Ik wil in perl een commando uitvoeren maar ik wil van dit commando helemaal nik sop mijn scherm hebben. Kan dit met system of moet ik gewoon backticks gebruiken en de output naar een variabele schrijven
Ik d8 dat system() de uitvoer naar stdout stuurt (ofwel, je krijgt het op je scherm).
Je kan:
`commando`;
doen, heb je die variable niet voor nodig.
Wat ook nog kan is de output van het commando redirecten naar /dev/null ofzo.
Je kan:
`commando`;
doen, heb je die variable niet voor nodig.
Wat ook nog kan is de output van het commando redirecten naar /dev/null ofzo.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
ik doe dit wel's vaker:
en tadaa.. zonder output een file gemoved.. :-)
code:
1
2
3
| #!/usr/bin/perl $nix = `mv file file.bak'; |
en tadaa.. zonder output een file gemoved.. :-)
blah blah...
Ok die output heb ik weggewerkt. Alleen nieuw probleem. Ik start een commando voor een bepaalde test. Echter ik deze test duurt een minuut. Dit duurt me te lang dus ik wil met een ander commando dit weer ongedaan maken. Echet mijn perl programma blijft op het starten van de test hangen. Hoe zorg ik ervoor dat perl niet bij deze test blijft hangen maar meteen verder gaat naar het volgende commando. Dit is overigens een sleep omdat ik de etst slechts 10 seconden wil laten duren.
Typen is moeilijk he?
Hoezo blijft je programma hangen op die test? Voert hij 'm wel uit of krijg je een error?
Hoezo blijft je programma hangen op die test? Voert hij 'm wel uit of krijg je een error?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Hij voert de test wel uit alleen perl wacht tot het programma zegt dat de test klaar is echter ik wil de test eerder stoppen dmv een ander commando
Pagina: 1