Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Basis systeem voor internet, office, spelletjes in de browser en video's samenstellen van camcorder opnames. Vandaar de wens voor 2TB aan opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro en op termijn moet er nog een nieuwe monitor meenemen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vorige pc is circa 12 jaar oud en de wens is dat het komende systeem op zijn minst een jaar of 5 meekan. Wil een stil systeem wat ook redelijk koel blijft en geen RGB kermis.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel op dit moment tussen het advies uit de best buy guide voor de 'basis pc' met daarin alle upgrade meegenomen en een afwijkende SSD & behuizing. Of een AM5 systeem voor eventuele toekomst bestendigheid en het feit dat deze variant net wat krachtiger is voor zover ik kan zien.
Ben vooral benieuwd wat jullie zouden doen en of ik wellicht issues mbt compabiliteit over het hoofd zie of alternatieven met betere bang for buck?
Alvast bedankt voor jullie tijd/moeite!
AM4 Basis pc
Basis AM5 systeem
Basis systeem voor internet, office, spelletjes in de browser en video's samenstellen van camcorder opnames. Vandaar de wens voor 2TB aan opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro en op termijn moet er nog een nieuwe monitor meenemen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vorige pc is circa 12 jaar oud en de wens is dat het komende systeem op zijn minst een jaar of 5 meekan. Wil een stil systeem wat ook redelijk koel blijft en geen RGB kermis.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel op dit moment tussen het advies uit de best buy guide voor de 'basis pc' met daarin alle upgrade meegenomen en een afwijkende SSD & behuizing. Of een AM5 systeem voor eventuele toekomst bestendigheid en het feit dat deze variant net wat krachtiger is voor zover ik kan zien.
Ben vooral benieuwd wat jullie zouden doen en of ik wellicht issues mbt compabiliteit over het hoofd zie of alternatieven met betere bang for buck?
Alvast bedankt voor jullie tijd/moeite!
AM4 Basis pc
# | Categorie | Product | Prijs | |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5700G Tray | € 134,99 | |
1 | Moederborden | MSI B550m pro WIFI | € 103,58 | |
1 | Behuizingen | Be-Quiet 501 Black | € 77,98 | |
1 | Processorkoeling | Gelid Solution Tranquillo | € 33,85 | |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis f4-3200c16d-32gis | € 43,99 | |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,38 | |
1 | SSD's | Lexar NQ790 2TB | € 113,90 | |
Totaal | € 556,95 |
Basis AM5 systeem
# | Categorie | Product | Prijs | |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 8600G Boxed | € 159,00 | |
1 | Moederborden | ASRock A620M-HDV/M.2+ | € 94,90 | |
1 | Behuizingen | Be-Quiet 501 Black | € 77,98 | |
1 | Processorkoeling | Gelid Solution Tranquillo | € 33,85 | |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 | € 89,90 | |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,38 | |
1 | SSD's | Lexar NQ790 2TB | € 113,90 | |
Totaal | € 619,96 |
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11