Combinatie hout + glas staat mooi in bureau.
Wat verwacht je van ons?
Bevestiging dat dit systeem voldoet aan mijn wensen. Kennis van PC componenten loopt alweer 15+ jaar achter sinds laatste build en ik heb mij trachten in te lezen, maar jullie weten het ongetwijfeld vele malen beter!
Aanzet:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Tray | € 489,- | € 489,- |
1 | Moederborden | MSI X670E GAMING PLUS WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G | € 985,79 | € 985,79 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 139,30 | € 139,30 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 204,71 | € 204,71 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 2.302,50 |