MOBO voor 7800x3d

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyduk
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 31-05 20:26
Hallo iedereen,

was van plan een asrock b650 mobo te bestellen voor 7800x3d maar naar het zien van de recente issues met 9800x3d vertrouw ik het niet(snap dat het een andere cpu is)
nu snap ik dat asus ook de moeite niet waard is door hun klantenservice.
weet iemand wat een goede aanrader is?
eisen mobo:
am5 ddr5 pcie4 atx budget +-200

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyduk
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 31-05 20:26
dankje inderdaad al gelezen, enkel raden ze dus hoofdzakelijk asrock en asus aan welke ik wil vermijden.
heb zitten kijken naar MSI B650 Gaming Plus WiFi of Gigabyte B650 UD AX enkel ben ik bang dat een Peerless Assassin de ram zal gaan raken.
iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:24
Ik snap niet helemaal waar je bang voor bent, de 7800X3D is al 2 jaar op de markt, alle kinderziektes zijn er nu wel uit, daar heb ik bewust ook voor gekozen.

Ik heb vorige week een upgrade gedaan met de onderdelen uit de BBG, dus een 7800X3D icm ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI mede doordat er zoveel features opzitten en de zeer gunstige prijs (kreeg er nog Doom the Dark ages en 40 euro gamesplanet tegoed bij wat de prijs nog meer drukt) + alle goede reviews die je leest hier op de product listing wat er zeer veel zijn.
Een moederbord wat al 3 jaar op de markt is, echter dat vind ik juist een voordeel, ook daar zijn alle kinderziektes er al uit. Het moederbord wat ik ontving had een build datum van December 2024 en was compatible met de 9000 series (dus had een vrij recente bios).

Deze build ervaring ging als een zonnetje, geen probleem tegengekomen, bios is ook heel volwassen geworden merkte ik (had hiervoor ook een Asus, maar een 1st gen AM4).
Hele andere ervaring van toen ik een X370 en Ryzen 1700 als early adopter bouwde, man man wat zaten daar veel kinder ziektes in, en zoveel settings waar ik op moest letten, blij te zien dat het nu heel anders is met AMD.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 01-06-2025 10:07 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ken de verhalen van Asrock ook en dan, in verhouding, meer van hun moederborden 9000 series cpu's slopen.
De slechte communicatie van hun kant verdiend ook geen schoonheidsprijs.
GamersNexus heeft recent een officiële statement van Asrock gekregen op Computex.
Ik heb zelf een B650M HDV M.2 van Asrock i.c.m. met een 7500f en dat gaat al bijna 1,5 jaar goed.

En w.b.t. garantie- en klantenservice kan ik ook de verhalen van Asus.
Maar als je bij een webshop een Asus moederbord koopt heb je in principe niets te maken met Asus zelf (in het geval van een garantiekwestie/RMA)
Dus daar zou ik niet te bang voor zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2025 10:38 ]