Toon posts:

Help....Digi camcorder : Sony PC-110 of JVC DV2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja...toppictitel zegt het al een beetje. Ik wil een digitale camcorder aanschaffen, maar ik kan maar niet kiezen tussen de Sony en de JVC. Ze hebben allebei zo hun voor- en nadelen.

Ik wil 'm gaan gebruiken om een zo mooi mogelijk reisverslag te gaan maken van mijn reis door Australie en Azie. Zo af en toe zal ik zeker foto's willen maken, deze brand ik dan op een cd-tje in een internet cafe en stuur die dan op naar NL.
Ik wil zo min mogelijk concessies doen aan kwaliteit, dan betaal ik liever wat meer en sleep ik liever een iets grotere camera mee.

Welke zouden jullie kiezen en vooral waarom die??
Is er misschien nog een ander model van een ander merk, dat vergelijkbaar presteert, dat ik over het hoofd heb gezien.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp
Mudman.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die mij het verschil nou eens kan uitleggen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, da's lastig. Je zal toch zelf moeten bepalen wat belangrijk voor je is, en daar een keuze mee bepalen.
Ik vind persoonlijk Sony altijd net iets handiger met knopjes en menu's dan JVC, maar zoals gezegd, da's persoonlijk. Ik Heb nu een TRV-10 (mini-DV) en ben er uitermate tevreden over. Ik kan de output via m'n videokaart fullscreen capturen en naar DivX comprimeren zonder problemen, maar eerlijk is eerlijk, dat zal bij een JVC ook prima lukken.
Suc6!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

kan je ze niet allebei uitproberen in de winkel, beetje in de hand voelen, beetje kloten enzo. Zal met die kleine cameratjes niet meer zo belangrijk zijn maar wij hebben een cam gehad die lag gewoon niet lekker in de hand, qua gewichtsverdeling enzo, en da's dan erg irritant als je een vakantie lang daarmee moet gaan filmen..Ik denk dat het kwaliteitsgewijs niet zo veel uitmaakt.
Gebruiksvriendelijkheid is idd ook een belangrijk punt