Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Zoek een goede en stille cpu luchtkoeler voor socket AM5. Moet een AMD ryzen 7 7700 non X makkelijk kunnen koelen in PBO mode en daarna nog ruimte overhouden op koelgebied.
Liefst meer als 150w TDP kunnen koelen.
Ik heb deze nodig in een nieuwe pc build die ik bouw in een tijdelijke oude behuizing en wil gewoon niet te veel moeten rommelen met een AIO voor dit moment..Heb liefst een RGB cpu luchtkoeler.
Als ik straks de juiste behuizing heb gekocht ga ik deze luchtkoeler vervangen voor een AIO
Ik doe deze luchtkoeler verlopig niet weg, maar hou ik er gewoon ernaast.
Ik wil deze luchtkoeler aanschaffen omdat ik de AMD Wraith prism koeler nou niet bepaald super goed vind.
En als je hierop de cpu gaat pushen die Wraith prism ook veel hoger gaat draaien en dus meer geluid heb.
Nieuwe koeler moet dus zeer goed koelen voor budget en nog wat extra koel limiet overhouden.
Waarbij de werking stil gebeurd en de kosten mag niet in de cijfers gaan lopen.
Zal fijn zijn als de koeler ook prima te gebruiken is op eventueel een Ryzen 7 9800X3d.
Wat is je budget?
Tussen de 35 en de 45 euro en niet er over heen. Boven 55 euro is voor mij eigenlijk al AIO terrein.
Kan bijvoorbeeld wel een AIO van ID-cooling kopen van rond de 55 euro.. Maar denk dat ik dat ding nooit elders meer ga her gebruiken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Merk maakt mij opzicht in deze niets uit, wel wat het merk te bieden heeft voor welke prijs.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
AMD Ryzen 7 7700 in PBO mode
ASUS ROG Strix X670E-F gaming wifi
G.skill DDR5 32GB 6000Mhz CL 30 (dacht iets van trident z?)
ASUS Prime RX 9070 16GB (is een kaart van een andere build)
Phanteks Eclipse P400S Tempered glass white.
Huiswerk..
Wat heb ik zelf al gevonden:
Arctic Freezer 36 (Black) of non black - Leek me in eerste instantie wel de koeler to go for. Maar toen ik die nieuwe mount zag voor de fans.. En dat de fans ook een rand hebben om de lucht door de koeler te krijgen.. Als je hem zo gebruikt zou die prima kunnen zijn.. Wil je er custom of RGB fans erop zetten word het toch wel wat lastiger.
be quiet! Pure Rock 2 Zwart - Vreemd genoeg heb ik deze koeler hier al liggen en al eens gebruikt in een build.. Ik was hier niet zo geheel over te spreken. Ook bij het monteren van de fan clips beschadig je hiermee de koeler zelf.. Ik ben alleen wat installatie spul er van kwijt en de originele fan.
Mocht ik alles wel compleet hebben was ik misschien toch voor deze koeler gegaan omdat ik er dan amper geld er tegenaan had hoeven gooien.
Ik kan natuurlijk alle koelers gaan benoemen, dan word dit helaas nacht werk.(Soort in-house tweakers review.)
Het komt er eigenlijk op neer dat de single kleinere koelers misschien beetje te klein zijn..(en wat minder koelen en meer geluid maken)
En de grotere waarschijnlijk te lomp zijn en over je geheugen modules vallen.
Zoek het liefst een koeler met offset op het geheugen.. Niks stoeien en zo te monteren is.
Kwam er ook nog achter (omdat ik wist na op zoeken dat de Mugen 6 DFBE vrij uit me budget gaat)
Er ook nog koelers zijn van ID cooling.
Alleen hier in de pricewatch is er bijna niks van te vinden.
Met googlen kom ik uit bij Proshop die deze koelers wel kan leveren.
Nou was ik voor de prijs wel opzicht geinteresseerd in de ID-Cooling FROZN A620 PRO SE ARGB - CPU luchtkoeler - Maximaal 25 dBA
Alleen kwam ik al snel achter dat deze koeler ook geen offset heeft op het geheugen.
En toen liep ik helemaal vast op de koelers.
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Zoek een goede en stille cpu luchtkoeler voor socket AM5. Moet een AMD ryzen 7 7700 non X makkelijk kunnen koelen in PBO mode en daarna nog ruimte overhouden op koelgebied.
Liefst meer als 150w TDP kunnen koelen.
