Juridisch traject vanwege zonnepanelenprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:57
Besloten het niet te doen. Dank.

[ Voor 98% gewijzigd door Atomius op 02-06-2025 21:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:43
Dus je wekt (ongeveer) 6000 op waar je voorgespiegeld was dat het 7400 zou kunnen zijn.
Kweenie, maar daar zou ik geen juridisch traject op in willen zetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
Nu heb ik enige kennis van het systeem van @Atomius… en het is vrij schrijnend… maar…

Ik heb geen kennis van een eerder echt juridisch traject… dus de kans op succes kan ik ook echt niet inschatten.

Nu heb ik voor mijn eigen systeem met horizon profielen en de EU pvcalc historische straling data (direct en diffuus) simulaties op de maximale resolutie van de instraling data gedaan… maar zelfs dat is een benadering en zeer, zeer tijdrovend…

Bij mijn systeem kon ik dat met slechts 2 horizon profielen die ik op plat dak kon maken benaderen… voor het systeem van @Atomius gaat het vrijwel ondoenlijk zijn (dus kostbaar)

Rechtsbijstand was er niet geloof ik?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:24

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Ronald Ik vermoed dat je "pvgis" en de "horizon file" bedoeld?
Op welke manier scan je de horizon - met een app?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:04
En geeft solar edge designer ook de clipping waarschuwing?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
dunklefaser schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:05:
@Ronald Ik vermoed dat je "pvgis" en de "horizon file" bedoeld?
Op welke manier scan je de horizon - met een app?
Correct, sorry!

Platgeslagen Photosphere. Met de resolutie aangepast om een tiende graad per pixel te vertegenwoordigen… vervolgens daarmee een horizon file gemaakt voor pvgis

Mijn simulatie komt echt goed overeen met wat het systeem in het echt doet (clipping zou een fractie meer zijn dan de simulatie, ware het niet dat ik op een verkeerd geleverde short string draai ipv bestelde normale… tegen normale prijs dus.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1