Welk merk slagschroevedraaier (handmatig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 12:05
Ik wil een ouderwetse slagschroevedraaier kopen, dus eentje die gaat draaien als je er een mep op geeft met een hamer.

Bahco en Gedore leveren van die dingen. Beide zijn over het algemeen prima merken maar ik vraag me toch af of dit stiekem geen gerelabelde Chinese tools zijn. Dat is ook niet erg, maar dan moeten ze wel goed hun werk doen. En ze moeten natuurlijk overduidelijk beter zijn dan eentje die de helft kost.

Facom en Wera leveren ook slagschroevedraaiers, maar die zijn een stuk duurder.

Wat wil ik er mee doen? Ik wil schroeven die onmogelijk vast zitten los krijgen. Ik heb al enige ervaring met kruipolie en andere trucs, maar soms gaan ze gewoon niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:48
Toen ik nog veel aan oude Japanse motoren sleutelde was een slagschroevendraaier een onmisbaar stuk gereedschap. Ding is meer dan 40 jaar oud en het enige dat erop staat is 'slagschrauber' dus geen idee wat voor merk het is. Ik weet niet of er toen ook al spul uit China kwam.

De merken die je noemt zijn inderdaad knap prijzig. Gedore red is een stuk vriendelijker geprijsd maar geen ervaring met de kwaliteit. Nog goedkoper zijn b.v. HBM, Parkside, Toolstation etcetera, komt ongetwijfeld uit China maar daar komt ook goed spul vandaan. Voor die prijzen kan je het proberen en val je er geen buil aan mocht het niets zijn.

Ik weet niet hoe vaak je het denkt nodig te hebben. Sinds ik meer aan modern spul sleutel heb ik hem eigenlijk niet meer nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:12
Goede ervaring met de gedore.
Enigste wat stuk kan gaan zijn de bitjes.
Maar die kun je nieuw kopen.
Zorg wel dat ze goed passen in de schroeven dus zonder speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
@3dmazter
Welke van Gedore heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Yucon

*broem*

Zijn slagschroevendraaiers niet vrij domme dingen waarvan de kwaliteit in verhouding niet zo heel belangrijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:58
Ik heb 'm van gedore;
https://www.klium.nl/nl/g...-2-18-delig-6654600-52478

Werkt prima, gebruik hem maar heel weinig dus ben lichtelijk verbaast dat ik er zoveel geld aan uitgegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
ik zou voor iets van HBM of gedore red kijken, vaak gebruik je hem niet als ik het zo lees. Ga je hem wel heel veel gebruiken of blijkt de goedekoopere kapot te gaan dan kan een betere altijd nog toch ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Niet zo zeer het kapot gaan, maar het omzetten van de klap lijkt me toch wel kritisch. Het moet ook niet te sponzig zijn. Ik las een review van een B-merk waarbij de omzetting naar een draaibeweging tegenviel. Ik wil maximaal rond de 50 euro uitgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door necessaryevil op 31-05-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07
necessaryevil schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:37:
Niet zo zeer het kapot gaan, maar het omzetten van de klap lijkt me toch wel kritisch. Het moet ook niet te sponzig zijn. Ik las een review van een B-merk waarbij de omzetting naar een draaibeweging tegenviel. Ik wil maximaal rond de 50 euro uitgeven.
Zelf geen ervaring mee, maar ik zie dat Gedore Red een setje heeft voor een euro of 40, daar zou ik voor kiezen gok ik (HBM is echt te goedkoop).

https://www.amazon.nl/Sch...psc=1&smid=A17D2BRD4YMT0X

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakwortel op 31-05-2025 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• necessaryevil
Ja, mijn gok was tot nu toe ook wel Gedore Red, of anders Baco, die kosten ongeveer €30 à €40, maar ik zie ook dat de Gedore (Blue?) slagschroevedraaier los te koop is voor zes tientjes. Ik ga die proberen. Ik kan toch het gevoel niet loslaten dat het juist eem slagschroevedraaier iets is dat kritisch is.

[ Voor 8% gewijzigd door necessaryevil op 31-05-2025 19:05 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Let met die laatste Gedore wel op, daar zit een 1/2" aansluiting op voor doppen. Daar kun je wel een verloop tussenm zetten, maar dat levert waarschijnlijk wel extra speling (en krachtverlies) op.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Ja, daar had ik al bij stilgestaan... maar volgensmij hebben ze allemaal, of bijna allemaal een 1/2" aansluiting. Sommigen worden met adapter geleverd en dat is niet altijd even duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:15
Hier redelijke ervaring met HBM dat blauwe ding. Handvat gaat snel los waardoor je niet genoeg grip hebt (ik hamer het handvat van de schroevedraaier af). Heb wel hard geslagen. Voor 4 schroeven gebruikt. Ding was ook maar een tientje ofzo. Dus voor weinig prima.

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 31-05-2025 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:38
necessaryevil schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:37:
Je wilt ook graag bitjes die niet snel vervormen of afbreken. En alleen een goede harde bitset kost je al rap 50,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 07:17
Hier al zo'n 20 jaar een Stahlwille die zijn werk nog altijd prima doet. Zoals gezegd zijn de kwaliteit van de bitjes belangrijker dan die van de slagschroevendraaier zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik zou denk ik gaan voor handschroevendraaiers uit 1 stuk waar je achterop het handvat mag tikken.
In principe is het niet hetzelfde soort gereedschap (er zit geen mechanisme in) Maar het lijkt mij degelijker.

https://www.facom-gereeds...twist-sleuf-5.5x125-shock

Vaak heb je met 3 a 4 "smaakjes" wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
Ik heb denk al 20 jaar deze van Licota, https://toolworld.nl/slagschroevendraaier-licota

en ik heb het al menigmaal flink afgebeuld.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Ik heb de Gedore (Blue) K 1900 besteld, samen met wat adapters en bits.

Op een gewone schroevedraaier tikken durf ik toch wel, je moet toch niet heel hard slaan.
Pagina: 1