Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik krijg zojuist onderstaande e-mail. Ik zie in de app dat de opwekking nu ook nul is..

Heel grappig want ik heb geen idee wat nu te doen, ze zeggen wel u hoeft niks te doen, maar wie gaat dit betalen dan?

Iemand ervaring hier mee?
Beste SolarEdge-systeemeigenaar,

Groeten van SolarEdge.

We hebben onlangs vastgesteld dat uw enkelfasige PV-omvormer mogelijk functionele problemen ondervindt.

We hebben op afstand een probleemoplossing uitgevoerd, maar helaas geconcludeerd dat de omvormer moet worden uitgeschakeld en vervangen.

Wat moet u doen? Helemaal niets. SolarEdge zal de omvormer proactief uitschakelen en samen met uw installateur zorgen voor een vlot vervangingsproces.

Probeer de omvormer niet opnieuw op te starten nadat deze is uitgeschakeld.

In geval van aanzienlijk energieverlies kan uw installateur een passende vorm van compensatie overwegen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

SolarEdge

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Wat zei Solar Edge toen je contact met ze opnam en die vraag die je hier stelt, aan hem voorlegde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Leaplasher schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:44:
Wat zei Solar Edge toen je contact met ze opnam en die vraag die je hier stelt, aan hem voorlegde?
Ik wil eerst even peilen of anderen hier ervaring mee hebben voordat ik in de bekende wachtrij met chatbot en standaardantwoorden beland. De mail zegt letterlijk dat ik niets hoef te doen, maar als er straks kosten komen of wekenlang geen opbrengst is, ben ik benieuwd wie daarvoor opdraait. Ik ben gewoon benieuwd of dit vaker voorkomt. Dus je mag je cynische opmerking voor je houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Imperium schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:37:
[...]
Ik ben gewoon benieuwd of dit vaker voorkomt. Dus je mag je cynische opmerking voor je houden.
Dit komt vaker voor en staat in jouw overeenkomst/contract/abonnement. Als je die hebt.

Eenzelfde ervaring zal ik je niet onthouden: een paneel raakte defect. Leverancier stuurde (automatische) email met soortgelijke inhoud. Een week later paneel vervangen door installateur, gemiste opbrengst aan mij vergoed. Conform contract.
Ik durfde weliswaar meteen wél te bellen en had dus geen wachttijden op fora over het weekend, dat scheelt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:37:
[...]
Ik ben gewoon benieuwd of dit vaker voorkomt. Dus je mag je cynische opmerking voor je houden.
Dat ontbrak in je vraagstelling. ;)
Het spijt me te lezen dat je er voor kiest om om mijn hulp als cynisch te interpreteren. Hoe komt dat? Heb je dat vaker?

Mijn intentie was om je richting de bron te sturen voor het best passende antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Nou, bedankt voor de ‘hulp’. Ik ga mijn ervaringen wel ergens anders halen, want ik heb geen installateur.

De panelen zaten al op het huis toen ik het kocht. Geen idee dus wie ik überhaupt moet bellen. Ik dacht even hier te checken of iemand hetzelfde meemaakt, maar blijkbaar is dat hier een gevoelig onderwerp waar je maar beter je mond over houdt. Lekker behulpzaam weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Garantie afhandeling gaat via de beherende installateur. Die is er ook voor dit systeem… al dan niet failliet.

Neem dus gewoon contact op en achterhaal dat… het forum gaat echt niets veranderen aan dat feit… SE is een b2b organisatie.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:01
Imperium schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:08:
Nou, bedankt voor de ‘hulp’. Ik ga mijn ervaringen wel ergens anders halen, want ik heb geen installateur.

De panelen zaten al op het huis toen ik het kocht. Geen idee dus wie ik überhaupt moet bellen. Ik dacht even hier te checken of iemand hetzelfde meemaakt, maar blijkbaar is dat hier een gevoelig onderwerp waar je maar beter je mond over houdt. Lekker behulpzaam weer.
Ben je je eigen ervaringen dan kwijt of zo? >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22

pistole

Frutter

Offtopic: je oogst wat je zaait.

Ontopic: heb je geen documentatie gehad toen je het huis kocht? Wellicht is er nog iets te vinden van de oorspronkelijke installateur. Ook wel handig voor garantie claims. Sowieso heb je 'iets' geregeld voor de overdracht aangezien SE je wel kan bereiken op je emailadres. Neem contact op, en stel de vraag aan SE. Wellicht hebben zij de informatie als jij die niet meer hebt.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:57
Graag gedaan. Tot ziens.
Imperium schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:08:De panelen zaten al op het huis toen ik het kocht. Geen idee dus wie ik überhaupt moet bellen.
Solaredge wellicht? Op postcode huisnummer zal er vast informatie in de systemen staan.
Wederom graag gedaan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Joyous-P op 30-05-2025 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --JK--
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23-06 10:16
Niet heel toevallig waarschijnlijk, ontving ik als Solaredge gebruiker dezelfde mail, ook 30 mei.
Meteen ook voor mij bevestiging dat het iets structureels is, een vervanging opdracht vanuit de fabrikant o.i.d.
Beetje typisch aan het verhaal is dat Solaredge aangeeft dat er 'mogelijk functionele problemen' zijn met mijn / de omvormer. In mijn geval gaat het om een SE3000-ER-01-NED, die overigens al meer dan acht jaar probleemloos functioneert.

Ik had het netter gevonden als ze duidelijker hadden aangeven wat er precies speelt,
OF
De omvormer pas hadden uitgezet vlak voor de vervangingsdatum.
Want als het al 8 jaar prima werkt dan kunnen die paar weken er vast ook nog wel bij?

Nu moet je inderdaad maar afwachten wanneer je weer op kunt gaan wekken, totdat er een nieuwe hangt.
Zelf opnieuw aanzetten werd in dezelfde mail afgeraden.

edit: mijn omvormer is 3-6 zonder aankondiging door Solaredge weer aangezet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door --JK-- op 04-06-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JK--
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23-06 10:16
Drie dagen na mijn vorige post toch nog een mededeling ontvangen van Solaredge,
foutje bedankt ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxfrWGDgLMlaGJH0k7qvf_ELV88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y94mfEi0ELp5j03n7KXUaA0V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door --JK-- op 06-06-2025 17:41 ]

Pagina: 1