Klopt het merkwaardige advies van de Ziggomedewerker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje3000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-07 22:14
Vanochtend deed ineens het internet het niet meer. Na troubleshooten heb ik net Ziggo gesproken en die willen nu mijn hele aansluiting vervangen. Dat duurt nog minimaal een week en tot die tijd heb ik niks. Ik vind het merkwaardig en onwenselijk, want ik zit te wachten totdat ik Ziggo straffeloos mag opzeggen en kan overstappen op glasvezel. Klopt het dat dit het enige scenario is?

Toen ik erachter kwam dat ik geen internet had, knipperde de Connectbox Giga (zo'n melkpak met een lichtring) geel. Gebruikelijke stappen doorlopen, stroom eraf etc, maar geen oplossing. De scan gedaan die Ziggo online aanbiedt, daaruit kwam "iets in de modem". Gebeld, en de beste man was meteen zeker van zijn zaak: de aansluiting in de muur moet vervangen worden. Er komt volgens hem een kastje oid naast.
Ik zei dat onwenselijk te vinden omdat ik over wil op glasvezel en meneer schoot in een defensieve kramp over dat ik daarvoor eigenlijk geen redenen had. Heel irritant, heb hem moeten terugpraten naar dat ik hem niet belde voor een discussie. Gevraagd of er nog een ander scenario is, maar "nee, want je internet is zó snel dat uw doe het zelf-aansluiting zeg maar het niet aan kan".

Moet ik nu een week zonder internet zitten om vervolgens een kastje te laten installeren dat ik daarna hooguit 2 maanden zal gebruiken? Of heeft een van jullie wellicht nog een andere uitleg/optie?

Veel dank!

Edit: ik stelde nog voor om mn internet te downgraden zodat het minder snel was maar dat was een beetje een lachwekkende optie, of zo klonk de fijne meneer tenminste.

[ Voor 5% gewijzigd door Bertje3000 op 31-05-2025 19:04 ]

Beste antwoord (via Bertje3000 op 31-05-2025 19:20)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zou 't weer werken als je die kabel in de aansluiting doet, denk je?

Dat is overigens geen AOP, dus je hebt ws. ergens anders ook een aansluiting zitten die mogelijk niet ok is.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2025 19:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
En waar bestaat die 'doe het zelf aansluiting' dan uit? Want dat het internet te snel is, is natuurlijk onzin. Als de max snelheid niet gehaald kan worden schakelt ie normaal gesproken gewoon terug.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje3000
redwing schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:04:
En waar bestaat die 'doe het zelf aansluiting' dan uit? Want dat het internet te snel is, is natuurlijk onzin. Als de max snelheid niet gehaald kan worden schakelt ie normaal gesproken gewoon terug.
Ja ik kon daar dus ook niks mee. De meest standaard aansluiting die ik me kan voorstellen. Ik kan m niet echt duiden, zie foto. (Erboven zie je de onderkant van de toekomstige glasvezel, maar die staat nu verder nergens op aangesloten) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYy2vYXf6LPQdkyiFMgd3OULv8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsMWOj9UhfOiuMn4nhqHPyny.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +12 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is overigens geen AOP, dus je hebt ws. ergens anders ook een aansluiting zitten die mogelijk niet ok is.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2025 19:12 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertje3000
Oke heren, ik vind dit ongelofelijk maar waar: ik heb het zojuist opgelost doordat ik de coax kabel opnieuw in de muur heb in- en uitgeplugd.

Wtf Ziggo. Ik kan echt niet wachten tot ik hier weg kan.
Sorry voor het in beslag nemen van jullie tijd. Maar het heeft nu ook een zekere cleansende waarde om mijn afkeer van deze monopolist te kunnen uiten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Weinig ongelooflijks aan als die er niet goed inzit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt je kabel niet eens op het AOP aangesloten maar gewoon op een zelf aangelegde doos zo te zien.

Is er ergens een kastje in de meterkast waar een groene kabel binnenkomt en ook zon aansluiting op zit? Die moet je hebben namelijk.

Daarnaast heb je toch echt die coax verbinding nodig om internet te hebben, dat is hoe Ziggo nou eenmaal werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje3000
CyBeR schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:11:

Thanks he. Ik trok m eruit voor de foto maar... Het werkte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
Bertje3000 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:15:
[...]

Thanks he. Ik trok m eruit voor de foto maar... Het werkte.
Maar dan heeft die medewerker wel gedeeltelijk gelijk. Want dan is het een slecht contact geweest en die ontstaan meestal door mindere kwaliteit connectoren of een niet optimaal gemaakte aansluiting :>

Maar het belangrijkste is dat het probleem is opgelost d:)b

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

FreakNL

Well do ya punk?

Bertje3000 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:14:
Oke heren, ik vind dit ongelofelijk maar waar: ik heb het zojuist opgelost doordat ik de coax kabel opnieuw in de muur heb in- en uitgeplugd.

