LibreOffice Draw pdf doc aanpassen keuzevakjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:15
Ik heb ChatGPT gebruikt om samen tevergeefs een oplossing te vinden voor het volgende:

Ik heb een .pdf bestand met witte achtergrond waar ik met LibreOffice Draw een besturingselement (keuzevakje) aan- en uitvinkbaar wil maken. Dit lukt, maar de rand is dus wit ('crΓ©me') op een witte achtergrond. Niet ideaal dus, want ik wil deze zwart krijgen. Maar keer op keer komt AI met dezelfde oplossing aankakken.

Ik heb overigens 'Ontwerpmodus' geactiveerd en het vakje is inderdaad wel aan en uitvinkbaar, dus dat probleem is opgelost, maar het gaat mij dus puur om het aanpassen van de kleur (zwart ipv 'crΓ©me) zodat deze duidelijk zichtbaar is.

Iemand de gouden tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aQ74BKFoKW5pxXfx_2NmtYDaD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4beYuh9B8R4sM6X4URTmygkf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door StopEcocide op 31-05-2025 11:33 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even verplaatst naar Software Algemeen waar deze vraag beter op zijn plek is.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Even outside of the box proberen te denken... kan je hier niet omheen werken door er een los zwart kader omheen te zetten? Ik ben niet bekend met de de PDF en LO Draw, maar in het verleden wel genoeg gerommeld met InDesign en Acrobat icm met formulieren enzo... daarbij liep ik dan ook wel eens tegen zaken aan die volledig logisch en simpel leken maar het wilde simpel weg niet, dan probeerde ik zoiets... in principe niemand die het dan weet behalve jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wanneer ik een checkbox in Writer toevoeg, heeft de box zelf een zwarte rand. Je zegt dat het bij jou 'crème' is, maar toont geen afbeelding ervan, alleen je antwoord van chatgpt dat blijkbaar niet werkt. Het verwijst naar 'border' voor kleur bij het element, maar in mijn eigenschappen heb ik alleen 'background colour' om kleur op te geven en dat is voor het hele element, niet de box zelf.

Tevens, welke versie gebruik je? LO 6.2? 25.2 van anderhalve maand geleden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Ik heb het uit frustratie al opgegeven. Excuus dat jullie hier tevergeefs over hebben meegedacht.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Even terugkomend op mijn eigen topic:

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Pagina afdrukken, lamineren en whiteboard marker aanschaffen.

Klaar is Kees πŸ₯Έ

Pagina: 1