Losse Voeding dell optiplex 3080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultommy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Goede middag,
Graag maak ik gebruik van jullie hulp en of advies. heb de volgende vraag:
Dell optiplex 3080 met losse voeding gaat niet meer aan. Heb heel even een wit en oranje ledje zien aan en uit zien gaan in de aan-uit knop. Ik denk dat de (losse) voeding kapot is.
Kan iemand aangeven hoe ik deze voeding kan meten aan het laagspannings stekkertje?
Heb een stekkertje van 3,5 mm met metalen buiten huls, binnenhuls en een pinnetje in het midden van de binnenhuls.
Op buiten (-) en binnenhuls (+) staat 19,5 volt. Op het pinnetje meet ik niets?

Dank alvast voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
De adapter LED, aangenomen dat deze aanwezig is, blijft wel aan?
Als deze uitgaat en je de adapter moet resetten (netstekker eruit), is er een kortsluiting op het board.
Zelfde geldt voor Dell laptops.

Maar bekijk deze video eens, waarschijnlijk is het een CMOS batterij probleem en/of je moet een hard reset met de voeding uitvoeren:
Powerknop ingedrukt houden terwijl je de voedingsadapter aansluit.

Check this first if your Dell Optiplex 3080 micro won't power on or is dead (Bad CMOS Battery)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 31-05-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultommy
  • Niet online
Dank je wel. Ja het lampje op de voeding brand wel idd.ik ga het straks direct proberen.
Grz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paultommy
  • Niet online
Ik wil je heel graag bedanken. Het was idd de cmos batterij. Deze vervangen en na resetten bios was alles weer aan het opstarten. Super dank. Echt heel blij mee.
Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
paultommy schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:48:
Ik wil je heel graag bedanken. Het was idd de cmos batterij. Deze vervangen en na resetten bios was alles weer aan het opstarten. Super dank. Echt heel blij mee.
Mooi dat het is opgelost. _/-\o_ :)