Verzendservice Shopify voor breekbare handmade keramiek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:10
Hoi!

Geen idee of dit hier op de juiste plek wordt gevraagd. But here it goes....

Mijn vriendin heeft een eigen webshop in oprichting waarin ze handmade keramiek verkoopt. Het gaat hier om serviesgoed dus borden, kopjes, enz...

Nu heeft ze de webshop gebouwd in Shopify. Nu wil ze er een verzendservice aan koppelen. Eentje die betaalbaar is maar welke dus goed om kan gaan met breekbare pakketten die veelal wat zwaarder zijn (maximaal 10 kilo denk ik).

heeft er iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen ervaring...

Maar, ik denk dat je er van uit moet gaan dat elke (betaalbare) verzendservice met dozen gaat gooien en 12 uur liggen te stuiteren in een bestelbus. Dus ik zou me meer richten op zorgen dat dingen zodanig verpakt zijn dat ze niet stuk kunnen gaan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:10
Qua verpakking gaan we uiteraard zorgen dat het "hufterproof". Gaat meer om als er dan alsnog wat misgaat dat we een goede klantenservice en aftercare wordt geboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zo te zien biedt ParcelParcel specifiek een 'breekbare goederen' optie aan.
Hoe dan ook héél goed verpakken, keramiek zou je normaal gesproken in een houten krat met zachte vulling willen versturen maar op z'n allerminst flink gevuld met pinda's en de binnenkant ook gevuld, en daarna ruim voldoende piepschuim of zacht schuim eromheen.

Je kunt er met enige zekerheid vanuit gaan dat de gewone pakketdiensten niet netjes met je pakket omgaan. Als je écht wil dat het zorgvuldig gebeurt moet je al een koeriersdienst hebben en dan mag je rekenen op zo'n 50 cent per kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik heb een paar keer wat besteld online (borden en/ of kopjes) en dat kwam gewoon met PostNL aan. Altijd heel aangekomen, zonder barsten. Hoe je hebt verpakt zal denk ik de meeste invloed hebben. Goede doos, individueel verpakken en veel zacht upvulmateriaal..

Je zou een paar testjes kunnen doen om te kijken of het heel aankomt. Tenzij je exotische zware artikelen hebt zou ik verwachten dat je met PostNL oid er prima mee weg komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:22
Uiteindelijk kom je vrijwel altijd uit bij de grote vervoerders, PostNL-DHL-UPS-DPD. Ook de aangehaalde ParcelParcel dienst fungeert feitelijk als tussenpersoon/freightbroker. Ik heb zelf ook stukken verzonden via Eurosender, maar uiteindelijk stond hier gewoon een UPS busje voor de deur. Kijk dus goed welke vervoerder er écht achter de naam zit.

Kracht zit hem in je verpakkingsmateriaal. Als kleine bedrijfsmatige klant heb je enerzijds geen consumentenbescherming en anderszins niet de leverage als grootschalige afnemer, maar wél de verplichtingen richting de consument die bij jou kocht. Bij de meeste verzenders krijg je ook niet de totale schade vergoed en schiet je er altijd bij in.

In de prijsstelling zal je vriendin dus de kosten van deugdelijk verplakken maar ook een gedeelte potentieel verlies moeten meerekenen om marge te bouwen voor kapotte producten (immers zal zij de koper zijn/haar geld terug of een vervangend product moeten sturen).

Oh en laat een klant zélf zorgdragen voor retourzendingen en zorg dat dit voor zijn/haar eigen rekening en risico is: daar zit namelijk nóg meer risico.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Stom op 02-06-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:19

Theo

moederbord

De meeste bedrijven die iets breekbaar versturen doen dat via de reguliere pakketpost met extra verpakkingsmateriaal. Zelfs breekbaar glaswerk (50 reageerbuizen) gaat gewoon via de goedkoopste vervoerder letterlijk de wereldrond voor een euro zonder stuk te gaan. Er wordt dan niet betaald voor speciale verzending, maar gewoon voor goede verpakking.

Klaarblijkelijk zijn de kosten voor goede verpakking overal, en voor elk bedrijf, gewoon goedkoper dan de kosten voor een fluwelen vervoerder..

Je kan wel voor jezelf een reservering maken om bijv 1 op de 50 bestellingen opnieuw te produceren en verzenden. Dat is dan je eigen verzekering tegen schade voor die paar keren dat je goede verpakking als bowlingbal is gebruikt door een Harde Kern Hooligan. :+

7400 Wp op het dak

Pagina: 1