Koppelen Logitech 2.1 en versterker naar Jack-aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2303834

Topicstarter
Is het mogelijk om een Logitech 2.1 te koppelen met een pioneerversterker op een enkele jackaansluiting?
...

Dangbei beamer, Logitech 2.1 en Pioneer versterker.
...

Ik heb het idee dat wanneer de beide audiosystemen samengevoegd worden naar 1 enkele jack-aansluiting en die in de audiopoort van de beamer steek beide audiosystemen samen zouden moeten functioneren. Alleen het hoe en op welke manier en met welke materialen daar heb ik helaas weinig knowhow over. Iemand een goed en sluitend idee/advies?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-06 23:55
je doet je nickname eer aan :-)

die logitech is een actieve set die helemaal geen versterker (dit is die pioneer) nodig heeft. die logitech heeft dus al een versterker ingebouwd. lekker de jack van die logitech in de beamer stoppen en genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik nu. Maar ik wil beide koppelen. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geluid is prima maar zonde van de overige installatie die er al staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:10

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 2303834 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:19:
Dat heb ik nu. Maar ik wil beide koppelen. Is dat mogelijk?
Vanaf de bron (beamer) heb je een 3,5 mm Audio Out? Die kan je splitsen, zijn kant en klare kabeltjes. Let wel dat het volume iets afneemt omdat je het signaal deelt.

Afhankelijk van de ingangen van de Logitech dan wel Pioneer versterker moet je mogelijk verlopen van 3,5 mm jack naar RCA. Niet te controleren aangezien type van Pioneer ontbreekt, en het type van de Logitech en Dangbei beamer. Maar jack naar RCA verlopen (indien het signaal analoog blijft) is geen probleem.

Splitten vanaf de beamer en via twee wegen naar twee aparte sets gaan is de meest basic methode. Er zijn andere methodes, maar die hangen af van de uitgangen van de Pioneer. Als de Pioneer Pre Outs heeft zou je de Logitech ook achter de Pioneer kunnen plaatsen, bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 31-05-2025 00:54 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 20:55

mjl

Ugh

Pioneer aan de beamer hangen en daar dan weer de Logitech aan hangen op een audio output geeft het beste resultaat. Er vanuitgaande dat de versterker een audio uitgang heeft uiteraard.

Anders een splitter kabeltje gebruiken zoals hierboven aangegeven, nadeel is wel dat je signaal lager wordt en daarmee de ruis toeneemt.

Een klein headphone versterkertje er tussen welke 2x (of meer) uitstuurt (Of en mengpaneeltje) kan ook uitkomst bieden, kan je ook een beetje spelen welke speakers iets meer of minder voorversterking krijgen (beetje spelen met optimale input signaal zonder vervorming of oversturing). Wel goed alles levelen/aarden kan ook aardig wat brom schelen.

Zoiets bijv:

4 Channels Mini o Stereo Headphone Amplifier HA400 Ultra-Compact Audio Amplifier With Power Adapter EU US Plug Adapter
https://a.aliexpress.com/_EuiNs3C

[ Voor 40% gewijzigd door mjl op 31-05-2025 01:52 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Anoniem: 2303834 welkom op het forum. Je topicstart is nu van erg weinig informatie voorzien. Vul hem aan (klik op wijzig) met de precieze typenummers van je apparatuur en probeer uitgebreid te beschrijven wat je exact wilt bereiken en waarom. Zo kunnen andere forumgebruikers je beter passende antwoorden geven.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1