Ik ben niet heel bekend met relais maar is het een probleem om een 12V wisselstroom relais te gebruiken in combinatie met een 16V~ voeding?
In de zin dat het relais daardoor stuk kan gaan of brand veroorzaken?
Zat naar dit relais te kijken relais, de AC 12V versie.

De volgende stap is een 24V relais maar daarvan vraag ik me af of die wel altijd schakelt met zo’n laag voltage.
Wil het relais gaan toepassen om met een videodeurbel mijn huidige deurbel over te laten gaan.
Dit idee grofweg:

Waarbij aan de linkerkant van de relais de huidige bel is en aan de rechterkant de nieuwe videodeurbel
De voeding aan de linkerkant moet je wegdenken, die aan de rechterkant levert 16V~
Mijn huidige bel is een Honeywell/Resideo DW915S. Deze gaat puur over op het sluiten van de drukknop, daar heeft de bel aparte contacten voor en aparte contacten voor de voeding:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ujcbYUb8xYy2HRLab6fhup3V.jpg?f=user_large)
Op de plek waar in dat plaatje de drukknop staat moet het relais komen.
De videodeurbel wordt een Ubiquiti G4
Het aansluitschema icm een bestaande bel zit er zo uit:

Het grijze vierkant is de bestaande deurbel en daar moet het relais dus komen.
Wat ik van de Ubiquiti handleiding begrepen heb wordt er zolang de knop ingedrukt wordt 16V~ op de twee kabeltjes gezet die bij “FRONT” en “TRANS” zijn aangesloten.
Omdat er dus maar heel kort 16V op het relais staat hoop ik dat het geen probleem is maar dat zou ik graag zeker weten.
Nog voor het beeld de G4 videodeurbel en bijgeleverde 16V~ trafo:
:no_upscale():strip_exif()/f/image/IoVLIQthgMqLTQKb6dGAhOpH.webp?f=user_large)
Is een 16V~ 15VA model die dus een kleine 1A levert.
In de zin dat het relais daardoor stuk kan gaan of brand veroorzaken?
Zat naar dit relais te kijken relais, de AC 12V versie.

De volgende stap is een 24V relais maar daarvan vraag ik me af of die wel altijd schakelt met zo’n laag voltage.
Wil het relais gaan toepassen om met een videodeurbel mijn huidige deurbel over te laten gaan.
Dit idee grofweg:

Waarbij aan de linkerkant van de relais de huidige bel is en aan de rechterkant de nieuwe videodeurbel
De voeding aan de linkerkant moet je wegdenken, die aan de rechterkant levert 16V~
Mijn huidige bel is een Honeywell/Resideo DW915S. Deze gaat puur over op het sluiten van de drukknop, daar heeft de bel aparte contacten voor en aparte contacten voor de voeding:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ujcbYUb8xYy2HRLab6fhup3V.jpg?f=user_large)
Op de plek waar in dat plaatje de drukknop staat moet het relais komen.
De videodeurbel wordt een Ubiquiti G4
Het aansluitschema icm een bestaande bel zit er zo uit:
Het grijze vierkant is de bestaande deurbel en daar moet het relais dus komen.
Wat ik van de Ubiquiti handleiding begrepen heb wordt er zolang de knop ingedrukt wordt 16V~ op de twee kabeltjes gezet die bij “FRONT” en “TRANS” zijn aangesloten.
Omdat er dus maar heel kort 16V op het relais staat hoop ik dat het geen probleem is maar dat zou ik graag zeker weten.
Nog voor het beeld de G4 videodeurbel en bijgeleverde 16V~ trafo:
:no_upscale():strip_exif()/f/image/IoVLIQthgMqLTQKb6dGAhOpH.webp?f=user_large)
Is een 16V~ 15VA model die dus een kleine 1A levert.