OSB of underlayment als ondervloer droogbouw vloerwarming?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElwindeWitte
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 15:00
We gaan in ons appartement uit 1887 de gehele vloer vervangen en droogbouw vloerverwarming aanleggen. Aangezien we de opbouwhoogte willen beperken willen we een sterke ondervloer neerleggen. De huidige ondervloer halen we eruit waardoor alleen de draagbalken over blijven. Aan beide zijden van de draagbalken plaatsen we twee wat dunnere balken om zo de vloer te kunnen egaliseren met een kruislijn laser. Tussen de draagbalken komt isolatie om zo hopelijk de warmte van de vloerverwarming zo veel mogelijk bij ons te houden ;) We overwegen nu OSB of underlayment van 18mm dik als ondervloer daarop. Het droogbouw systeem van Variokomp komt daar dan weer op te liggen met evt nog een contactgeluid isolatielaag ertussen (tips zijn welkom!).

Nu zag ik dat OSB wellicht wat minder goed tegen het warmteverschil kan wat, hoe zit dat? Zou underlayment echt veel beter zijn? Er zit natuurlijk ook weer een aardig prijskaartje aan.

Voor context, het gaat bijvoorbeeld om deze OSB plaat: OSB-3 Constructieplaat TG4 2440x590x18mm FSC Mix 70% vs deze underlayment plaat: Radiata Underlayment TG4 2440x590x18mm FSC Mix 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:27
je kunt naar osb + pir kijken. Ben je in een keer klaar. Mijn ervaring is dat osb3 prima gebruikt kan worden als vloerdelen. Ja underlayment is wellicht iets sterker, maar als ik het my goed herriner valt het verschil wel mee. Osb3 kan tot een luchtvochtigheid van 65% sws zonder problemen werken. Als je echt bang bent voor vocht is osb4 ook nog een optie, masr weet niet hoe die zicht qua prijs verhoudt.

tijd voor wat klusjes!