Klein scherm voor youtube tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 08:11
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een klein (mini) scherm voor bij mijn laptop. Ik game, maar dat zijn vaak rustigere games (zoals Farming Simulator) en dan heb ik vaak Youtube ook als een pop out scherm op mijn ene beeldscherm staan, hierdoor staat dit soms over informatie heen en dan moet ik gaan schuiven.

Heeft er iemand een goed idee voor een klein tweede beeldscherm wat ik ook goed kan opbergen. Mijn laptopscherm is 15 inch en het moet wel echt wat kleiner zijn. Mag gewoon met HDMI of eventueel USB C aangesloten worden.

Bedankt1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tablet :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Goedkoopste optie is inderdaad een tablet evt. via V&A of marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door corporalnl op 02-06-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:35
Extern scherm of een out-of-support iPad hiervoor gebruiken - daar kom je met een safari browser een aardig eind mee. In mijn huis is een 3de generatie een scherm voor de home beveiliging - aangezien die toch alleen een dashboard en schakelaars moet kunnen bedienen = dat 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik gebruik zelf veel een tablet met Duet Display. Die kan draadloos of over USB-C je scherm op een tablet (of telefoon) laten zien, en dat werkt echt super. Niet de beste latency maar werkt prima voor bijv. YouTube.

Er zijn ook legio aan draagbare schermen, maar die zijn flink prijzig voor wat je krijgt. Zelfs tweedehands zit je al gauw rond de 150-200 euro: v&a aangeboden: ASUS ZenScreen Go MB16AWP Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Ik zag laatst op Ali zo'n 10" scherm met 1080p op HDMI.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
Ja, het probleem is dat ik met een headset werk en ik dus niet twee geluidsbronnen tegelijk daaraan kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:30

Marc H

- - Is wakker - -

Oon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:03:
Er zijn ook legio aan draagbare schermen, maar die zijn flink prijzig voor wat je krijgt. Zelfs tweedehands zit je al gauw rond de 150-200 euro: v&a aangeboden: ASUS ZenScreen Go MB16AWP Zwart
Het hoeft niet zoveel te kosten.

IK heb een simpel chinees 15,6", full HD tweede scherm voor bij mijn laptop. 85 euro bij Amazon (link)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:03:
Ik gebruik zelf veel een tablet met Duet Display. Die kan draadloos of over USB-C je scherm op een tablet (of telefoon) laten zien, en dat werkt echt super. Niet de beste latency maar werkt prima voor bijv. YouTube.

uitvoering: ASUS ZenScreen MB166CR Zwart

Zelfs nieuw is er ook een ZENScreen voor minder dan dat bedrag te vinden.... :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MarkEijnden schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:36:
[...]

Ja, het probleem is dat ik met een headset werk en ik dus niet twee geluidsbronnen tegelijk daaraan kan koppelen.
Wellicht kan je dat oplossen door Spacedesk te gebruiken ;) Kost niks, en kan je testen met je smartphone.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
RaZ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Wellicht kan je dat oplossen door Spacedesk te gebruiken ;) Kost niks, en kan je testen met je smartphone.
Ziet er handig uit. Ga ik eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
Will_M schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:43:
[...]

uitvoering: ASUS ZenScreen MB166CR Zwart

Zelfs nieuw is er ook een ZENScreen voor minder dan dat bedrag te vinden.... :o
Zou zomaar een optie kunnen zijn, is nog steeds wel 15 inch en dus net zo groot als mijn eigen laptop scherm, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 12:51
RaZ schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Spacedesk raad ik aan om via bekabeling te doen en niet via wifi want dat is traag als stront |:( voor de rest een prima programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Inderdaad, werkt echt netjes, leuk om een extra touch screen bij te hebben via een tablet. :)
nilsson1234 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:49:
Spacedesk raad ik aan om via bekabeling te doen en niet via wifi want dat is traag als stront |:( voor de rest een prima programma.
Wat dan veel kan schelen, ook bij andere remote screen/tools, is het aanpassen/uitzetten van de visuele "candy" via de legacy geavanceerde systeem instellingen.

BrenTech: Make Windows 11 Faster on Your Older Computer (Simple Steps!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
The_Doman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:56:
Inderdaad, werkt echt netjes, leuk om een extra touch screen bij te hebben via een tablet. :)
Had het gisteren even getest met mijn telefoon en werkt inderdaad prima. Trekt alleen wel je batterij leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-09 18:11
MarkEijnden schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:15:
[...]Had het gisteren even getest met mijn telefoon en werkt inderdaad prima. Trekt alleen wel je batterij leeg ;)
Vreemd, daar heb ik met SpaceDesk geen last van. Ik gebruik mijn tablet als tweede scherm via USB en tijdens het gebruik laadt 'ie ook op. Weliswaar gaat dat veel minder snel, maar toch, de batterij loopt niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
PCG2020 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:59:
[...]

Vreemd, daar heb ik met SpaceDesk geen last van. Ik gebruik mijn tablet als tweede scherm via USB en tijdens het gebruik laadt 'ie ook op. Weliswaar gaat dat veel minder snel, maar toch, de batterij loopt niet leeg.
Ik had het ook niet via de kabel gedaan. Dus dat scheelt zeker. Heb nog een klein probleem met mijn USB poort wat ASUS moet gaan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move VB -> CKA

2) Daar geldt: CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.