Hoi,
Mijn ASUS PN 41 minipc start niet meer op.
Hij draait (draaide) uiteraard Linux en soms schoot de disk in readonly mode.
Dan stond dit in het log:
kernel: [48229.770610] nvme nvme0: controller is down; will reset: CSTS=0xffffffff, PCI_STATUS=0x10
kernel: [48229.770630] nvme nvme0: Does your device have a faulty power saving mode enabled?
kernel: [48229.770634] nvme nvme0: Try "nvme_core.default_ps_max_latency_us=0 pcie_aspm=off pcie_port_pm=off" and report a bug
Deze settings hielpen niet, af en toe readonly bleef terug komen.
Smartctl en geheugen test gaven geen fouten.
Maar nu start de machine helemaal niet meer op, zelfs geen BIOS scherm.
Powerlight brand 20 seconden, gaat 5 seconden uit, brand 20 seconden, gaat 5 seconden uit en dit blijft zich herhalen.
De powerbutton 40 seconden indrukken zou een reset kunnen zijn maar dit hielp niet.
Ik weet niet of/hoe ik CMOS zou kunnen resetten, er is geen Clear CMOS button, CLRTC pin of CMOS batterij te vinden.
Ik kan (nog) niet onder het moederbord kijken want ik weet niet hoe ik dat los krijg (als dat al kan).
Hebben jullie misschien nog een idee?
Groet,
Linuxfan
Mijn ASUS PN 41 minipc start niet meer op.
Hij draait (draaide) uiteraard Linux en soms schoot de disk in readonly mode.
Dan stond dit in het log:
kernel: [48229.770610] nvme nvme0: controller is down; will reset: CSTS=0xffffffff, PCI_STATUS=0x10
kernel: [48229.770630] nvme nvme0: Does your device have a faulty power saving mode enabled?
kernel: [48229.770634] nvme nvme0: Try "nvme_core.default_ps_max_latency_us=0 pcie_aspm=off pcie_port_pm=off" and report a bug
Deze settings hielpen niet, af en toe readonly bleef terug komen.
Smartctl en geheugen test gaven geen fouten.
Maar nu start de machine helemaal niet meer op, zelfs geen BIOS scherm.
Powerlight brand 20 seconden, gaat 5 seconden uit, brand 20 seconden, gaat 5 seconden uit en dit blijft zich herhalen.
De powerbutton 40 seconden indrukken zou een reset kunnen zijn maar dit hielp niet.
Ik weet niet of/hoe ik CMOS zou kunnen resetten, er is geen Clear CMOS button, CLRTC pin of CMOS batterij te vinden.
Ik kan (nog) niet onder het moederbord kijken want ik weet niet hoe ik dat los krijg (als dat al kan).
Hebben jullie misschien nog een idee?
Groet,
Linuxfan