Toon posts:

DDR te traag?! Te weinig bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Als ik m'n ddr-snelheid met Sandra Sisoft (nieuwste) meet dan is het resultaat maar iets sneller dan SDRAM133. Als ik als vergelijkingsmateriaal Via KT266 chipset kies dan komt de snelheid enigszins in de buurt maar de bandbreedte blijft ver achter. De precieze waardes weet ik helaas op dit moment niet. Waar kan dit aan liggen?

Ik draai XP en heb een TB1400@1540, MSI KT7-266 Pro-raid mobo en 2*256mb DDR (Dane-Elec)@ cas2.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Wat voor een chipset zit er op dat moederbord? Heb je ook al een BIOS update gedaan? Kan allemaal schelen. Kan namelijk zijn dat als je een van de eerste bordjes hebt, er nog wat kinderziektes inzitten die eruit moeten. Vele kunnen met een BIOS upgrade verholpen worden, echter de geheugencontroller van je moederbord kan niet zomaar vervangen worden. En die bepaalt voornamelijk je snelheid e.d.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste bios (v1.6). En ik neem aan dat er niets mis is met het mobo. Heb het net splinternieuw gekocht in een winkel hier in Eindhoven waar ze 'als warme broodjes over de toonbank gaan', volgens de verkoper. Nu wil dit niet alles zeggen, maar toch.. ik vermoed dat ik niet een van de eerste bordjes in handen heb gekregen. Volgens mij is er trouwens maar 1 versie en da's 1.0.

Verwijderd

Heb je de geheugen instelling in je bios ook op Turbo of Fast staan?? :P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Nieuwste 4-in-1 ipv de standaard in WinXP geinstalleerd?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Op maandag 17 september 2001 11:57 schreef xoploosx het volgende:
Nieuwste bios (v1.6). En ik neem aan dat er niets mis is met het mobo. Heb het net splinternieuw gekocht in een winkel hier in Eindhoven waar ze 'als warme broodjes over de toonbank gaan', volgens de verkoper. Nu wil dit niet alles zeggen, maar toch.. ik vermoed dat ik niet een van de eerste bordjes in handen heb gekregen. Volgens mij is er trouwens maar 1 versie en da's 1.0.
is iets mis met die bios, gewoon 1.4 nemen die is het snelste

Verwijderd

Topicstarter
Iets mis?? Hmzzzzzzz dat ga ik dan maar eens proberen. En ja ik heb de nieuwste 4-in-1 en settings op cas2 en T1.
Pagina: 1