Webwinkel cancelt €7500, wilt nu niet de oudeprijs honoreren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:52
Ik heb voor €7500 een bestelling gedaan bij *knip* Webwinkel.de(200+ producten van lego)

Die heb ik betaald met 6500 aan giftcards (waar ik legitiem ben aangekomen)

Nu heeft webwinkel mijn order gecanceld vanwege "suspicious acitvity" en hebben ze om aanvullende Identificatie gevraagd die ik meteen heb gegeven.

webwinkel heeft ook geconcludeerd dat mijn giftcards en mijn ID legitiem is.

Nu als ik de order opnieuw plaats ben ik bijna 9500 euro kwijt (dit in een tijdsbestijk van allemaal 2 dagen)

heb ik ergens een poot om op te staan of moet ik nu 6500 aan giftscards laten verstoffen

Ik heb gevraagd aan Klantenservice mijn oude order te honoreren maar ik kreeg nul op rekest.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 01-06-2025 17:34 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:58
Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan 6500 euro aan gift cards? Hier hangt bij mij al een luchtje aan…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BazenKruistocht
Supermario16 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:34:
Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan 6500 euro aan gift cards? Hier hangt bij mij al een luchtje aan…
Dank dat je denkt dat er een luchtje aan hangt
Je moet bijvoorbeeld denken aan gerenomeerde websites zoals wissel.nl en cardswap.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien is TS wel Onlyfans model.

Het is wat apart maar 6500 aan giftcards is ook niet perse raar.

Even buiten het vraagstuk om;
Van verstoffen is natuurlijk geen sprake. Het is niet dat ze alleen Lego verkopen op webwinkel….

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 01-06-2025 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
Je zou het eens voor kunnen leggen bij ECC Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Volgens artikel 6:217 BW aanvaard jij het aanbod van webwinkel op het moment dat je een bestelling plaatst, waarmee je een rechtsgeldige koopovereenkomst bent aangegaan. Deze kan niet eenzijdig ongedaan gemaakt worden.

Indien webwinkel denkt dat het frauduleus is mogen ze de bestelling tijdelijk opschorten, maar niet definitief annuleren tot ze daar bewijs van hebben. Jij hebt bewijs van het tegendeel aangeleverd, dus de bestelling zou gewoon door moeten gaan.

Volgens artikel 6:74 BW zou je nu een schadevergoeding kunnen eisen voor het verschil, aangezien dat jouw kosten zijn. Voor webwinkel zal het goedkoper zijn om gewoon te leveren, maar probeer daar maar eens iemand van te overtuigen aan die kant.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 01-06-2025 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:39

Grvy

Bot

Dit is geen vraagstuk meer in dit topic, het is legitiem. Dat jij het raar vind/stom vind whatever is niet van toepassing of relevant.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:33
Ik doe vaak hetzelfde bij grote webshops en probeer juist te spreiden om dit soort situaties te voorkomen.

Zij mogen de order weigeren obv een vermoeden van fraude, maar nadat je aantoont dat het legitiem is verkregen, moeten ze de order doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de winkel uit de topictitel, TS en meerdere reacties verwijderd, zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:41

FreakNL

Well do ya punk?

Het is voor het topic en oplossingsrichting wel degelijk relevant dat het een webwinkel betreft die 1000-en-1 dingen verkoopt ipv de LEGO store waar ze alleen LEGO verkopen….

Dus het wegknippen van de webwinkel is weer bijzonder storend.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 01-06-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
@BazenKruistocht
Kijk eens op https://keepa.com/#! en kijk wat de prijs van de producten doet.
De winkel waar jij je bestelling hebt gedaan heeft nog de neiging om dynamische prijzen toe te passen.

