Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 21:49
Mijn vraag

Ik wil mijn controle button zo instellen dat als ik er op klik er daarmee draai dat ik ook mijn belichtingsmeter zie.
Ik zie alleen de ISO waarde in het scherm maar geen belichtingsmeter.

Wat ik doe is het volgende:

MENU / Custom Key/Dial Set / Dial / Wheel Set / “Control Wheel”.
ISO: Ik zie daar dan staan "Not Set"
Als ik hierop klik gebeurd er niets, geen lijst waar ik iets uit kan kiezen.

Het ligt aan mijn Dial settings die op NOT SET staan. Als ik hierop klik dan blijf ik zien NOT SET

Het lijkt erop dat ergens iets geblokkeerd wordt (?)

Hoe krijg ik dit goed?

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Ronaldcycling op 02-06-2025 14:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
uiteindelijk toch gelukt . Ipv de OK button gebruikte ik de joystick button. Zeer bizar maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:34

bobcom

Dedicated dabbler

Ik heb weliswaar geen RV maar ik slut niet uit dat je stuit op dezelfde krukkige UI-opzet als ik op mijn (kersverse) A/IV.. Als ik naar DIAL CUSTOMIZE>MY DIAL SETTINGS ga krijg ik een lijstje met MY DIAL SETTINGSm met bovenaan NOT SET. Naast elke dial staan drie invulbare instellingen.

Neem als voorbeeld CONTROL WHEEL. Ga je naar de oningevulde "SETTING 1 en druk ja dan op OK dan krijg je het customization schermpje van het control wheel. Dat staat op "NOT SET", maar je kan naar OPERATION CUSTOMIZE klikken en daar kiezen uit een aantal instellingen, uit het CAMERA menu, het EXPOSDURE menu en het AF/MF menu (het TOOLBOX menu staat er el maar biedt geen opties). Zo kun je diverse functies aan diverse wieltjes toewijzen. Maar nogmaals, dat is wat mijn A7IV doet - en het is al bijna teveel voor mij

Edit: Zie net dat je een weg gevonden heb.

FMI. wat bedoel je met je "Controle Button"? En wat je in je scherm ziet kan je toch instellen met de customisatiefuncties van je display en evf?

[ Voor 10% gewijzigd door bobcom op 02-06-2025 15:05 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Normaal gebruik je de OK knop om iets te activeren. Dat lukte niet en toen heb ik van alles geprobeerd, zoals de 'FN knop/C1/en de scroll knop. Het werkte plotseling. Waarschijnlijk een bug . Afijn het werkt nu . Gelijk een backup gemaakt.