2-voudige stopcontact verticaal monteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasWagemaker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-06 15:40
Mijn vraag
Hoe kan ik onderstaand 2-voudig stopcontact verticaal monteren?

Relevante hardware die ik gebruik
Ik ben bezig met het vernieuwen van de stopcontacten (binnenwerk + front) in mijn appartement.
Ik wil dit 2-voudige stopcontact graag in verticale positie monteren.

In deze wandcontactdoos zitten de gaten voor de schroefjes in de verticale posities.
Maar voor verticale montage van het binnenwerk heb ik de schroefjes in horizontale positie nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om een 2-voudig stopcontact te vinden met vier sleuven voor het schroeven. Maar deze lijken niet te bestaan.

Alle ideeën zijn welkom!

Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeLvCgZ_8vnIBuhDN6l41MfSE04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LwNzQiZ531WFv5HuxfuDe55.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPXSjZv_p7RBXlddrGHpAfc8nCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYC3zB3l6Ixb2GuFCnNlxgUr.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
system 55 van gira heeft het iig wel , dus daar even op zoeken

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Zelf twee gaatjes boren in bestaande schakelmateriaal zodat je deze verticale positie kan monteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Lawwie op 02-06-2025 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:25
Even uitmeten en zelf twee gaatjes boren in het metalen frame
Of de twee horizontale gaatjes voorboren met een kleine diameter en dan vastzetten met bv houtschroeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
OverTheTop schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:26:
Even uitmeten en zelf twee gaatjes boren in het metalen frame
Of de twee horizontale gaatjes voorboren met een kleine diameter en dan vastzetten met bv houtschroeven
Die horizontale hoef je niet eens voor te boren. Gewoon houtschroeven er in zetten en het blijft wel zitten. Enige nadeel is dat je dat maar een paar keer kan doen, maar normaal gesproken zet je zo'n ding 1 keer vast en blijf je er verder van af.

Maar dan nog zou ik voor de 1e optie gaan en een paar gaatjes boren in het metalen frame. Is zo gedaan en dan weet je zeker dat het goed zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 05-09 17:55
Helaas heeft deze doos het niet maar er zijn wat luxere dozen waar er een systeem zit met een ring een daar de schroefgaten in dan kun je de ring draaien en dan kun je het anders vast maken maar om een doos nu te verzetten is een beetje much dus voor nu een schakelaar of wcd met vier sleuven.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:31
Die draairingen kun je ook los kopen, alleen weet ik niet of dat wat met de inbouwdiepte doet? Lijkt mij ook hoop gedoe om persé 2 metrische boutjes te kunnen gebruiken...

Ik zou dus ook gewoon voor de eerder genoemde parker/houtschroef gaan.

Of een ander binnenwerkje halen, zijn er zat met 4 montagegaten. Kost de wereld ook niet.

[ Voor 41% gewijzigd door GeeEs op 02-06-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon twee schroeven in de doos draaien? 1 minuut werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
Schroefboutje M4 platte kop wil ook wel lukken. Of anders een zelftapper M4.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 08:46
Makkelijkste is idd een schroef met platte kop erin schroeven, laat de schroef niet doordraaien.

Je kan ook dit in die horizontale platic bussen stoppen:

https://www.amazon.nl/rut...3D-geprinte/dp/B08BCRZZS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 05-09 17:55
GeeEs schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:34:
Die draairingen kun je ook los kopen, alleen weet ik niet of dat wat met de inbouwdiepte doet? Lijkt mij ook hoop gedoe om persé 2 metrische boutjes te kunnen gebruiken...

Ik zou dus ook gewoon voor de eerder genoemde parker/houtschroef gaan.

Of een ander binnenwerkje halen, zijn er zat met 4 montagegaten. Kost de wereld ook niet.
een draairing geeft je altijd extra inbouw diepte maar hoeveel ligt aan de ring die je gebruikt sommige geven extra diepte andere geven geen weinig diepte meer

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:26
deze dingen er in zetten waar nu geen bout in kan:
M4 insert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Even een beetje zeuren hoor, begrijp me niet verkeerd:

Maar "vernieuwen" en dit soort dubbele ongeaarde wcd's gaan bij mij moeilijk in 1 zin.

Als je dit zelf prima vind en graag de functie van 2 stopcontacten wil is het oke natuurlijk, maar bij een potentiele koper valt dit wel direct op als: oud ongeaard duo stopcontact. Gewoon iets om over na te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door AtomicShockwave op 03-06-2025 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

Een houtschroef van gepaste lengtex3,5mm dik past prima in die gaatjes hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

AtomicShockwave schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:54:

Maar "vernieuwen" en dit soort dubbele ongeaarde wcd's gaan bij mij moeilijk in 1 zin.

Als je dit zelf prima vind en graag de functie van 2 stopcontacten wil is het oke natuurlijk, maar bij een potentiele koper valt dit wel direct op als: oud ongeaard duo stopcontact. Gewoon iets om over na te denken.
In de huidige markt moet een potentiële koper zowat blij zijn dat hij mag komen kijken. Laat staan dat er ruimte is om te zeuren over een stopcontact.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

evilution schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:55:
[...]

In de huidige markt moet een potentiële koper zowat blij zijn dat hij mag komen kijken. Laat staan dat er ruimte is om te zeuren over een stopcontact.
Haha, dat is ook weer zo natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:19
AtomicShockwave schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:54:

Tsja, hier in huis hebben we de stopcontacten drie jaar geleden ook vervangen. Op de plekken waar op de groep geen aarde zat, hebben we die ook niet getrokken. Er is geen één apparaat in mijn woonkamer die überhaupt een geaarde stekker heeft. Op de plekken in huis waar dat wel nodig is, is wel een geaard stopcontact. Ik denk niet dat een potentiële koper veel te eisen heeft op dat gebied.
Pagina: 1