help help help
Ik heb een systeem met een MSI MS-6198 mobo en een P3/800. Verder:
MSI TNT2/32Mb videokaart
128Mb DIMM/133
Realtec 10Mbit netwerkkaartje
56K6 softmodem met rockwell chipset
W98SE NL
Nu het probleem (raad het eens): Het systeem hangt zich vaak op. De FSB heb ik al op 100MHz gezet, op 133MHz is het helemaal niet werkbaar.
Het gekke is, dat het systeem met regelmaat "hikt" dan hangt alles, inclusief de muiscursor.... Deze "hik" komt zo met 10-20 sec tussenpozen, en eens in het kwartier wordt zo'n "hik" hem fataal. (alles vast)
De problemen nemen duidelijk toe met toenemende CPU load; als ik alleen word draai loopt hij redelijk goed, zet ik winamp erbij voor wat muziek begint de ellende. CPU-temp blijft echter zo'n 45 graden....evenals het mobo. Ik heb nix overclocked.
Ook raar (of niet?): In het windows progje waar je alle cpuloads enzo kan zien, zie ik in het stukje "page faults" ook met regelmaat een "tikje". Is dat normaal, samenhangend met de hikken van het systeem wellicht?
Wat heb ik al geprobeerd:
- Totale Windows reinstall (incl format C: )
- GoT search
- AGP op 1x gezet
- gerommelt met CAS latency in de BIOS
- netwerkkaart en modem eruit gerukt
- een ander 128Mb /133 DIMMetje erin gedaan
- Nieuwste BIOS geflashed
Nix helpt. En wat nog het gekste is: regelmatig hangt het keyboard zich op?!?!? Met een ander keyboard eraan zijn de problemen minder frequent?! Maar niet weg.
Ik snap er geen snars meer van. :?IEMAND:? ????
H E E E E L L L l l l p p p p p ......
Ik heb een systeem met een MSI MS-6198 mobo en een P3/800. Verder:
MSI TNT2/32Mb videokaart
128Mb DIMM/133
Realtec 10Mbit netwerkkaartje
56K6 softmodem met rockwell chipset
W98SE NL
Nu het probleem (raad het eens): Het systeem hangt zich vaak op. De FSB heb ik al op 100MHz gezet, op 133MHz is het helemaal niet werkbaar.
Het gekke is, dat het systeem met regelmaat "hikt" dan hangt alles, inclusief de muiscursor.... Deze "hik" komt zo met 10-20 sec tussenpozen, en eens in het kwartier wordt zo'n "hik" hem fataal. (alles vast)
De problemen nemen duidelijk toe met toenemende CPU load; als ik alleen word draai loopt hij redelijk goed, zet ik winamp erbij voor wat muziek begint de ellende. CPU-temp blijft echter zo'n 45 graden....evenals het mobo. Ik heb nix overclocked.
Ook raar (of niet?): In het windows progje waar je alle cpuloads enzo kan zien, zie ik in het stukje "page faults" ook met regelmaat een "tikje". Is dat normaal, samenhangend met de hikken van het systeem wellicht?
Wat heb ik al geprobeerd:
- Totale Windows reinstall (incl format C: )
- GoT search
- AGP op 1x gezet
- gerommelt met CAS latency in de BIOS
- netwerkkaart en modem eruit gerukt
- een ander 128Mb /133 DIMMetje erin gedaan
- Nieuwste BIOS geflashed
Nix helpt. En wat nog het gekste is: regelmatig hangt het keyboard zich op?!?!? Met een ander keyboard eraan zijn de problemen minder frequent?! Maar niet weg.
Ik snap er geen snars meer van. :?IEMAND:? ????
H E E E E L L L l l l p p p p p ......