Toon posts:

HEEELP MS-6198 mobo systeem instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
help help help

Ik heb een systeem met een MSI MS-6198 mobo en een P3/800. Verder:

MSI TNT2/32Mb videokaart
128Mb DIMM/133
Realtec 10Mbit netwerkkaartje
56K6 softmodem met rockwell chipset
W98SE NL

Nu het probleem (raad het eens): Het systeem hangt zich vaak op. De FSB heb ik al op 100MHz gezet, op 133MHz is het helemaal niet werkbaar. :(

Het gekke is, dat het systeem met regelmaat "hikt" dan hangt alles, inclusief de muiscursor.... Deze "hik" komt zo met 10-20 sec tussenpozen, en eens in het kwartier wordt zo'n "hik" hem fataal. (alles vast) :+

De problemen nemen duidelijk toe met toenemende CPU load; als ik alleen word draai loopt hij redelijk goed, zet ik winamp erbij voor wat muziek begint de ellende. CPU-temp blijft echter zo'n 45 graden....evenals het mobo. Ik heb nix overclocked.

Ook raar (of niet?): In het windows progje waar je alle cpuloads enzo kan zien, zie ik in het stukje "page faults" ook met regelmaat een "tikje". Is dat normaal, samenhangend met de hikken van het systeem wellicht?

Wat heb ik al geprobeerd:

- Totale Windows reinstall (incl format C: )
- GoT search :P
- AGP op 1x gezet :Z
- gerommelt met CAS latency in de BIOS :Z
- netwerkkaart en modem eruit gerukt >:)
- een ander 128Mb /133 DIMMetje erin gedaan :r
- Nieuwste BIOS geflashed 8-)

Nix helpt. En wat nog het gekste is: regelmatig hangt het keyboard zich op?!?!? Met een ander keyboard eraan zijn de problemen minder frequent?! Maar niet weg.

Ik snap er geen snars meer van. :?IEMAND:? ????

H E E E E L L L l l l p p p p p ......

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
Heb ook een MSI 6198 + PIII 800EB ;)
Draait perfect hiero...

Heb je het systeem in totaal gekocht of zelfgebouwd?
Als je hem compleet hebt gekocht,dan gewoon terug naar de winkel.

Probeer hem eens helemaal kaal te starten! Dus Mobo+cpu+geheugen+Videokaart en natuurlijk je opstartschijf...

Kijk dan eens wat hij doet?!?!?! ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

win 98 opnieuw installen..

• Griffin2k
  • Laatst online: 21:49
Op maandag 17 september 2001 13:03 schreef osama het volgende:
win 98 opnieuw installen..
Easy: Wat heb ik al geprobeerd:

- Totale Windows reinstall (incl format C: )
Niet goed gelezen osama??? :Z

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• smvs
  • Niet online
andere muis kan je ook nog proberen als niks helpt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 12:53 schreef Griffin2k het volgende:
Draait perfect hiero...

Heb je het systeem in totaal gekocht of zelfgebouwd?
Als je hem compleet hebt gekocht,dan gewoon terug naar de winkel.

Probeer hem eens helemaal kaal te starten! Dus Mobo+cpu+geheugen+Videokaart en natuurlijk je opstartschijf...

Kijk dan eens wat hij doet?!?!?! ;)
Tja hier word ik ook niet vrolijker van dattie bij jou perfecto loopt ;)

Kaal opstarten heb ik ook al gedaan. Hij is ooit wel compleet gekocht, maar elke keer leek het weer te werken, dan weer niet, dus nooit echt naar de winkel gestapt. Maar de ellende blijft maar doorgaan.

Ik begin steeds banger te worden dat het misschien wel gewoon aan de powersupply ligt |:(

Maar hoe ik dat nou eens "ff" kan ontdekken??? De hele zwik in een andere kast bouwen..??? Ook niet zomaar ff gedaan, bovendien moet ik dan wel eerst een 2e kast hebben :r

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 12:53 schreef Griffin2k het volgende:
Draait perfect hiero...
Hey Griffin2k

Het probleem LIJKT opgelost, ik heb wederom de BIOS geflashed, de CMOS leeggegooid, en hij lijkt nu stabiel te lopen. MAARRRRR bij boot zegt-ie doodleuk dat ik een PIII/667 heb!?!?!? Hij ziet wel dat ik een FSB van 133 heb, wnat ik mag geen 66MHz instellen, ik kan alleen 100 of 133MHz FSB kiezen. Terwijl hij voorheen WEL de 800megaherten zag... Ik snap er nix meer van. De BIOS is v1.6, de nieuwste voor het revisie 1 mobo. Wacht uns, heb jij soms de ms-6198 rev. **2** ???? :'(

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 10:52 schreef --EasY-- het volgende:
help help help

Ik heb een systeem met een MSI MS-6198 mobo en een P3/800.

CPU-temp blijft echter zo'n 45 graden

H E E E E L L L l l l p p p p p ......
Ik snap btw al niet hoe je je cpu temp 45 graden krijgt. Mn neef die heeft PRECIES dezelfde knommel (alleen andere videokaart) en hun cpu word 28graden. Wat voor koeler heb je erop zitten???? *D

Ik weet ook niet precies hoe heet een p3 kan worden, mn p3 500mhz werd ook maar 32 graden....

Misschien eens een andere koeler derop dumpen.... :7

Wat anders snap ik het ook niet.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 09:53 schreef BeForce256 het volgende:

[..]

Ik snap btw al niet hoe je je cpu temp 45 graden krijgt. Mn neef die heeft PRECIES dezelfde knommel (alleen andere videokaart) en hun cpu word 28graden. Wat voor koeler heb je erop zitten???? *D

Ik weet ook niet precies hoe heet een p3 kan worden, mn p3 500mhz werd ook maar 32 graden....

Misschien eens een andere koeler derop dumpen.... :7

Wat anders snap ik het ook niet.... :?
Solly die 45 graden klopt niet echt nee :?

Ik heb gisteren nog gemeten 31 graden voor de CPU en 26 voor het mobo... Wat me trouwens ook opviel was dat de 3.3V in feite 3.5 was... Wel ietsie aan de hoge kant als je het mij vraagt, maar goed...
Pagina: 1