Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Ik kom er maar niet uit.

Ik heb een LG TV en een marantz reciever. Ik heb een HDMI kabel lopen van mijn tv naar de reciever. En een HDMI kabel naar mijn Odroid n2 met android (lineageos) naar mijn reciever.

Mijn Odroid (android box) gaat niet uit en dat wil ik ook niet.
Dit zijn de instellingen op mijn odroid

ARC staan aan op mijn tv en Receiver.
CEC staat aan op mijn receiver.

De volgende HDMI instellingen staan aan op mijn receiver
Bron voor doorgeven laatste
DC bron selecteren
HDMI bediening aan
TV AUDIo switching aan
voeding alle
Energie besparen aan
Smart Menu uit.

Odroid CEC service staat aan.

1 Als ik mijn tv aan zet krijg ik geen signaal als het kanaal staat ingesteld op mijn Odroid als. Switch ik tussen het tv kanaal en mijn odroid heb ik soms wel beeld. (ook niet altijd)
2 Herstart van Odriod dan doet het beeld het altijd en de afstandsbieding ook in Android.

Ik vermoed dat er iets verkeerds staat ingesteld in mijn Android/LineageOS/Odroid. Alleen de vraag is wat helup!

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien doe je niets verkeerd maar is het gewoon pech. CEC is grotendeels geluk hebben dat je apparatuur elkaar leuk vindt. Fabrikanten implementeren het namelijk niet allemaal hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:24
TheDudez schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:35:
Ik vermoed dat er iets verkeerds staat ingesteld in mijn Android/LineageOS/Odroid.
Het voelt meer als een HDMI handshake probleem. Vooral omdat alles werkt na een herstart, een herstart wat de handshake opnieuw initieert.

Onderstaande lijkt overeen te komen met jouw probleem, op hetzelfde device. Redelijk wat posts in dat topic met zwarte schermen tot na een reboot. Mogelijk is de genoemde extra line code ook jouw oplossing? https://discourse.coreele...-up-tv-from-sleep/27042/4

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 30-05-2025 22:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Dankje voor het meedenken. Ik heb geen config.txt

In de boot.ini staan de volgende waardes

###################
# Default values

###################
setenv hdmimode "1080p60hz"
setenv voutmode "hdmi"
setenv display_autodetect "true"
setenv backlight_pwm "yes"
setenv zoom_rate "100"
setenv colorattribute "444,8bit"
setenv osd_reverse "0"
setenv video_reverse "0"
setenv suspend_hdmiphy "1"

etc

Dus ik heb onderstaande toegevoegd. Maar dat werkt niet. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd dan?
setenv hdmi_force_hotplug "1"

[ Voor 5% gewijzigd door TheDudez op 01-06-2025 19:29 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:55
Wat voor LG tv heb je? Ik heb een c1, hdmi arc naar receiver. Vervolgens alle andere apparaten direct op de LG c1 nooit problemen.
Waarom moet de o droid via de receiver lopen, vanwege muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

joostnl schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:58:
Wat voor LG tv heb je? Ik heb een c1, hdmi arc naar receiver. Vervolgens alle andere apparaten direct op de LG c1 nooit problemen.
Waarom moet de o droid via de receiver lopen, vanwege muziek?
Doorgaans is een receiver veel beter in staat tot het doorgeven van alle geluid en het down/up mixen naar het juiste aantal geluidskanalen op basis van de aangesloten speakers. Bij een TV moet je altijd maar afwachten of die alle geluidsindelingen ondersteunt én op de juiste manier doorstuurt.

Alleen wanneer bijv je receiver niets met 4k en HDR doorgifte kan, of wanneer je bijv te weinig aansluitingen hebt op je receiver, dan sluit je de apparatuur direct op je tv aan. In vrijwel alle andere gevallen is het best practice om je receiver als apparaten-hub te gebruiken. Daar is hij immers ook voor bedoeld. Dat voorkomt ook alle gedoe met S/PDIF, ARC en eARC.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Jorgen schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:06:
[...]

Doorgaans is een receiver veel beter in staat tot het doorgeven van alle geluid en het down/up mixen naar het juiste aantal geluidskanalen op basis van de aangesloten speakers. Bij een TV moet je altijd maar afwachten of die alle geluidsindelingen ondersteunt én op de juiste manier doorstuurt.

Alleen wanneer bijv je receiver niets met 4k en HDR doorgifte kan, of wanneer je bijv te weinig aansluitingen hebt op je receiver, dan sluit je de apparatuur direct op je tv aan. In vrijwel alle andere gevallen is het best practice om je receiver als apparaten-hub te gebruiken. Daar is hij immers ook voor bedoeld. Dat voorkomt ook alle gedoe met S/PDIF, ARC en eARC.
De reden dat ik dit niet gedaan heb is dat je op jouw manier de HDMi input handmatig moet wisselen met de transceiver afstandsbediening? (Als ik het mij goed kan herinneren)

Dat vind ik nogal omslachtig en verhoogt de WAF niet.

Update ik zie op Reddit dat het wellicht mogelijk is via het LG HDMI input scherm ook de hdmi inputs van de receiver te veranderen. Wellicht probeer ik dit ooit.

[ Voor 7% gewijzigd door joostnl op 02-06-2025 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

joostnl schreef op maandag 2 juni 2025 @ 05:52:
[...]

De reden dat ik dit niet gedaan heb is dat je op jouw manier de HDMi input handmatig moet wisselen met de transceiver afstandsbediening? (Als ik het mij goed kan herinneren)

Dat vind ik nogal omslachtig en verhoogt de WAF niet.

Update ik zie op Reddit dat het wellicht mogelijk is via het LG HDMI input scherm ook de hdmi inputs van de receiver te veranderen. Wellicht probeer ik dit ooit.
In welke mate verlaagt het de WAF dan? Het is precies 1 knop per bron. Datzelfde heb je als de CEC op de tv niet automatisch de juiste bron zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Jorgen schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:20:
[...]

In welke mate verlaagt het de WAF dan? Het is precies 1 knop per bron. Datzelfde heb je als de CEC op de tv niet automatisch de juiste bron zou kiezen.
Ik ging er vanuit dat de bron met de afstandsbediening van de receiver veranderd moest worden. Wellicht is dit toch niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

joostnl schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:13:
[...]

Ik ging er vanuit dat de bron met de afstandsbediening van de receiver veranderd moest worden. Wellicht is dit toch niet nodig...
Ja dat is zo, maar dat is toch nauwelijks anti-WAF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Jorgen schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Ja dat is zo, maar dat is toch nauwelijks anti-WAF?
Ik heb dan drie afstandsbedieningen dat is niet acceptabel voor mij in 2025. (LG Odido Denon)
Vroeger de Harmony gehad maar was ook niet ideaal.

Maar ik heb een screenshot gevonden dat het wellicht via alleen CEC kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xIukcNiCa_UPRORZZrhWqBKDik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YBIsE4VGw8zY82hh8zKjnGt.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1