Beregen pomp defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:46
sinds een paar dagen doet mijn beregenpomp vreemd. Normaal gesproken pompt ie de hydrofoor vol tot een druk van ongeveer 3 bar en die loopt dan langzaam leeg tot een druk van ongeveer 2 bar en dan begint het geheel weer opnieuw.
Nu gaat dat in seconden, dus de druk loopt op tot 3 bar, pomp gaat uit, water sproeit gewoon, druk loopt binnen een handvol seconden naar de ondergrens, pomp weer aan, etc. Dit gebeurt ook als ik een tuinslang direct op de pomp set en maar een klein beetje open. Ik vermoed dus iets binnen de hydrofoor oid.
Pomp is een Leo hydrofoor pomp.

Wat kan er aan de hand zijn? en is dat dan te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Balg lek?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
98% kans dat je het expansievat moet bijpompen (stekker pomp uittrekken, kraan openzetten dat water er uit kan, met fietspomp op gewenste druk zetten; kraan weer dicht en stekker er in)
1% kans dat je expansievat lek is (vervangen, je kan in principe ook de balg binnenin vervangen)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.