Mijn vraag
Wat ik ook probeer, Space Marine 2 (Steam) wil niet starten. Ik heb het spel de afgelopen dagen 2 keer kunnen spelen en had ook toen al problemen met opstarten. Dan schakelde ik tijdelijk NOD32 uit en kon ik het spel wel spelen. Nu lukt het echter helemaal niet meer. Het spel weigert te launchen. Ik zie dat er een space marine 2 proces draait in taakbeheer en Steam geeft aan dat ik in de game zit maar er gebeurt niets. Ik kan wel de "Warhammer 40000 Space Marine 2 - Retail.exe" versie van de game starten en dan start het spel ook op maar dan krijg ik de melding dat het spel is aangepast (mods zijn actief) en dat online spelen is gedisabled. Het lijkt me dus dat een of ander proces de game of een liever een onderdeel van de online services in de weg zit.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 11 inc meest recente updates
Nvidia drivers (meest recente versie)
NOD32 anti-virus (tijdelijk gedeinstalleerd om te kijken of die in de weg zat)
Steam / Space Marine 2 (inc epic online services en easy anti-cheat)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Verify game file integrity in Steam
- Nvidia drivers naar de laatste versie bijgewerkt.
- Exceptions voor de Space Marine 2 exe en de Epic Online Services toegevoegd
- ESET Anti-virus tijdelijk uitgeschakeld tijdens opstarten en tijdens downloaden van de game
- Anti-virus tijdelijk gedeinstalleerd (en game opnieuw gedownload)
- Windows firewall tijdelijk uitgeschakeld tijdens het downloaden van de game.
- Logfiles en quarantaine van de anti-virus apps gecheckt of er iets in quarantaine was geplaatst en dat was niet het geval.
- Steam overlay uitgeschakeld
- Nvidia Geforce Experience is niet geinstalleerd
Na verificatie van game files zie ik in steam dat het Space Marine 2 installatiescript wordt uitgevoerd. Dit script doet het onderstaande. Ik heb al deze paden toegevoegd aan de exceptions van NOD32. Ik heb ook handmatig de certs installer gedraaid.
Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Exceptions toegevoegd:
:strip_exif()/f/image/9mYdOqOllXLz79jdeOtVXuWj.png?f=user_large)
De enige foutmelding die ik ooit heb gehad (slechts 2 keer van de 40-50 keer opstarten)
Wat ik ook probeer, Space Marine 2 (Steam) wil niet starten. Ik heb het spel de afgelopen dagen 2 keer kunnen spelen en had ook toen al problemen met opstarten. Dan schakelde ik tijdelijk NOD32 uit en kon ik het spel wel spelen. Nu lukt het echter helemaal niet meer. Het spel weigert te launchen. Ik zie dat er een space marine 2 proces draait in taakbeheer en Steam geeft aan dat ik in de game zit maar er gebeurt niets. Ik kan wel de "Warhammer 40000 Space Marine 2 - Retail.exe" versie van de game starten en dan start het spel ook op maar dan krijg ik de melding dat het spel is aangepast (mods zijn actief) en dat online spelen is gedisabled. Het lijkt me dus dat een of ander proces de game of een liever een onderdeel van de online services in de weg zit.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 11 inc meest recente updates
Nvidia drivers (meest recente versie)
NOD32 anti-virus (tijdelijk gedeinstalleerd om te kijken of die in de weg zat)
Steam / Space Marine 2 (inc epic online services en easy anti-cheat)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Verify game file integrity in Steam
- Nvidia drivers naar de laatste versie bijgewerkt.
- Exceptions voor de Space Marine 2 exe en de Epic Online Services toegevoegd
- ESET Anti-virus tijdelijk uitgeschakeld tijdens opstarten en tijdens downloaden van de game
- Anti-virus tijdelijk gedeinstalleerd (en game opnieuw gedownload)
- Windows firewall tijdelijk uitgeschakeld tijdens het downloaden van de game.
- Logfiles en quarantaine van de anti-virus apps gecheckt of er iets in quarantaine was geplaatst en dat was niet het geval.
- Steam overlay uitgeschakeld
- Nvidia Geforce Experience is niet geinstalleerd
Na verificatie van game files zie ik in steam dat het Space Marine 2 installatiescript wordt uitgevoerd. Dit script doet het onderstaande. Ik heb al deze paden toegevoegd aan de exceptions van NOD32. Ik heb ook handmatig de certs installer gedraaid.
Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| "Firewall" { "Warhammer 40000 Space Marine 2" "%INSTALLDIR%\\client_pc\\root\\bin\\pc\\Warhammer 40000 Space Marine 2 - Retail.exe" } "Run Process" { "EAC" { "HasRunKey" "HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Valve\\Steam\\Apps\\2183900\\EAC" "Process 1" "%INSTALLDIR%\\EasyAntiCheat\\EasyAntiCheat_EOS_Setup.exe" "Command 1" "install 9f69c83bc0dc49a6b61cd7ecd991d6ec" } "Eos cleanup" { "HasRunKey" "HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Valve\\Steam\\Apps\\2183900\\EOS_cleanup" "process 2" "%INSTALLDIR%\\client_pc\\root\\bin\\pc\\EpicOnlineServices\\EpicOnlineServicesInstaller.exe" "command 2" "/uninstall productId=9f69c83bc0dc49a6b61cd7ecd991d6ec /quiet" } "CertsInstaller" { "HasRunKey" "HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Valve\\Steam\\Apps\\2183900\\CertsInstaller" "Process 3" "%INSTALLDIR%\\client_pc\\root\\bin\\pc\\EpicOnlineServices\\CertsUpdater.exe" "Command 3" "/verysilent" } } |
Exceptions toegevoegd:
:strip_exif()/f/image/9mYdOqOllXLz79jdeOtVXuWj.png?f=user_large)
De enige foutmelding die ik ooit heb gehad (slechts 2 keer van de 40-50 keer opstarten)
:strip_exif()/f/image/d27Kb732Y3G50wtwRHbKZHb7.png?f=user_large)