Sorry voor het in beslag nemen van jullie tijd. Maar het heeft nu ook een zekere cleansende waarde om mijn afkeer van deze monopolist te kunnen uiten.
Ik heb zelf weleens een irritante vent van Ziggo aan de lijn gehad die mij wilde doen geloven dat het internet van de buren ervoor zorgde dat mijn router geen IP kreeg van mijn gebridgede modem. Maar ik heb niet de illusie dat je bij een willekeurige andere ISP competenter personeel aan de lijn krijgt.

Uiteindelijk lag het aan mezelf, mijn Zigbee USB dongle had ik in de modem gestopt (scheelt me een adapter dacht ik) maar die pakte dus het WAN IP (ipv mijn router). Heel bijzonder en het was opgelost door de Zigbee dongle uit de modem te halen en zijn eigen voeding te geven.

Verder over glas. Tja. Ik vind dat vooral een hype. Ik heb weinig aan een hogere upload dan 30mbit en ik vind het TV product van Ziggo beter dan bij de meeste glasvezel boeren. Maar heel eerlijk; ik zit nog in oud-Ziggo gebied dus eigen decoder en eigen smartcards. En ik “misbruik” die spriet voor de deur voor jaarlijkse korting (ik betaal nu 52 per maand voor Internet en TV en ESPN. Dat ga ik nauwelijks goedkoper krijgen met glas…

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 31-05-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

H-W

Gevalletje "... of je steekt de stekker er in ..." maar bijzonder is het wel. Zou dat vervangen van je aansluiting gratis zijn of mocht je ervoor betalen? Zo'n coax aansluiting is namelijk niet heel lastig zelf te vervangen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59
H-W schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:37:
Gevalletje "... of je steekt de stekker er in ..." maar bijzonder is het wel. Zou dat vervangen van je aansluiting gratis zijn of mocht je ervoor betalen? Zo'n coax aansluiting is namelijk niet heel lastig zelf te vervangen volgens mij.
Het hangt er wat vanaf om welke coax aansluiting het gaat. Het AOP mag alleen door Ziggo vervangen worden, het is hun eigendom en een scheiding tussen hun buitennetwerk en jouw binnenbekabeling. Het zal ongetwijfeld niet moeilijk zijn om het te vervangen maar om discussies te voorkomen laat je dat gewoon door hun monteur doen. Hoe je je modem en tv's vanaf het AOP verder aan knoopt is je eigen zaak (en Ziggo is best bereid daar tot op zekere hoogte mee te helpen).

Wat me meer verbaast is wat voor flauwekul klantenservice medewerkers soms meegeven aan klanten. Kijk, ik snap ook wel dat je niet met allerhande jargon moet af komen naar leken maar zeggen "iets in de modem" en zonder degelijke troubleshoot tegen een klant durven zeggen "dat duurt een week", daar had ik een probleem van gemaakt.

Er bestaat een grote kans dat je een collega spreekt als je ze terug belt die wel vraagt om de coaxkabel even opnieuw aan te sluiten of probeert uit te vissen op welke aansluiting je zit. Juist dit soort situaties zorgen ervoor dat helpdesken zo'n slechte naam hebben, je treft totaal verschillende mensen met verschillende antwoorden in verschillende bewoordingen, dat tref je in andere sectoren echt minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Andros schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:49:
[...]
Juist dit soort situaties zorgen ervoor dat helpdesken zo'n slechte naam hebben, je treft totaal verschillende mensen met verschillende antwoorden in verschillende bewoordingen, dat tref je in andere sectoren echt minder.
Als je de belastingtelefoon belt voor een standaard vraag krijg je ook elke keer dat je belt een ander antwoord. Dat is echt niet alleen bij dit soort helpdesken :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ach een van de voorlopers van Ziggo, zo rond 2000 beschuldigde mij van hacken omdat ik zei dat ik een bepaalde site niet kon pingen. "Pingen is voor hackers meneer!"

Er zitten daar alleen mensen met een script voor de neus. Geen mensen die echt weten waar ze het over hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zou Ziggo toch laten komen. Een modem moet aangesloten zitten op een F connector achter een goede splitter direct waar de kabel de woning binnenkomt.

Het lijkt nu op een goedkope WCD aangesloten te zijn en wie weet wat daar nog achter zit. Er is een redelijke kans dat het signaal te laag of instabiel is en er in de toekomst nog diverse andere problemen onstaan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:53
Als ik de foto zie, denk ik dat Ziggo een prima inschatting maakt door een monteur te sturen om zeker te weten dat het allemaal knap aangesloten is.

Wij horen nu alleen de kant van TS, ik snap wel dat die medewerker ook niet in discussie wilde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:15
|sWORDs| schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:40:
Ik zou Ziggo toch laten komen. Een modem moet aangesloten zitten op een F connector achter een goede splitter direct waar de kabel de woning binnenkomt.

Het lijkt nu op een goedkope WCD aangesloten te zijn en wie weet wat daar nog achter zit. Er is een redelijke kans dat het signaal te laag of instabiel is en er in de toekomst nog diverse andere problemen onstaan.
Waarom? Het werkt nu toch en over 2 maanden stapt de TS over op glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Jef61 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Waarom? Het werkt nu toch en over 2 maanden stapt de TS over op glasvezel.
Als er binnen twee maand weer een probleem is moet ie dus mogelijk een week wachten, of als hij over een jaar terug wil naar kabel of voor de volgende bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 23:09
|sWORDs| schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:05:
[...]