Ik heb deze nodig in een nieuwe pc build die ik bouw in een tijdelijke oude behuizing en wil gewoon niet te veel moeten rommelen met een AIO voor dit moment..Heb liefst een RGB cpu luchtkoeler.
Als ik straks de juiste behuizing heb gekocht ga ik deze luchtkoeler vervangen voor een AIO
Ik doe deze luchtkoeler verlopig niet weg, maar hou ik er gewoon ernaast.
Ik wil deze luchtkoeler aanschaffen omdat ik de AMD Wraith prism koeler nou niet bepaald super goed vind.
En als je hierop de cpu gaat pushen die Wraith prism ook veel hoger gaat draaien en dus meer geluid heb.
Nieuwe koeler moet dus zeer goed koelen voor budget en nog wat extra koel limiet overhouden.
Waarbij de werking stil gebeurd en de kosten mag niet in de cijfers gaan lopen.
Zal fijn zijn als de koeler ook prima te gebruiken is op eventueel een Ryzen 7 9800X3d.
Wat is je budget?
Tussen de 35 en de 45 euro en niet er over heen. Boven 55 euro is voor mij eigenlijk al AIO terrein.
Kan bijvoorbeeld wel een AIO van ID-cooling kopen van rond de 55 euro.. Maar denk dat ik dat ding nooit elders meer ga her gebruiken.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Merk maakt mij opzicht in deze niets uit, wel wat het merk te bieden heeft voor welke prijs.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
AMD Ryzen 7 7700 in PBO mode
ASUS ROG Strix X670E-F gaming wifi
G.skill DDR5 32GB 6000Mhz CL 30 (dacht iets van trident z?)
ASUS Prime RX 9070 16GB (is een kaart van een andere build)
Phanteks Eclipse P400S Tempered glass white.
Huiswerk..
Wat heb ik zelf al gevonden:
Geen
Thermalright Peerless Assassin 120 SE - Deze heeft geen off set op het geheugen, bang dat ik moet gaan rommelen om het nog passend te krijgen. (ook al misschien het meest verkochte model koeler.Arctic Freezer 36 (Black) of non black - Leek me in eerste instantie wel de koeler to go for. Maar toen ik die nieuwe mount zag voor de fans.. En dat de fans ook een rand hebben om de lucht door de koeler te krijgen.. Als je hem zo gebruikt zou die prima kunnen zijn.. Wil je er custom of RGB fans erop zetten word het toch wel wat lastiger.
be quiet! Pure Rock 2 Zwart - Vreemd genoeg heb ik deze koeler hier al liggen en al eens gebruikt in een build.. Ik was hier niet zo geheel over te spreken. Ook bij het monteren van de fan clips beschadig je hiermee de koeler zelf.. Ik ben alleen wat installatie spul er van kwijt en de originele fan.
Mocht ik alles wel compleet hebben was ik misschien toch voor deze koeler gegaan omdat ik er dan amper geld er tegenaan had hoeven gooien.
Wel
Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition - Ondanks dat die alle boxen ruim aanvinkt, vind ik hem kwa prijs toch niet iets wat ik zocht.. Koel prestaties ruim ok.. En dat deze offset heeft is ook wat ik zoek, maar 57 euro gaat teveel over me gestelde budget heen.Ik kan natuurlijk alle koelers gaan benoemen, dan word dit helaas nacht werk.(Soort in-house tweakers review.)
Het komt er eigenlijk op neer dat de single kleinere koelers misschien beetje te klein zijn..(en wat minder koelen en meer geluid maken)
En de grotere waarschijnlijk te lomp zijn en over je geheugen modules vallen.
Zoek het liefst een koeler met offset op het geheugen.. Niks stoeien en zo te monteren is.
Kwam er ook nog achter (omdat ik wist na op zoeken dat de Mugen 6 DFBE vrij uit me budget gaat)
Er ook nog koelers zijn van ID cooling.
Alleen hier in de pricewatch is er bijna niks van te vinden.
Met googlen kom ik uit bij Proshop die deze koelers wel kan leveren.
Nou was ik voor de prijs wel opzicht geinteresseerd in de ID-Cooling FROZN A620 PRO SE ARGB - CPU luchtkoeler - Maximaal 25 dBA
Alleen kwam ik al snel achter dat deze koeler ook geen offset heeft op het geheugen.
En toen liep ik helemaal vast op de koelers.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.