Je recht halen is bij deze winkel erg lastig, dus ik gok dat de kans groter is dat over zoveel tijd de prijs weer richting de 7500 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

H-W

Ik zou toch nog eens het gesprek aan gaan met de webshop, zeker op basis van de wetsartikelen die hierboven genoemd zijn. De webshop heeft wel een zetel in Nederland? Anders heb je straks weer een discussie dat er wetgeving van een ander land van toepassing zou zijn. Zij mogen hun bedenkingen hebben als je voor €6500 aan gift cards zou inwisselen (daar zou elke webshop de wenkbrauwen bij optrekken) maar je uitgave is legitiem, daar heb je bewijs voor ingediend. Je order had niet zomaar gecancelled mogen worden. Je kan alleen maar communiceren met hen via email? Of hebben ze ook een telefoonnummer? Misschien kan je via LinkedIn de naam van een hoger geplaatste medewerker vinden? Dan passeer je in elk geval de eerstelijns klantenservice als je naar die persoon vraagt tijdens je gesprek. Met een beetje mazzel verbinden ze je door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

6500€ aan giftcards is natuurlijk een grote red flag.
Ookal heb je ze zelf ergens legaal gekocht, kunnen ze nog steeds uit andere bron afkomstig zijn.

Voor een shop is dit een flink risico idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je order zou je natuurlijk niet opnieuw moeten hoeven plaatsen.
Maar gezien het verschil van 3k, zullen ze wel foutje ergens gemaakt hebben. Als je redelijk kon vermoeden dat dit een fout was, dan heb je ook pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

YakuzA schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:02:
6500€ aan giftcards is natuurlijk een grote red flag.
Ookal heb je ze zelf ergens legaal gekocht, kunnen ze nog steeds uit andere bron afkomstig zijn.

Voor een shop is dit een flink risico idd.
Leuk en aardig maar diezelfde webshop heeft, aldus de TS, de giftcards en ID gechecked en zijn allen in orde bevonden:
BazenKruistocht schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:27:
[Mbr]webwinkel[/] heeft ook geconcludeerd dat mijn giftcards en mijn ID legitiem is.
Dus er is juist geen enkele reden (meer) om de boel nu tegen te houden en de TS zijn oorspronkelijke bestelling niet door te laten gaan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52
Yorinn schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:22:
[Mbr] Ik heb de naam van de winkel uit de topictitel, TS en meerdere reacties verwijderd, zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat. [/]
Is in het in deze wel relevant dat dit om een Duitse webwinkel ging of zijn de betreffende wetgevingen op eu niveau geregeld en daardoor gelijk aan Nederland?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bossie schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:31:
[...]

Is in het in deze wel relevant dat dit om een Duitse webwinkel ging of zijn de betreffende wetgevingen op eu niveau geregeld en daardoor gelijk aan Nederland?
Dat kan inderdaad relevant zijn en heb ik dus aangepast in de TS.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
H-W schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:45:
Of hebben ze ook een telefoonnummer? Misschien kan je via LinkedIn de naam van een hoger geplaatste medewerker vinden? Dan passeer je in elk geval de eerstelijns klantenservice als je naar die persoon vraagt tijdens je gesprek. Met een beetje mazzel verbinden ze je door.
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe en is daarnaa een duidelijke hint naar naam winkel.

Bij winkels van dit formaat is het over het algemeen niet te doen om langs de eerste lijn te komen en te spreken met iemand die daadwerkelijk iets voor je kan doen. Als je probleem niet binnen het ‘normale’ proces kan worden opgelost dan is het een kwestie van een hele lange adem.

Voor TS wordt het wellicht nog lastiger als hij geen consument is. Want 6500 aan giftcards riekt wel naar handel, niet naar iemand die een paar cadeaubonnen voor z’n verjaardag heeft gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 01-06-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Kurkentrekker schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:34:
[...]

Want 6500 aan giftcards riekt wel naar handel, niet naar iemand die een paar cadeaubonnen voor z’n verjaardag heeft gekregen.
Met giftcards afreken is juist iets wat een consument zou doen i.p.v. een bedrijf om net die paar % extra te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
I_IBlackI_I schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:40:
[...]

Met giftcards afreken is juist iets wat een consument zou doen i.p.v. een bedrijf om net die paar % extra te besparen.
Ja, met giftcards betalen is iets voor consumenten. Met 100 giftcards betalen en voor een kapitaal aan LEGO te kopen: not so much.
Het kan natuurlijk een uit de hand gelopen hobby zijn hoor, maar als je bijvoorbeeld vlogger bent, daar geld (giftcards) voor krijgt, of via affiliate bonussen, en dan weer nieuwe LEGO koopt, dan is het al snel werk en daarmee zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

I_IBlackI_I schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:40:
[...]