Als er binnen twee maand weer een probleem is moet ie dus mogelijk een week wachten, of als hij over een jaar terug wil naar kabel of voor de volgende bewoner.
waarom zou een volgende bewoner terug willen naar een duurder en veelal langzamer medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou het gewoon laten maken door ziggo. Jaarlijks overstappen kan interessant zijn, maar dat weet je pas tegen de tijd dat je 1 of 2 jaar contract voor glas afloopt

Ik kreeg een nieuw modem toegestuurd met de instructie als je AOP van de plaatjes afweek dat je dan een monteur moest laten komen om hem ter vervangen. Er was verder niets mis met de aansluiting, maar toch gebeld. Beter een nieuwe aansluiting dan een oude. Ondertussen overgegaan op Odildo en vanaf volgende maand weer terug naar ziggo (tenminste als ze de overstap niet verprutsen en daar zijn ze in de eerste email al hard mee bezig)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-09 10:56
Bertje3000 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:14:
Ik ben onlangs van Ziggo overgestapt naar glasvezel van Delta. Had twee weken terug een probleem, internetverbinding viel uit.

Ik heb via de telefoon gechat met Delta en binnen 5 minuten melding naar een afdeling die het zou gaan onderzoeken. 10 Minuten later een sms dat ze het niet op afstand konden oplossen en ik gebeld zou worden voor een monteur. Half uur later gaat de telefoon met de vraag of ik thuis ben omdat er een monteur in de buurt was. Bleek uiteindelijk een patch kabel stuk in de wijkkast, ik had werkelijk waar binnen 2 uur na het melden van een (voor Ziggo heel groot probleem) probleem het weer werkende.

Geen idee of dit puur geluk was, maar echt, ik wist gelijk genoeg en Ziggo komt hier er nooit meer in. Die week wachten komt mij namelijk niet heel onbekend voor :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Dat is een oude twee poorts hoofdaansluiting van Ziggo. Die is helemaal niet geschikt voor Docsis 3.1 protocol. Die hangt daar al jaren. Misschien wel sinds de vorige eeuw.

De Connectbox Giga van Ziggo is een Docsis 3.1 modem. Er hoeft maar iets te gebeuren in de frequenties en je modem komt niet meer online. Die 2 gats hoofdaansluiting heeft filters die het signaal verstoren. Zelfs als je modem al jaren heeft gewerkt.

Laat die hoofdaansluiting gratis vervangen door Ziggo. Heb jij Internet Elite of Internet Giga, laat meteen je modem omruilen voor een nieuwer model.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

torretje2012 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:56:
[...]

waarom zou een volgende bewoner terug willen naar een duurder en veelal langzamer medium?
Sommige mensen willen wat ze kennen of geen vertraging bij voetbal. Mijn buren links en rechts juichen zo’n 30-40 seconde voor het Nederlands elftal hier scoort, die zijn beide terug gegaan naar Ziggo alleen daarvoor.

Maar het punt is dat je nu zonder storing tijd het gratis kunt laten herstellen en daar zelf of een ander mogelijk problemen mee kan voorkomen, waarom zou je het niet doen?
4POX schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:27:
Dat is een oude twee poorts hoofdaansluiting van Ziggo. Die is helemaal niet geschikt voor Docsis 3.1 protocol. Die hangt daar al jaren. Misschien wel sinds de vorige eeuw.

De Connectbox Giga van Ziggo is een Docsis 3.1 modem. Er hoeft maar iets te gebeuren in de frequenties en je modem komt niet meer online. Die 2 gats hoofdaansluiting heeft filters die het signaal verstoren. Zelfs als je modem al jaren heeft gewerkt.

Laat die hoofdaansluiting gratis vervangen door Ziggo. Heb jij Internet Elite of Internet Giga, laat meteen je modem omruilen voor een nieuwer model.
Ik geloof niet dat het materiaal van Ziggo of overgenomen provider is, het plastic en metaal ziet er meer uit als iets uit de Gamma/Praxis grabbelbak. Dit is geen Siemens/Braun/Tratec/Hirschman of ander Duits A/B merk.

[ Voor 58% gewijzigd door |sWORDs| op 02-06-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

FreakNL schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:44:
[...]
Uiteindelijk lag het aan mezelf, mijn Zigbee USB dongle had ik in de modem gestopt (scheelt me een adapter dacht ik) maar die pakte dus het WAN IP (ipv mijn router). Heel bijzonder en het was opgelost door de Zigbee dongle uit de modem te halen en zijn eigen voeding te geven.
offtopic:
Misschien handig/interessant om te weten: je kunt ook voor weinig koppelstukjes krijgen die alleen stroom doorlaten (datablockers). Het omgekeerde overigens ook (alleen data, handig voor sommige 3D-printers).

0.0

Pagina: 1