Mijn vraag:
Ik heb een vijver in onze tuin met alleen een aantal goudvissen en daar probeer ik al jaar in jaar uit zuurstofplanten in te houden. Echter groeien ze in het begin altijd vrij hard waarna ze compleet verdwijnen.
Hoe kan ik toch zuurstofplanten houden of bestaan er zuurstofplanten waar goudvissen niet aan zitten?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik ging er nu eens op internet naar zoeken en kwam erachter dat zuurstofplanten niet samen gaan met goudvissen omdat de goudvissen de zuurstofplanten opeten.
Overige informatie:
Ik heb vorig jaar gedoornd hoornblad geprobeerd, dat gaat eigenlijk prima maar dat gaat door je hele vijver heen. Ik wil graag een plant in een mand (en dat het ook in die mand blijft en zich niet extreem gaat verspreiden over de bodem). Het zat letterlijk overal en dat vind ik niet mooi.
Het water is overigens kraakhelder!
Nu heb ik een paar vragen:
- Zijn zuurstofplanten echt verplicht of kan het ook gewoon zonder?
- Bestaan er zuurstofplanten die in een mand kunnen en geschikt zijn voor goudvissen?
- Iemand nog een ander idee om dit op te lossen?
Afmetingen, info en inhoud:
3.50 x 90 x 60 (LxBxD).
9 goudvissen zitten erin (al jaren).
Invoer gaat door de vijver via de achterkant.
Uitvoer gaat via de waterval.
Overloop (tegen overstromen) achter de rechter plant).
Foto van de vijver.
Ik heb een vijver in onze tuin met alleen een aantal goudvissen en daar probeer ik al jaar in jaar uit zuurstofplanten in te houden. Echter groeien ze in het begin altijd vrij hard waarna ze compleet verdwijnen.
Hoe kan ik toch zuurstofplanten houden of bestaan er zuurstofplanten waar goudvissen niet aan zitten?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik ging er nu eens op internet naar zoeken en kwam erachter dat zuurstofplanten niet samen gaan met goudvissen omdat de goudvissen de zuurstofplanten opeten.
Overige informatie:
Ik heb vorig jaar gedoornd hoornblad geprobeerd, dat gaat eigenlijk prima maar dat gaat door je hele vijver heen. Ik wil graag een plant in een mand (en dat het ook in die mand blijft en zich niet extreem gaat verspreiden over de bodem). Het zat letterlijk overal en dat vind ik niet mooi.
Het water is overigens kraakhelder!
Nu heb ik een paar vragen:
- Zijn zuurstofplanten echt verplicht of kan het ook gewoon zonder?
- Bestaan er zuurstofplanten die in een mand kunnen en geschikt zijn voor goudvissen?
- Iemand nog een ander idee om dit op te lossen?
Afmetingen, info en inhoud:
3.50 x 90 x 60 (LxBxD).
9 goudvissen zitten erin (al jaren).
Invoer gaat door de vijver via de achterkant.
Uitvoer gaat via de waterval.
Overloop (tegen overstromen) achter de rechter plant).
Foto van de vijver.

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 02-06-2025 18:30 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl