Ik heb 4 maanden geleden mijn kapotte inductiekookplaat (barst in glasplaat door deksel) vervangen met een basismodel (Vilsta) van de IKEA. De kookplaat heeft 4 maanden prima gefunctioneerd maar vorige week stopte hij er ineens mee tijdens het koken. Vandaag is een monteur van een onderleverancier van Ikea langsgeweest en geeft aan dat dit niet onder de garantie valt omdat mijn keukenkastje te weinig ventilatie heeft en de plaat daarom zijn warmte niet goed kwijt kon. Blijkbaar staat dit in het "instructieboekje". Nu heb ik tijdens de installatie natuurlijk het aansluitschema even goed doorgenomen, dit was verder ook allemaal correct aangesloten volgens de monteur. Ik heb zojuist de boekjes nogmaals doorgekekenen maar kan nergens iets vinden over verplichte extra ventilatie oid die in het onderkastje moet zitten. Mijn oude inductieplaat heeft ook 10 jaar foutloos gewerkt op dezelfde plek.
Het voelt voor mij heel erg als een makkelijke manier om van de garantie af te komen want mijn keuken is gewoon een hele standaard keuken van een hele grote keukenleverancier. De inkeping voldoet aan alle dimenties die genoemd worden in de boekjes.
Mis ik nu iets? Zit nu met een rekening van 130 euro voor "onderzoekskosten" en een kapotte inductieplaat en dan is er nog niet eens iets rerepareerd.
Het voelt voor mij heel erg als een makkelijke manier om van de garantie af te komen want mijn keuken is gewoon een hele standaard keuken van een hele grote keukenleverancier. De inkeping voldoet aan alle dimenties die genoemd worden in de boekjes.
Mis ik nu iets? Zit nu met een rekening van 130 euro voor "onderzoekskosten" en een kapotte inductieplaat en dan is er nog niet eens iets rerepareerd.