since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Te weinig informatie om hier een antwoord op te geven. Zo te zien word de verkeerde mailserver gebruikt. Zonder configuratiegegevens is hier geen antwoord op te geven.Ik zit met een probleem met een mailserver in SuSE Linux 7.2
die via ADSL verbonden is met XS4ALL. Ik weet dat ik helemaal verkeerd heb ingesteld en kon geen oplossing vinden.
- Vanuit account "root" in "mijndomein.nl" (in voorbeeld) wil ik een interne emailbericht sturen naar "gast" (in geval van experimenteren dus) m.b.v. linux-opdracht:-
# mail gast@mijndomein.nl
Hi Gast!
Bye Bye...
. (<- afsluiten met een punt)
#
in de account van "gast" zie ik nog geen nieuw email binnen, ook omgekeerd van "gast" naar "root". Zelfs zie ik geen fout in /var/log/mail...
Ik deed wat veel pogingen, maar tot mijn verbazing kwam een 'boze' bericht van mijn provider xs4all binnen. "wie is nou root@mijndomein.nl ?" Daaruit bleek het dat ongemerkt geforwardeerd te zijn dus: user@mijndomein.nl -> user@xs4all.nl
Wie ken dat probleem en kan er iets aan gedaan moeten worden?
Als je sendmail gebruikt, moet je sendmail dus configgen dat ie mail aanpakt voor mijndomein.nl Dit kan met de Cw config optie..
Je kan rechtstreeks je /etc/sendmail.cf bewerken..
Als het goed is staat hier ergens in Cwlocalhost, je kan hieronder dus een Cwmijndomein.nl zetten zodat ie de mail voor mijndomein.nl aanneemt.
In SuSE kan je een bestand /etc/mail/sendmail.cw aanmaken, en in dit bestand alle domeinen zetten (onder elkaar) waar mail voor ontvangen kan worden. Dit zal met andere distributies ook wel kunnen, maar geen idee hoe..
Geen idee hoe het met andere mail servers werkt..
Je kan rechtstreeks je /etc/sendmail.cf bewerken..
Als het goed is staat hier ergens in Cwlocalhost, je kan hieronder dus een Cwmijndomein.nl zetten zodat ie de mail voor mijndomein.nl aanneemt.
In SuSE kan je een bestand /etc/mail/sendmail.cw aanmaken, en in dit bestand alle domeinen zetten (onder elkaar) waar mail voor ontvangen kan worden. Dit zal met andere distributies ook wel kunnen, maar geen idee hoe..
Geen idee hoe het met andere mail servers werkt..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Vertel eerst ff welke sendmail distributie wordt meegeleverd! Waarschijnlijk heb je nl. een /etc/mail/relay-domains & /etc/mail/local-host-names die hier voor bedoelt zijn!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Cwmijndomein.nl is al geplaatst.Op maandag 17 september 2001 11:35 schreef Creepy het volgende:
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Ik denk versie 8.11.x van dit sendmailsysteem. (komt van SuSE 7.2 vandaan)Op maandag 17 september 2001 11:40 schreef imdos het volgende:
Vertel eerst ff welke sendmail distributie wordt meegeleverd! Waarschijnlijk heb je nl. een /etc/mail/relay-domains & /etc/mail/local-host-names die hier voor bedoelt zijn!
Overigens heb ik driemaal 'smtp.xs4all.nl' in /etc/mail/linux.mc geplaatst, waarschijnlijk iets te veel.
Pagina: 1