Beste tweakers,
Ik wil graag vloerverwarming laten infrezen, wat meestal in de cementdekvloer gebeurd volgens mij, maar uit informatie van de bouw van de woning heb ik gelezen dat er in de cementdekvloer ook cv leidingen en electra ligt. De informatie is als volgt:
Heeft iemand een zelfde situatie meegemaakt, of is dit sowieso iets wat in nieuwere woningen voorkomt en hoef ik me geen zorgen te maken? Huis is bouwjaar 2008.
Ik wil graag vloerverwarming laten infrezen, wat meestal in de cementdekvloer gebeurd volgens mij, maar uit informatie van de bouw van de woning heb ik gelezen dat er in de cementdekvloer ook cv leidingen en electra ligt. De informatie is als volgt:
De vloerverwarming zou alleen op de begane grond worden ingefreesd en er is een kruipruimte. Is het aannemelijk dat op de begane grond de leidingen via de kruipruimte lopen en/of leidingen dieper in de cement dekvloer liggen? De buizen van de vloerverwarming zijn 16mm dus wellicht ook oppervlakkig genoeg.Centrale verwarmingsleidingen
In uw woning zijn niet alleen de c.v.-leidingen opgenomen in de cementdekvloeren, maar ook de water- en elektraleidingen. Wij adviseren u NIET in betreffende vloeren te boren of te spijkeren. Door het nat maken van de cementdekvloer en daarna de verwarming te gebruiken komt het leidingverloop van de c.v.-leidingen in zicht. Wij adviseren u het verloop hiervan aan te tekenen/in kaart te brengen. Uiteraard geldt dit niet voor de water- en elektraleidingen."
Heeft iemand een zelfde situatie meegemaakt, of is dit sowieso iets wat in nieuwere woningen voorkomt en hoef ik me geen zorgen te maken? Huis is bouwjaar 2008.