Waarom niet? Elke euro is er 1. Mischien is de TS wel een beginnend lego resseler. Plus nog caschback en het kan all aardig oplopen op zo bedrag.

Oon Heeft denk ik het antwoord all gegeven wat TS kan doen. Echter of dat gaat lukken is een tweede. Ik wens TS succes en ben benieuwd naar de afloop.

Volgende keer zou ik het niet in 1 order doen. Maar over meerdere dagen ik snap wel waarom er inderdaad een rood vlaggetje afging.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheDudez schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:48:
Waarom niet? Elke euro is er 1. Mischien is de TS wel een beginnend lego resseler. Plus nog caschback en het kan all aardig oplopen op zo bedrag.
Dat zou vreemd zijn, want dan zou ik ook niet producten inkopen bij een webwinkel, maar gewoon relabelling doen bij de webshop die eea voor mij dan dus afhandelt. Dan hoef je ook niet voor 6500 euro inkopen te doen en ook niet te betalen met giftcards en doe je de betalingen geautomatiseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Is hier niet toevallig tegelijkertijd ook sprake van een prijsfout? Bij een niet reële prijs mag een winkel AFAIK de bestelling namelijk annuleren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CH4OS schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:57:
[...]
Dat zou vreemd zijn, want dan zou ik ook niet producten inkopen bij een webwinkel, maar gewoon relabelling doen bij de webshop die eea voor mij dan dus afhandelt. Dan hoef je ook niet voor 6500 euro inkopen te doen en ook niet te betalen met giftcards en doe je de betalingen geautomatiseerd. :)
Lego wordt meer waar over tijd (als uit productie is) sommige Lego sets kan je alleen bij bepaalde winkels kopen. Zoek maar eens voor de grap naar starfighter lego helmet ;-). Maar dit staat een beetje los van het topic.. SRY alvast!

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheDudez schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:07:
Lego wordt meer waar over tijd (als uit productie is) sommige Lego sets kan je alleen bij bepaalde winkels kopen. Zoek maar eens voor de grap naar starfighter lego helmet ;-). Maar dit staat een beetje los van het topic.. SRY alvast!
Oh, ik weet heel goed dat Lego het goud van plastic is, maar dat is ook het punt niet. Ik denk dat we elkaar heel goed begrijpen, een reseller zou niet bij een ander sets te hoeven kopen om vervolgens zelf weer door te verkopen. Ook niet als beginner, ook dan kan dat best prima geautomatiseerd. Een reseller of dozenschuiver, doet dat immers juist.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-06-2025 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazenKruistocht
om antwoord te geven op de volgende vragen over het prijs verschil.

stel lego heeft een advies prijs van €100, dan kan je regelmatig met een kleine moeite voor 25% korting vinden.

maar soms mogen retailers een speciale actie doen en dan gaat het al snel naar 35%-45% korting en dan tikt het wel aan.

maar nu is deze kortings actie over en zit ik vast aan de oude prijs helaas.

dus het betreft geen fout in prijs opgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
Het klinkt, op basis van wat ik hier heb gelezen, als iets waar een juridisch traject best kansrijk is. Koopovereenkomst en daar kan je de winkel aan houden, lijkt mij. Zeker als de winkel aangeeft dat er niets mis is met de giftcards en ID.

Maar goed, dat moet je dan wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53
Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben dan kan je overwegen die in te schakelen.

Los daarvan zou je zelf je gelijk kunnen gaan halen, echter dit gaat tijd/middelen kosten die mogelijk niet 100% zijn te verhalen, echter die kosten zullen waarschijnlijk lager zijn dan het eerder genoemde bedrag.

Je kan drie dingen doen:
  • Volle mep betalen
  • Zelf je gelijk halen
  • Jurist/Advocaat inschakelen om je gelijk te halen
Pagina: 1